Gå til innhold

Har dere noen gang alene tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da tenker jeg sånn alene-tid i ordets rette forstand. At du er helt alene av og til. Jeg har ikke det lenger. Enten er det jobb, eller så er det familie og venner. Jeg har ALDRI noen tid for meg selv. Eller, når jeg kjører til jobb.

Ellers aldri. Drømmer om en kveld for meg selv. Der jeg kan se en film JEG velger og spise den maten JEG ønsker.

Flere som har det slik? Anonymous poster hash: d012d...a3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*kremt* Jeg elsker familien og vennene mine altså, bare så det er sagt. Men noen ganger kan jeg kjenne på at det kan bli litt mye liksom......<br /><br />HI

Anonymous poster hash: d012d...a3c

Skrevet

Ja, ganske ofte faktisk.

Jeg er singel og barna begynner å bli store - er på overnattinger osv.

Elsker alenetid, det er ikke noe galt i det.

Anonymous poster hash: 8f0a1...aa8
Skrevet

Jeg har masse alenetid.

Er ufør, så hver eneste dag fra klokken 8 til 14.30 sitter jeg her alene. Alle andre er på jobb, så her sitter jeg ensom.

Det aller aller verste med å bli syk og ufør er ensomheten som følger med....

Så en mellomting hadde kanskje vært greit, nok alenetid til å føle man får ladet batteriene skikkelig, men samtidig nok til med venner, kollegaer og familie til å slippe unna ensomheten.

Anonymous poster hash: 66ce0...ff4
Skrevet

Ja, jeg ser også at en mellomting hadde vært fint :-) Jeg kjenner bare på at jeg liksom føler jeg blir mer og mer oppbrukt. Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det. Tiden går til alle andre, men aldri til noe JEG virkelig ønsker. Må alltid ta hensyn til andre.<br /><br />HI

Skrevet

Nei, dessverre. Er 100% alene med tre barn. Er aldri alene og det tærer på, èn ting er det sosiale... Men det å aldri kunne ligge på sofaen og lese en bok tærer på 😢

Jeg er alltid sliten...

Anonymous poster hash: 7975b...99f

Skrevet

Ja, jeg ser også at en mellomting hadde vært fint :-) Jeg kjenner bare på at jeg liksom føler jeg blir mer og mer oppbrukt. Vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare det. Tiden går til alle andre, men aldri til noe JEG virkelig ønsker. Må alltid ta hensyn til andre.<br /><br />HI

Har det akkurat likt!

Jeg har fem barn, så det går i ett med foreldremøter, framføringer, kamper, dugnader, leksehjelp, kjøre hit og dit etc. Venner blir det begrenset med tid til, men har begynt å trene - deilig, da kan jeg dra avgårde og bare tenke på meg selv.

Nå skal mine eldste reise til sin far i julen, og jeg innrømmer det: det blir deilig!

Anonymous poster hash: 93b88...3de

Skrevet

Pass deg så du ikke blir en martyrmamma....

For du må ikke ta hensyn til alle andre hele tiden, andre kan ta hensyn til deg også. Krev din plass!

Har du en mann kan han ta ansvaret for barna av og til, han kan ta de med seg på alt fra lekeplassen, en skogstur eller på besøk til farmor, du trenger ikke alltid være med. Han kan legge dem mens du ser på TV.

Barna dine kan være hos barnevakt av og til, eller organiser så de alle besøker hver sin venn samme dag, en søndag formiddag f.eks.

Barn har ikke vondt av å lære at de ikke alltid er senter i universet, at også mamma trenger å gjøre ting på egenhånd eller bare besøke en venninne mens de blir igjen hjemme.

Skrevet

Definitivt fordelen med turnus 😀 Masse alenetid på formiddager 👍🏻

Anonymous poster hash: 15821...2b1

Skrevet

Akkurat nå er jeg sykemeldt så har alenetid på dagtid hver dag. Men har jo ellers også alenetid når mannen av og til er ute eller bortreist. Barnet er jo hjemme men han er lagt kl 19 og etter det har jeg jo alenetid (bare bundet til hjemmet men jeg hadde gjerne vært hjemme uansett)

Skrevet

sjelden ,men i alle fall fast en gang i mnd og en gang i uka, er alenemor

Skrevet

Mannen bruker å ta med ungene hjem til sine foreldre noen helger i året uten meg :)

Det er veldig deilig :)

Anonymous poster hash: 80a2c...d0f
Skrevet

Hadde jeg aldri hatt barnefri så hadde jeg seriøst gått på veggene!

Å sitte hjemme etter sønnen min har lagt seg 365 dager i året er helt uaktuelt for min del!

Jeg trenger voksentid uten barn å det å kunne ha det gøy med venner.

Jeg trenger å føle at jeg er noe mer enn bare "mammaen til Per".

Må jo kunne ha ett liv utenom barnet også.

Anonymous poster hash: 5725f...2fa

Skrevet

To helger i året reiser mannen bort med ungene. Det er fantastisk! Ellers er jeg aldri alene. Og jeg er enoerson som virkelig trenger alenetid. Gleder meg til ungene blir større og mer ute av huset..

Anonymous poster hash: e9fc4...5df

Skrevet

Jeg har masse alenetid, mens mannen er på jobb og ungene på skolen. Er på AAP pga sykdom, så er alene flere timer om dagen. Trenger mye tid alene i fred også, og har alltid trivdes i eget selskap. Nyter de timene alene. Skjønner godt at du har behov for det..

Anonymous poster hash: 1f47c...428

Skrevet

Jeg har masse alenetid.

Er ufør, så hver eneste dag fra klokken 8 til 14.30 sitter jeg her alene. Alle andre er på jobb, så her sitter jeg ensom.

Det aller aller verste med å bli syk og ufør er ensomheten som følger med....

Så en mellomting hadde kanskje vært greit, nok alenetid til å føle man får ladet batteriene skikkelig, men samtidig nok til med venner, kollegaer og familie til å slippe unna ensomheten.

Jeg er også alene mens barna er på skolen, men er aldri ensom.. Nyter tiden, og kjeder meg aldri..

Anonymous poster hash: 1f47c...428

Skrevet

Ja det har jeg. En time hver kveld trener jeg. Noen ganger reiser mannen på overnatting med barna også. Deeeeiiiilig!!

Skrevet

Jeg spiser den maten jeg har lyst på og ser de filmene jeg vil, så det trenger jeg ikke være alene for å gjøre. Men nei. Helt alene er jeg aldri. Hvis man ser bort fra kjøring til jobb. Men det er jo ikke noe ro over det...er jo bare hast for å komme seg til og fra

Anonymous poster hash: d7edf...a39

Skrevet

Nei... eller... hmm nei

Anonymous poster hash: 7af4c...e17

Skrevet

Ja, mye i perioder når de er hos bf. Hadde bikket over for meg hvis ikke.

Anonymous poster hash: 174ff...7c0

Skrevet

Nei, har hatt et par timer på 4 år. Skulle ønske jeg kunne hatt en hel dag eller helst en natt for meg selv, jeg har ikke sovet til lenger enn kl 6 på over 4 år...

Anonymous poster hash: f67e7...7a9

Skrevet

Med flere barn med spesielle behov er jeg aldri aleine. Men jeg krever min tid fordet så godt jeg kan. Spis det du selv vil ha! Noen ganger sier jeg til ungene at de må vente. Sånn er det bare. Mye alene med alle sammen. Snart 4 stk:)

Skrevet

Alenemor til 4, har alenetid når barna er på avlastning en helg i måneden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...