Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Jeg er så lei av min mor, vi har et dårlig forhold og hun har psysiske problemer (er 90% sikker på det) Nå er det jul snart, jeg jobber ikke og er sykerklært pga ryggen osv. Så fikk jeg en melding i dag at jeg burde pelle meg hjem til hun og vaske gulvene for henne ellers kunne jeg glemme å feire jul med hun... Blir så oppgitt altså! Så sier hun stadig vekk - er dette takken for alt jeg gjør for deg? .. For det første inviterer hun meg aldri hjem til henne, hun hjelper meg ikke på noen måter i det hele tatt enn å kalle meg tjukk og lat fordi jeg ikke jobber. Så for noen dager siden fikk jeg melding av hun at jeg burde kle meg pent ellers så kunne jeg glemme å komme. Helt seriøst. Frisster meg LITE å feire jul med hun her, ikke vil hun bli fornøyd med gavene fra meg osv. Eneste grunnen jeg vil feire hos hun er pga de andre i familien min - men min mor.. tåler virkelig ikke henne hun er den mest uforskammede frekkeste personen jeg noen gang har kjent, om hun ikke var for at hun er min mor hadde jeg aldri snakket til hun igjen. Anonymous poster hash: 961b4...8de
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Er du 15? Du er antakeligvis voksen nok til å kunne feire jul et annet sted. Anonymous poster hash: 9fbf3...107
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 En i familien har kreft og ikke lenge igjen å leve så blir feil å ikke stille opp i julen der.. Anonymous poster hash: 961b4...8de
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Høres ikke noe greit ut. Skjønner jo du vil feire jul med familien. Du får prøve å tenke at du er der for de andre, og at du heller får ha så lite kontakt med henne som mulig etter dette... Men det er ikke lett det der med foreldre, blir altid et komplisert forhold hvis det egentlig ikke er så bra, for det er ikke bare bare å bryte helt. Føler med deg og håper du får en bra jul Anonymous poster hash: 9a88a...75a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Her må du sette foten ned! Har selv en mor som er ufin. Etter mange år fikk jeg nok, og gav klar beskjed om hva jeg mente om oppførselen hennes. Hun tålte det ikke og har nå oversett meg i over 11 år. Synes det er helt greit. Finner meg ikke i at folk er ufine med meg. Jeg fortjener respekt! Hun sliter psykisk, og har nå nesten ingen kontakt med resten av familien. Anonymous poster hash: 054bf...328
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Det er vel ganske klart at skal du feire jul sammen med moren din og de andre må også du stille opp med noe. Du kan ikke bare komme "hjem" og tro du kommer til dekket bord. Anonymous poster hash: 04201...918
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 En i familien har kreft og ikke lenge igjen å leve så blir feil å ikke stille opp i julen der.. Anonymous poster hash: 961b4...8de Besøk den personen på lille julaften i stedet. Anonymous poster hash: 29e9d...cd4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 Det er vel ganske klart at skal du feire jul sammen med moren din og de andre må også du stille opp med noe. Du kan ikke bare komme "hjem" og tro du kommer til dekket bord. Anonymous poster hash: 04201...918 Dét er noe helt annet enn å få beskjed om å "pelle seg dit" og vaske gulvene når man har dårlig rygg. Hadde min mor snakket sånn, ville jeg ha ringt legen hennes og sagt at hun var blitt psykotisk eller dement. For det er helt unormalt for en frisk voksen å si. Anonymous poster hash: 29e9d...cd4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 Har fu andre søsken som også burde stille opp? Be fin mor om å dele på oppgavene ! Gjør de oppgavene som din helse tåler! Din mor trenger ikke å be alle til sitt hjem om hun ikke klarer å stelle i stand uten å kjefte Anonymous poster hash: 3deb8...7b4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Det er vel ganske klart at skal du feire jul sammen med moren din og de andre må også du stille opp med noe. Du kan ikke bare komme "hjem" og tro du kommer til dekket bord. Anonymous poster hash: 04201...918 Så du mener at morens oppførsel er helt normal, at det er en normal måte å snakke til andre mennesker? Anonymous poster hash: 4f4ce...c0d
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Så du mener at morens oppførsel er helt normal, at det er en normal måte å snakke til andre mennesker? Anonymous poster hash: 4f4ce...c0d Nei jeg syns ingen av de to hadde normal oppførsel. Anonymous poster hash: 04201...918
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 I vår familie så er det normalt å komme til dekket bord når man blir invitert, samme hos svigers og hos oss. Hadde min mor bedt meg pelle meg hjem for å vaske gulvet hadde jeg blitt veldig sjokkert over særdeles ufin oppførsel. Hadde hun ringt og sagt at hu hadde vondt noe sted og spurt om jeg kunne hjelpe henne å vaske gulvene til jul. Det hadde vært noe helt annet og mye mer normalt. Anonymous poster hash: 0b162...c8e
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 Hadde min mor snakket til meg på den måten hadde jeg bedt henne ta kontakt når hun har bestemt seg for å oppføre seg som folk og behandle meg med respekt. Skjønner veldig godt at du ikke vil feire med henne! Anonymous poster hash: 0da7f...589
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #14 Skrevet 21. desember 2016 enig med #13! Hva med å ta en tlf til personen med kreft og snakke litt? Han/hun vet vel hvordan moren din er? Og skjønner sikkert veldig godt hvis du finner på noe annet. Kan du kanskje avtale et besøk hos han/hun lille julaften eller 1.juledag?Personlig hadde jeg heller vært alene enn å feire med min mor om hun snakket sånn til meg. Anonymous poster hash: 69f47...a72
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2016 #15 Skrevet 21. desember 2016 Enig med denne og nr 13 Anonymous poster hash: f206a...03d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå