Gå til innhold

Kan de fortsatt kreve meg for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bestilt meg time til øyenbryns greier. Siden jeg bestilte timen for så lenge siden huket jeg av at jeg ønsket å få påminnelse på email og sms dagen før - noe jeg ikke fikk. Jeg glemte selvfølgelig timen og fikk en faktura i dag på 650 kr. Jeg skrev tilbake at jeg ikke kom til å betalte da jeg hadde huket av for påminnelse. 
Fikk da til svar at siden jeg gjorde bestillingen på nett kunne de ikke stå til ansvar for om bookingen er gjort riktig. 

Jeg vet jeg huket av for både SMS og email, så hvorfor jeg ikke har fått varsel aner jeg ikke, men timen var i går (på søndag. Noe de tilbyr kun nå siden det er jul), så kanskje de ikke blir sendt ut varsel på lørdag? Det er bare hva jeg tenker da.. 

Men hva er mine rettigheter her? Noen som vet ? 

Anonymous poster hash: 657bf...07c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har bestilt timen. Du betaler.

Du skulle lagt inn varsel på din tlf eller annen kalender.

Anonymous poster hash: bc15c...cf8
Skrevet

Det er ditt ansvar å huske timer du booker, så du må betale.

Hvorfor i alle dager skrev du det ikke i kalenderen?

Anonymous poster hash: 29d35...b1b
Skrevet

Det er ditt ansvar å huske timer du booker, så du må betale.

Hvorfor i alle dager skrev du det ikke i kalenderen?

Anonymous poster hash: 29d35...b1b

Helt ærlig så har jeg ikke noe kalender å forholde meg til for tiden. Før var jeg avhenging av kalender for avtaler og møter i forbindelse med jobb og fritid osv (brukte jobbamail), men på min nye jobb er det liksom ikke noe å legge inn så da har jeg ikke opprettet noe kalender ennå (startet i november). 

Skrevet

Men du kunne vel lagt det inn på telefonen?

Jobber selv en plass hvor vi sender ut sms påminnelse. Men sms varslinger kan gå galt. Det kan også tenkes at det er som du sier: ikke lagt inn påminnelser i helg.

Mener du for alvor at kunder og pasienter er fraskrevet alt ansvar om å huske timer og slikt selv?

Litt ansvar må man faktisk kunne forvente at de som bestiller/får timer passer på selv. Tenk hvor mange de skal passe på da og evt. betale for fordi de glemte det..

Anonymous poster hash: 829a7...e40

Skrevet

Helt ærlig så har jeg ikke noe kalender å forholde meg til for tiden. Før var jeg avhenging av kalender for avtaler og møter i forbindelse med jobb og fritid osv (brukte jobbamail), men på min nye jobb er det liksom ikke noe å legge inn så da har jeg ikke opprettet noe kalender ennå (startet i november).

Du kan jo legge inn private avtaler i kalenderen på mobilen?

Selvfølgelig må du betale.

Anonymous poster hash: 8676f...0d5

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Herlighet... Selvfølgelig er dette ditt ansvar, og like selvfølgelig skal du betale.

Skrevet

Du må selvfølgelig betale! Herlighet

Anonymous poster hash: 2be73...481

Skrevet

Siden dette var en søndag i tillegg, møter da en person opp på en helligdag for å behandle deg. Dette blir da tapt inntekt, penger rett i dass. Det er garantert fullt opp i julen, så de ville kunne fått fyllt opp denne timen lett hvis de hadde visst du ikke kom.

Dette er selvstendig næringsdrivende, som er helt avhengig av at vi kunder betaler. 

Så selvfølgelig må du betale. Det er å leke med andres fritid.

Skrevet

Altså, jeg SPØR fordi jeg lurer på om det er noe rettigheter i rundt det. Det må jo være lov? Har ikke fraskrevet meg noe ansvar, jeg bare lurer. HERLIGHET som flere av dere skriver.. 

Jeg trykte på påminnelse fordi jeg viste at jeg i en stressende tid som dette kanskje kom til å glemme det. Har før satt inn påminnelse på mobilen, men det har feilet da jeg ikke fikk det til ordentlig (ja, jeg er ikke så teknologisk av meg..)

Skrevet

Klart du skal betale ! Du har bestilt en time du ikke har dukka opp til

Anonymous poster hash: dd9c7...9b0

Skrevet

Du må betale.

Anonymous poster hash: 52232...551

Skrevet

Ja, da ser det ut som om det er enstemmig vedtatt :) 

Skrevet

Altså, jeg SPØR fordi jeg lurer på om det er noe rettigheter i rundt det. Det må jo være lov? Har ikke fraskrevet meg noe ansvar, jeg bare lurer. HERLIGHET som flere av dere skriver..

Jeg trykte på påminnelse fordi jeg viste at jeg i en stressende tid som dette kanskje kom til å glemme det. Har før satt inn påminnelse på mobilen, men det har feilet da jeg ikke fikk det til ordentlig (ja, jeg er ikke så teknologisk av meg..)

Nei, du har ikke noen rettigheter her. Det er kun din feil at du ikke klarer å holde styr på avtalene dine!

Skrevet

Da får du kjøpe deg en sånn liten bok på bokhandelen som alle på 55+ har: syvende sans. Det er en skoledagbok for voksne.

Skrevet

Da får du kjøpe deg en sånn liten bok på bokhandelen som alle på 55+ har: syvende sans. Det er en skoledagbok for voksne.

Og jeg :P Skjønner meg ikke på mobilkalendere...

Skrevet

Plinger denne i forkant når man har avtaler ? Må ha en som plinger ? (Tøyser bare altså, bare til info)

Neida, ikke noe problem med telefonkalenderen men "påminnelse" har jeg tydeligvis problemer med å få til å gi varsel. Skjedd meg to ganger der jeg ikke fikk opp varsel. 

Men til ære for dere (og meg selv da) så skal jeg opprette kalender igjen på mobilen :) 

Skrevet

Jeg forstår deg HI! For jeg hukker alltid av for påminnelse, og jeg er veldig avhengig av det der ;) 

Men, du må nok betale...

Skrevet

Altså, til ettertanke var denne litt stigmatiserende. Min søster på 31 år er totalt avhenging av denne typen kalender for å få med seg avtalene sine. Hun drasser rundt på den sorte boka si og en penn og skriver opp med engang en avtale dukker opp. 

Er det ingen som bruker denne formen lengre? 

Skrevet

Altså, til ettertanke var denne litt stigmatiserende. Min søster på 31 år er totalt avhenging av denne typen kalender for å få med seg avtalene sine. Hun drasser rundt på den sorte boka si og en penn og skriver opp med engang en avtale dukker opp.

Jeg har aldri selv opplevd at noen under ca. 55 har det, men det er jo ingen aldergrenser! Jeg foretrekker mobilen fordi jeg kan få påminnelser, invitere andre, legge til sted og få kart osv. Men smaken er som baken!

Skrevet

Du slipper nok ikke unna. Så regningen må nok betales,

Anonymous poster hash: 7dc33...420

Skrevet

Jeg har en venninne som bruker det og ikke den lille du nesten kan ha i lomma, men den største som finnes☺ Hun omtaler den bare som"livet litt", for det noterer hun alt hun skal og står det ikke der, så gjelder det ikke☺

Anonymous poster hash: 88a45...d26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...