Gå til innhold

Barnas far er helt urimelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ett veldig anstrengt forhold og han har selv valgt å ikke samarbeide. Vi har 2 barn og ett av de har spesielle behov, lista er lang av ting han ikke stiller opp på. Etter vårt brudd ble han sammen med ei ny(rett etterpå) hun dama har lagt meg for hat og det har vært ei huskestue uten like. Nå viser det seg at det har blitt brudd mellom barnefar og dama og barnefar er sint som ett lemmen og skylder bruddet på meg. Barna skal til han i julen og i gjentatte tekstmeldinger sier han at barna fortjener å vite at det er mamma sin feil at ikke han og ... er kjæreste lenger , og sier at hvis ikke jeg forbereder barna på at ... har reist gjør han det.(forteller om hvor forferdelig mamma er osv) jeg føler jeg ikke har noe med bruddet å gjøre og føler det er feil å snakke med ungene om pappa og .. sitt brudd.... ville dere sagt noe til barna?

Anonymous poster hash: 03cce...699

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er barna? Forskjell om de er 3 eller 13 år...

Anonymous poster hash: d53eb...017

Skrevet

Jeg ville ha kommet han i forkjøpet, og fortalt at pappa og "Olga" ikke er kjærester lengre, at pappa er veldig lei seg for dette og at pappa mener at dette er mammas skyld fordi vi ikke er venner. Fordi pappa er veldig lei seg, kan han si en del stygge ting om meg som han egentlig ikke mener, og som han ikke ville si om han ikke var lei seg. 

Til pappa`n hadde jeg sendt en tekstmelding,der jeg påpeker at en far ALLTID setter barna først, og at de IKKE har noenting med hans samlivsbrudd å gjøre,og at jeg som mor håper han sørger for at barna hans får den fine juleopplevelsen de fortjener.

Skrevet

Barna er i barneskolealder . Hi

Skrevet

Jeg ville ha kommet han i forkjøpet, og fortalt at pappa og "Olga" ikke er kjærester lengre, at pappa er veldig lei seg for dette og at pappa mener at dette er mammas skyld fordi vi ikke er venner. Fordi pappa er veldig lei seg, kan han si en del stygge ting om meg som han egentlig ikke mener, og som han ikke ville si om han ikke var lei seg.

Til pappa`n hadde jeg sendt en tekstmelding,der jeg påpeker at en far ALLTID setter barna først, og at de IKKE har noenting med hans samlivsbrudd å gjøre,og at jeg som mor håper han sørger for at barna hans får den fine juleopplevelsen de fortjener.

Helt enig med deg! Har samme situasjonen selv med en eksmann som mener jeg har ødelagt livet hans... Selvom det er 10 år siden bruddet, han har hatt flere forhold og aldri stilt opp for ungene.

Dette er den eneste faren barna har, hev deg over det! Men forklar dem at voksne mennesker tar også feil. Og at far mener dette er din skyld. Forklar barna at man sier mye dumt når man er sint.

Det er kjempefrusterende å forholde seg til et slikt menneske. Men det er barnas far, vi må bare svelge kameler og forklare barna at voksne mennesker kan si mye dumt.

Anonymous poster hash: db831...f06

Skrevet

Barna er i barneskolealder . Hi

Da ville jeg sagt at pappa er lei seg for tiden fordi han og X ikke er kjærester lengre og at om han kommer til å si dumme ting er det fordi han er lei seg. Men at det kommer til å gå over etterhvert og at jeg er sikker på at de får en fin jul sammen.

Anonymous poster hash: 8dd49...e82

Skrevet

Som mann burde han fortelle det sjølv. 

Anonymous poster hash: b9c1f...149
Skrevet

Du kan vel heller si at kan han ikke oppføre seg og ikke kan la være å la hans bitterhet og dårlige valg gå ut over ungene blir ungene sammen med deg i julen.

Anonymous poster hash: 8e497...49f
Skrevet

Åh, det er deg med valpen og drittmannen (og ADHD-gutt?) igjen! Det kan vel dessverre være riktig at det er samarbeidsproblemene mellom deg og ham som er grunnen til at det ryker mellom ham og den nye dama. Ditt behov for å bestemme, og for å holde liv i konfliktene har sikkert gjort det vanskelig for dem å etablere en felles tilværelse. 

Hvis du klarer å oppføre deg når du forteller guttene om at det har blitt brudd hjemme hos pappa, så ville jeg gjort det. 

Anonymous poster hash: 0903b...eb1
Skrevet

Si til han at hvis han fortsetter å bruke barna som våpen og fortsetter å blande dem inn i de voksnes konflikt, så må du kontakte barnevernet og få hans omsorgsevner grundig vurdert. Friske mennesker snakker ikke slik!

Anonymous poster hash: 9627a...c21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...