Gå til innhold

Vi skulle ha besøk i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skulle hatt besøk av svigerfamilien på julaften.

Annen familie i romjulen

Nå har alle funnet ut at det vil da være så mye lettere at vi kommer hjem til dem.

8-10 mil kjøring hver vei uten mulighet til overnatting med 3 små på 1-7 år.

Al mat er kjøpt inn, masse kaker er bakt og julepålegg er laget - ingen kommer.

Nå er jeg bare trist, hadde gledet meg slik til å fylle huset med gjester og liv :-(

Anonymous poster hash: 0fc02...906
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig dårlig gjort! Og så rett før julaften, har du sagt til dem at du har kjøpt inn mat og pynt og at du faktisk har tre barn som må legges? Ville hvertfall ikke føyet meg og dratt til de, da får de heller feire alene så ser de hvor kjedelig det er

Anonymous poster hash: e7c7d...7d3

Skrevet

Fy, det synes jeg er stygt av dem! Dette burde de ikke slippe unna uten å få høre hvor mye dere har gjort klart allerede for det kommende besøket. Hadde virkelig sørget for å gi dårlig samvittighet!

Anonymous poster hash: b39f3...0c2

Skrevet

Da er det bare å si at de tar feil. Det enkleste for dere er om de kommer til dere som planlagt, både fordi det er enklest med barn og fordi alt allerede er handlet inn.

Anonymous poster hash: de4b5...8ce

Skrevet

Hæ?! Det er det verste jeg har hørt om juleselskap. Kan du ikke si at du har planlagt og kjøpt inn alt og med tre barn så er dry mye mer lettvint at de kommer til deg??

Anonymous poster hash: 7f4fc...107

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre, vurdere sterkt å bare være hjemme og kose meg med familien min.

Det skal vist nok være så mye mer lettvint for meg som er mor til 3 så å dra slik at jeg slipper å styre til jul.

Kanskje jeg skal minne dem på hvordan det var når deres barn var små

HI

Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre, vurdere sterkt å bare være hjemme og kose meg med familien min.

Det skal vist nok være så mye mer lettvint for meg som er mor til 3 så å dra slik at jeg slipper å styre til jul.

HI

Du må jo bare fortelle dem i klartekst hva som er ditt ønske, slik at det ikke kan være tvil om hvem de tar hensyn til hvis de likevel velger å bli hjemme.

Jeg hadde ikke reist bort på julaften når det ikke var den opprinnelige avtalen. De kan godt få høre hvor ufint det er å utebli dersom de ikke tar til vett.

Skrevet

Du vet ikke hva du skal gjøre? Dere blir hjemme selvfølgelig! Ingenting å tenke på engang.

Anonymous poster hash: 0b994...d2e

Skrevet

Fy, det synes jeg er stygt av dem! Dette burde de ikke slippe unna uten å få høre hvor mye dere har gjort klart allerede for det kommende besøket. Hadde virkelig sørget for å gi dårlig samvittighet!

Anonymous poster hash: b39f3...0c2

Samme her. Ungene skal ikke bruke 4 timer av årets mest spennende dag på å sitte i BILEN!

Anonymous poster hash: de3e6...8f7

Skrevet

HI

Det syns jeg du skal gjøre. Og så blir dere selvfølgelig hjemme uansett.

Skrevet

Enig med de andre. Jeg hadde sagt at jeg holder meg til avtalt plan og feirer hjemme og at de er velkomne til å feire som avtalt.

Å kjøre 10 mil tur/retur julaften med tre unger hadde vært helt uaktuelt.

Skrevet

Da blir dere selvfølgelig hjemme som planlagt. Si at de gjerne får komme SOM AVTALT men at det ikke er aktuelt for dere å kjøre 20 min på julaften.  

At de skal definere hva som er enklere for dere er voldsomt respektløst. Jeg aner at dette ikke er første gangen...

Anonymous poster hash: d26b5...00e
Skrevet

HI

Det høres jo ut som om at svigerfamilien din har gjort dette fordi de har tenkt at dette er den beste løsningen for deg. Har du forklart dem tydelig at du ikke oppfatter det sånn, og at for deg/dere er det enklest om de kommer til dere som avtalt?

Anonymous poster hash: 1764e...fa6

Skrevet

De vil spare deg for  å styre til jul?

Men du har jo allerede styrt og gjort alt klart.

Merkelige folk - du bør si fra til dem hva som faktisk er lettest for deg.

Anonymous poster hash: 876f7...0b2
Skrevet

Dere har overbevist meg.

Har gitt mannen beskjed om å si i fra til sin familie om at det er uaktuelt å kjøre så langt på juleaften, men har de lyst til å komme hit på juleaften er de hjertelig velkommen, og vi har fremdeles overnattingsplass, vennligst si i fra hva de ønsker i løpet av morgen dagen.

Når det kommer til julelunsjen, har jeg gitt beskjed til den familien som skulle komme at vi fremdeles kommer til å holde den og jeg har på FB opprettet et arrangement og invitert venner med små barn i nærområdet jeg vet er hjemme i jula til åpent julehus 27. kl 12-18.

HI

Skrevet

Da sier du "Det var synd dere ikke vil komme. Jeg har handlet inn all maten, og gjort istand alt til besøk i julen. Litt i seneste laget å avlyse nå synes jeg. Men vi blir uansett bare hjemme. Vi har masse mat som må spises og så blir det veldig styrete å dra av sted med tre små. Vi hadde faktisk gledet oss til å være her hjemme og feire sammen med dere."

Anonymous poster hash: a595f...64c

Skrevet

Uaktuelt å reise bort. Du har forberedt det meste allerede og er innstilt på gjester, så å komme nå med at det ville vært enklere for dere er bare latterlig.

Skrevet

Dere har overbevist meg.

Har gitt mannen beskjed om å si i fra til sin familie om at det er uaktuelt å kjøre så langt på juleaften, men har de lyst til å komme hit på juleaften er de hjertelig velkommen, og vi har fremdeles overnattingsplass, vennligst si i fra hva de ønsker i løpet av morgen dagen.

Når det kommer til julelunsjen, har jeg gitt beskjed til den familien som skulle komme at vi fremdeles kommer til å holde den og jeg har på FB opprettet et arrangement og invitert venner med små barn i nærområdet jeg vet er hjemme i jula til åpent julehus 27. kl 12-18.

HI

Bra!! Kjenner jeg er stolt av deg 😘😝 Godt å høre om slike sol står opp for seg selv.

Anonymous poster hash: 7f4fc...107

Skrevet

Så lumpent å komme med dette nå, rett før jul. Synes du gjør det riktige, hi. Og skulle dere bli alene er det skikkelig koselig det også!

Anonymous poster hash: 08367...872

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...