Gå til innhold

Ånei :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor havnet på sykehus i sommer etter mishandling av forloveren sin. Opplevd mishandling flere ganger, i løpet av de siste årene. Inn og ut legevakt osv. Siste turen ble hun innlagt og det var grov mishandling. Og forloveren får fengselsstraff.

Hun har bodd alene nå siden juli etter sykehusoppholdet.

Plutselig reiste hun tilbake og er nå sammen igjen :(

Jeg så via tlf at hun visste hvem jeg syns og hun orket ikke prate om det.

Sendte etter jeg hadde grått litt at jeg ikke likte det, ville ikke oppleve å komme på sykehuset til henne eller få tlf derifra engang til. At han fortjener straffen og at jeg var glad og stolt over henne da hun har vært så lenge ifra.. :(

Hva nå?? Julen ble en veldig vanskelig tid nå..

Anonymous poster hash: 5f1c5...415

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor havnet på sykehus i sommer etter mishandling av forloveren sin. Opplevd mishandling flere ganger, i løpet av de siste årene. Inn og ut legevakt osv. Siste turen ble hun innlagt og det var grov mishandling. Og forloveren får fengselsstraff.

Hun har bodd alene nå siden juli etter sykehusoppholdet.

Plutselig reiste hun tilbake og er nå sammen igjen :(

Jeg så via tlf at hun visste hvem jeg syns og hun orket ikke prate om det.

Sendte etter jeg hadde grått litt at jeg ikke likte det, ville ikke oppleve å komme på sykehuset til henne eller få tlf derifra engang til. At han fortjener straffen og at jeg var glad og stolt over henne da hun har vært så lenge ifra.. :(

Hva nå?? Julen ble en veldig vanskelig tid nå..

Helt uforståelig avgjørelse av henne, men det er nok ikke så mye du får gjort. Sender deg en god juleklem jeg

Skrevet

Ja, er så redd for henne. Men vil ikke skyve henne ifra meg heller. :(

Takk <3

Skrevet

Skjønner hun ikke selv hvor dum hun er? Har du sagt at hun kan bo hos deg mens hun går i samtaleterapi? For det trengs..

Anonymous poster hash: 75ec2...d00

Skrevet

For noen som lever med utrygge rammer (vold overgrep, omsorgsvikt, konflikter, rusmisbruk osv) over lang tid kan etterhvert det "utrygge bli det trygge". 

Personen blir sittende fast i et slags mønster.

Dersom en kvinne er oppvokst med en far som har hatt et alkoholmisbruk, er det kanskje uforståelig for de fleste at kvinnen senere i livet velger enn mann med alkoholmisbruk. Personer søker gjerne ubesvisst til det de er vant med. For noen blir det på en måte tryggere å forholde seg til det som er kjent og det blir forutsigbart.

Prøv å se på det fra et fugleperspektiv. Skjer ikke det samme mønsteret i gjen og i gjen, også din rolle og reaksjoner i dette?

Anonymous poster hash: 935cf...645
Skrevet

Ble hun sammen med forloveren som mishandlet henne? Hvordan reagerte forloveden, da?

Anonymous poster hash: 123b3...e89

Skrevet

Ble hun sammen med forloveren som mishandlet henne? Hvordan reagerte forloveden, da?

Anonymous poster hash: 123b3...e89

Er du så dum eller bare spiller du for å være spydig mot en som ligger nede?

Anonymous poster hash: fbbdf...3c9

Skrevet

Ja, er på en måte van. Min far var slem i over 25 år også..

Men håper alltid. Trodde dette var gangen det skulle gå bra :(

Hun hadde fått seg en ny og snill kjæreste... Men ennå ser det ut som hun skal gå ifra han og videre med mishandleren... :(

Skrevet

Får veldig vondt for den nye typen også. Tenker på han hele tiden.

Skrevet

Som du skriver så har hun opplevd å være i en slik situasjon mesteparten av livet. Hun er vant og kjent med dette. Kanskje til og med så har hun et ubevisst behov for å kunne få være "offer", altså at dette er en slags del av hennes personlighet. 

Hvordan har hun brukt å forholde seg til deg/andre når hun har vært i voldelige forhold? Søkt trøst, fått omsorg? 

Dette høres helt forferdelig ut for deg. Egentlig en slags terrorsituasjon, der du verken kan gjøre fra eller til men virkelig får føle på en vanvittig redsel :( ...og dette har du gjort lenge. 

Går det kanskje an å prøve noe nytt og uvventet. Eks kontakte fastlegen hennes/sende bekymringsmelding om det som har skjedd. Kanskje blir hun fanget opp av systemet og får ordentlig hjelp. Det er jo vanskelig hvis dere over år har hatt et rollebytte der du er omsorgsperson for henne. 

Huff, stor juleklem uansett <3 

Anonymous poster hash: 935cf...645

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...