Gå til innhold

Oppgitt over hva andre foreldre gjør/tillater for andres barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 8 år har flere ganger kommet fra en kompis og fortalt at de har spilt tv spill med 18 års grense, typiske skytespill. Han har også sett filmer med 15-18 års grense der, og trailere for grøsser filmer for voksne. 

Nå tidligere i uka var han med et annet barn til lekeland. Viste seg at de hadde kjørt med 4 barn i baksetet både fra og til.... (altså 2 voksne foran og 4 barn bak). I en vanlig bil for 5 personer... dette fordi begge barna fikk ta med en kompis hver. Det er ca 20 min å kjøre til lekeland fra oss, og man må også ut på motorveien. 

Synes slikt er veldig ugreit altså... lurer på hva som får foreldre til å gjøre slikt med andres barn? Selv spør jeg ALLTID foreldre om det er snakk om å se filmer med høyere aldersgrense enn hva barna er. Eksempelvis om de vil se film med 12 års grense. Og det kunne ikke falt meg inn å kjøre bil på den måten uansett, og hvertfall ikke med andres barn ombord!

Foreldrene det er snakk om her er psykiatere, overleger eller selvstendig næringsdrivende hele gjengen, så skulle tro de visste bedre....

Anonymous poster hash: 3c458...7a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke latt ungene mine være hos de mer. Snakk om å være uansvarlige😳 Hadde sagt grunnen også.

Jeg spør alle foreldre om tillatelse om feks 12-åringen skal ha selskap og vi finner en 15-årsgrense film vi vil se.

Dessverre er det koen foreldre her også som lar ungene (med kompiser på beøsk) spille 18årsgrense.

Anonymous poster hash: b0a3f...ec7

Skrevet

Hvorfor i alle dager har du ikke ringt dem da det har skjedd? Du Jan ikke fitte hjemme og irritere deg over dette. Hvis det forsetter. Beklager Ole, Jens kan komme på besøk til deg, men du Jan dessverre ikke dra dit... Du må bestemme deg for hva du aksepterer når du vet hvor slepphendte de er...

Anonymous poster hash: f28b9...bae

Skrevet

Hvorfor i alle dager har du ikke ringt dem da det har skjedd? Du Jan ikke fitte hjemme og irritere deg over dette. Hvis det forsetter. Beklager Ole, Jens kan komme på besøk til deg, men du Jan dessverre ikke dra dit... Du må bestemme deg for hva du aksepterer når du vet hvor slepphendte de er...

Beklager alle skrivefeil 😂

Skrevet

Når det gjelder bilkjøringen ville jeg faktisk anmeldt de og aldri tillatt at mine barn drar dit igjen. Når det gjelder spill, filmer etc vil vi aldri klare beskytte våre barn fult uting jeg ville gitt barnet en mulighet for å ordne opp selv. Dvs selv ta ansvar for og takke nei til filmen/spillet etc og kommet hjem istedenfor. Det er god læring og barnet fratas ikke venner som på andre måter kan være gode og ha

Anonymous poster hash: b6720...71e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...