Gå til innhold

Endre navn på en på tre år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alle samme forbokstav i familien. Harry, men slik ble det. Vi skulle bare ha to, men ble uplanlagt gravid og venter nr tre nå. Vi blir en familie på fem med samme bokstav. Dritharry! Men nå begynner jeg å bli desperat, og vil ikke at vi alle skal ha samme bokstav, og lurer på om jeg skal bytte navn på nr to? Det er jo helt fjernt, men jeg VIL ikke at vi alle skal ha samme. Og vær så snill ikke start med slik som "det skulle dere tenkt på" og slikt, for det VET jeg!!!!!

Anonymous poster hash: 20941...d5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt sykt å bytte navn på en 3 åring!

Tenk så forvirrende for de andre barna i barnehagen!

"Nå heter han ikke Per lenger,nå heter han Nils"

Anonymous poster hash: b61b6...c75

Skrevet

Nei, du kan ikke bytte navn på treåringen. Men dere kan jo gjerne velge et navn som starter med en annen bokstav til barnet som ikke er født ennå.

Anonymous poster hash: 4a640...105

Skrevet

Du kan jo ikke det! Navnet er jo en del av identiteten til barnet! Ta en ny bokstav på det siste barnet da!

Skrevet

Du og mannen kan endre navn. Nr. 3 kan begynne på en en annen bokstav enn søsknene.

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener. Vi har det akkurat slik selv. Vi har to barn med samme forbokstav som oss. Angrer jeg også. :-( Men jeg kommer nok ikke til å bytte.

Anonymous poster hash: 3f95a...09d

Skrevet

Vi har alle samme forbokstav i familien. Harry, men slik ble det. Vi skulle bare ha to, men ble uplanlagt gravid og venter nr tre nå. Vi blir en familie på fem med samme bokstav. Dritharry! Men nå begynner jeg å bli desperat, og vil ikke at vi alle skal ha samme bokstav, og lurer på om jeg skal bytte navn på nr to? Det er jo helt fjernt, men jeg VIL ikke at vi alle skal ha samme. Og vær så snill ikke start med slik som "det skulle dere tenkt på" og slikt, for det VET jeg!!!!!

Eh, det er jo mye lettere å bare kalle den nye noe annet?

Anonymous poster hash: cf6a5...f28

Skrevet

Da skifter selvsagt heller en av dere voksne navn! Og hvorfor må nr tre ha navn med samme bokstav?

Skrevet

Nei. Det kan du faktisk ikke gjøre bare fordi du føler deg teit.

Det du imidlertid kan gjøre er å ikke velge samme forbokstav på det nye barnet.

Anonymous poster hash: 746fa...aab

Skrevet

Mine to eldste har samme forbokstav, og alle forventet at tredje også skulle få dem og de spekulerte veldig i hva han skulle hete.

De tok feil.

Som jeg sa var at det er rent tilfeldig at vi fant navn på samme forbokstav på de første, til denne fant vi et annet og slik er det bare.

Velg et navn dere liker på tredjemann med en annen bokstav da vel

Anonymous poster hash: 4865c...d42
Skrevet

Du er nødt til å være et troll, for ingen er så dum som dette vel?

Anonymous poster hash: 92a08...562

Skrevet

Dere voksne kan jo skilles, og så gifte dere med en som har en bedre bokstav i fornavnet.

Anonymous poster hash: 74aac...bc9

Skrevet

Dere voksne kan jo skilles, og så gifte dere med en som har en bedre bokstav i fornavnet.

Anonymous poster hash: 74aac...bc9

Haha, dette var en super løsning :-D

Anonymous poster hash: 8c51d...c3f

Skrevet

Herlighet, alt man skal lese...Velg en annen forbokstav til babyen da! Stakkars treåring som skal måtte endre navn fordi mamma allerede har planlagt hva babyen skal hete.

Skrevet

Jeg vet om en familie på 5 som har samme forbokstav (de 2 første, faktisk), og de 2 eldste barna er med en annen far. Ingen som tenker over at det er harry. Skjerp deg. Tror du babyen føler seg utelatt fordi den har en annen bokstav enn dere andre?

Anonymous poster hash: e1b84...82b
Skrevet

Hi, nå klør jeg meg faktisk i hodet her altså, du tenker superteit!

Anonymous poster hash: 51bc0...7f9

Skrevet

Så dere mener seriøst jeg kan ha annen bokstav på nr tre?? Blir ikke den litt outsider? Vil jo såklart ikke bytte navn på gull nr to, sa det mest i litt "desperasjon ". Vi vil jo ikke være tidenes mest harry gjeng!

Skrevet

Så dere mener seriøst jeg kan ha annen bokstav på nr tre?? Blir ikke den litt outsider? Vil jo såklart ikke bytte navn på gull nr to, sa det mest i litt "desperasjon ". Vi vil jo ikke være tidenes mest harry gjeng!

Er du 14 år?

Anonymous poster hash: a79a9...48e

Skrevet

Der kom trollet frem. Hva med de andre 8 små da?

Skrevet

Der kom trollet frem. Hva med de andre 8 små da?

Jeg er seriøs jo!

Skrevet

Hvis du er seriøs, så finn en annen bokstav til den nye babyen!

Anonymous poster hash: 6d469...9b2

Skrevet

Hvis du ikke troller: Løsningen er jo enkel. Finn et navn som begynner på en av de andre 28 bokstavene i alfabetet og gi det til den nye babyen. Du kan ikke skifte navn på en treåring av en slik grunn. Hvis det er helt krise for deg at dere så er fire som har navn som begynner på samme bokstav og babyens navn begynner på noe annet, så kan du jo skifte navn selv.

Skrevet

Man blir ikke Harry fordi barnas navn tilfeldigvis starter med samme bokstav.

Barnet kommer ikke til å føle seg utenfor om navn nr 3 starter på en annen bokstav.

De fleste unger sier Mamma og Pappa, så I det daglige merkes det ikke mye om mange av dere har samme bokstav.

Skulle barna spørre om det kan man rett og slett si at det var litt et tilfelle at det ble slik. Vi valgte det fineste navnet vi fant/vi valgte det navnet vi syntes passet aller best til akkurat deg/eller hvordan dere nå har tenkt.

Om det virkelig er et problem for deg så innfør et kallenavn på en av dere voksne i det daglige.

Skrevet

So what? Ingen bryr seg vel on hvilken bokstav navnene til barna dine begynner på. Du blir uansett mye mer lagt merke til og husket som hun som bytta navn på ungen enn om du har samme bokstav på 2 eller alle 3 barna dine.

Skrevet

Vil vel synes det er meir harry å byte namn på ein treåring enn å ha same forbokstav i (nesten) heile familien.  Kjenner to familiar med same forbokstav på alle, og synes det er heilt greit.  Det er oppegåande folk likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...