Gå til innhold

Engangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at engangsstønaden stiger veldig etter 1 januar 2017, jeg fikk den nylig å har termin mars 2017 så på nettsiden står dt at det - Endringen vil få virkning for fødsler og adopsjoner som skjer 1. januar 2017 eller senere.

Så fra etter 1 januar så vil jeg da få etterbetalt det som den har steget?

Anonymous poster hash: 23087...215

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres sånn ut ja, men ikke forvent å få den 1.januar!

Anonymous poster hash: 9aa1d...572

Skrevet

Nei det regner jeg ikke med isåfall😝😊 er jo nav så😛

Skrevet

Ja i 2013 fikk jeg engangsstønad rett før jul, den steg ved nyttår er par tusen og fikk etterbetalt med termin i februar! Husker ikke når men mener eg fikk rett før fødsel eller rett etter :-) :-) du skal jo ha satsen etter når barnet blir født! Ikke når det passer de å utbetale :-)

Skrevet

Takk for svar 😊

Den steg veldig mye denne gang, fra 46000kr til 61150kr..

Skrevet

Jeg syns det er rart de lar den stige så mye.

Enda flere uten jobb som velger å få barn.

Anonymous poster hash: 6a1cc...55d
Skrevet

Jeg syns det er rart de lar den stige så mye.

Enda flere uten jobb som velger å få barn.

Det er jo supert for samfunnet om folk får barn tidligere!

Det er jo vesentlig billigere om studenter blir foreldre, eller om de skal ha permisjon etter jobbstart.

Jeg har to barn. Fikk første som student, fikk da engangsstønad og ekstra studiestipend ett år. Totalt 110.000.

Neste var jeg i full jobb, kostet staten 500.000.

I tillegg er det biologisk sett vesentlig bedre å bli mor som 23åring enn som 42åring.

Anonymous poster hash: 2b9dd...082

Skrevet

Det er jo supert for samfunnet om folk får barn tidligere!

Det er jo vesentlig billigere om studenter blir foreldre, eller om de skal ha permisjon etter jobbstart.

Jeg har to barn. Fikk første som student, fikk da engangsstønad og ekstra studiestipend ett år. Totalt 110.000.

Neste var jeg i full jobb, kostet staten 500.000.

I tillegg er det biologisk sett vesentlig bedre å bli mor som 23åring enn som 42åring.

Anonymous poster hash: 2b9dd...082

Ja så lenge de får utdannelse. mange ender opp uten og med flere unger.

Sikker på at du har lest fra mange av de her inne. Dårlige menn, ingen jobb og ingen penger, men med 2-5 barn.

Skrevet

Ja så lenge de får utdannelse. mange ender opp uten og med flere unger.

Sikker på at du har lest fra mange av de her inne. Dårlige menn, ingen jobb og ingen penger, men med 2-5 barn.

Jeg har et helt annet inntrykk. Av alle mødrene jeg har kjent, som student og mamma gjennom seks år har fullført studiene sine. Enkelte av de, kanskje flertall alenemødre måtte utsette masteren sin et halvt år. Men det er det mange studenter uten barn som også må. Absolutt alle av de jeg har blitt kjent med gjennom foreninger for studenter som har barn har fullført utdannelsen sin og fått jobb etter endt studie.

Jeg sitter heller igjen med et inntrykk av at de som får barn før de fullfører vgs ofte blir sittende uten utdanning.

Anonymous poster hash: f9f37...98e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...