Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Har en gutt på 3 år som skulle ha klipt seg. Frem til nå har vi brukt maskin, men kunne tenkt meg å klippe det nå. Hvordan er det hvis man bestiller time, møter opp men barnet nekter å klippe seg, må man betale da? Er det noen som har prøvd med belønning etter frisørtime? Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Selvsagt må du betale! Belønning er helt innafor. Velg en frisørsalong med egen barneseksjon. De har ofte kule stoler som motorsykkel eller lignende og de får se film under klippingen, kanskje får de sprayfarge i håret også. Ta med noe godt han liker, smurfedrops eller lignende og lokk med kino etterpå. Anonymous poster hash: 46e31...e85
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Selvsagt må du betale! Belønning er helt innafor. Velg en frisørsalong med egen barneseksjon. De har ofte kule stoler som motorsykkel eller lignende og de får se film under klippingen, kanskje får de sprayfarge i håret også. Ta med noe godt han liker, smurfedrops eller lignende og lokk med kino etterpå. Anonymous poster hash: 46e31...e85 Takk for svar😊 Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #4 Skrevet 20. desember 2016 Et annet alternativ er å velge en liten frisør (f.eks. en som har salongen hjemme). Da føles det oftere tryggere for barnet, frisøren har bedre tid og det er mindre stressende for den voksne ettersom det ikke er så mange tilskuere (dere er gjerne den eneste kunden). Dette gjorde vi med vårt barn som var redd for å la andre klippe seg og for oss virket det veldig fint Anonymous poster hash: a6bf3...568
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #5 Skrevet 20. desember 2016 Med vårt barn gikk det bra så lenge frisøren var flink med barn. I tillegg ga vi en og en rosin han kunne spise. Klippet en gang et sted de hadde film han kunne se på, da var han helt oppslukt og tror ikke han merket at han ble klipt i det hele tatt. Anonymous poster hash: c7e46...91b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #6 Skrevet 20. desember 2016 Gå på en salong med drop-in-timer. Og forbered barnet godt. Anonymous poster hash: 30dc6...b31
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #7 Skrevet 20. desember 2016 Hvor bor du? Min frisør er helt fantastisk. Da gutten vår slo seg helt vrang og ikke ville klippes kom hun hjem til oss, på eget initiativ, lekte sammen med ham, skapte tillit, og fikk klippet ham etter kort tid. Han har lite språk grunnet utv.hemming, og denne ekstraservicen gjorde at han siden har elsket å gå til frisøren. Vi kommer til å bruke samme frisør så lenge hun er i drift❤️ Anonymous poster hash: ca434...ad5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #8 Skrevet 20. desember 2016 Enkelte ting kan ikke barnet velge selv. Anonymous poster hash: 9d09b...d1f
Frida79 Skrevet 20. desember 2016 #9 Skrevet 20. desember 2016 Snakk med frisøren/salongen. Fortell at det er første gang og Finn ut hvordan det blir med betaling hvis det skjærer seg. En god frisør vil sette av god tid og hjelpe til med å få det til å bli en god opplevelse for treåringen. Møter du lite velvilje prøver du en annen frisør (kan jo begynne å bli dårlig tid før jul nå da..)
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #10 Skrevet 20. desember 2016 Slutt å dull og la de bestemme alt så slutter de å kjempe mot alt hele tiden ! De må lære seg at enkelte ting bestemmer de ikke og da slutter de. Noe annet med syke barn selvfølgelig Anonymous poster hash: 41a53...662
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 20. desember 2016 #11 Skrevet 20. desember 2016 Enkelte ting kan ikke barnet velge selv. Anonymous poster hash: 9d09b...d1f Så det er bedre å tvinge de, høre på hylskriking og gi gutten frisørangst? Og tror du virkelig frisøren syns det er kjekt å klippe barn med tvang?
trollemor86 Skrevet 20. desember 2016 #12 Skrevet 20. desember 2016 Jeg er enig i at enkelt ting kan en ikke velge selv, men på den lista har jeg tannlege, lege og andre ting som faktisk betyr noe. Går det ikke gos frisøren, så går det ikke, da prøver vi igjen en annen gang.
Mandala Skrevet 20. desember 2016 #13 Skrevet 20. desember 2016 Enkelte ting kan ikke barnet velge selv. Anonymous poster hash: 9d09b...d1f Absolutt, men frisør er faktisk ikke ekstremt viktig.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #14 Skrevet 20. desember 2016 Enkelte ting kan ikke barnet velge selv. Anonymous poster hash: 9d09b...d1f Jeg lurer på hvordan du får et barn som ikke vil til å klippe seg. Jeg skjønner man kan tvinge i medisin, holde fast for å ta blodprøver osv, men hvordan du tenker man kan holde fast et barn og så ende opp med en fin frisyre skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: c7e46...91b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #15 Skrevet 20. desember 2016 Vi har tidligere brukt maskin og da med skriking. En av oss holder og en klipper. Men nå har vi time kl.18. Og spent på hvordan dette går😊 skal få belønning etterpå hvis det går bra! Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #16 Skrevet 20. desember 2016 Hvor bor du? Min frisør er helt fantastisk. Da gutten vår slo seg helt vrang og ikke ville klippes kom hun hjem til oss, på eget initiativ, lekte sammen med ham, skapte tillit, og fikk klippet ham etter kort tid. Han har lite språk grunnet utv.hemming, og denne ekstraservicen gjorde at han siden har elsket å gå til frisøren. Vi kommer til å bruke samme frisør så lenge hun er i drift❤️ Anonymous poster hash: ca434...ad5 Trondheim Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #17 Skrevet 20. desember 2016 Hvor bor du? Min frisør er helt fantastisk. Da gutten vår slo seg helt vrang og ikke ville klippes kom hun hjem til oss, på eget initiativ, lekte sammen med ham, skapte tillit, og fikk klippet ham etter kort tid. Han har lite språk grunnet utv.hemming, og denne ekstraservicen gjorde at han siden har elsket å gå til frisøren. Vi kommer til å bruke samme frisør så lenge hun er i drift❤️ Anonymous poster hash: ca434...ad5 Trondheim Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #18 Skrevet 20. desember 2016 Da gikk det som jeg trodde.... gutten hylte og nektet frisøren å klippe.... Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 Da gikk det som jeg trodde.... gutten hylte og nektet frisøren å klippe.... Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7 Måtte dere betale? Anonymous poster hash: 82fca...768
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #20 Skrevet 20. desember 2016 Måtte dere betale? Anonymous poster hash: 82fca...768 Nei da vi slapp å betale Anonymous poster hash: 2e7ea...dc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå