Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #1 Skrevet 19. desember 2016 Barnet vårt er 5 år og har de siste årene slitt med kløe om nettene. Hun får da utslett på beina, magen og armene. Ikke alle stedene alltid. Det klør og klør og hun sover dårlig og klør seg til blods. Det er spesielt ille nå på vinteren. I batt begynte det igjen etter å ha vært bra i flere måneder. Har fått allergimedisin av legen som vi skal ta før leggetid, men vet ikke om det er riktig? Noen som har vært borti det samme? Tenkte å få time for å få krem på resept igjen også siden vi hadde det tidligere Anonymous poster hash: 1d5bd...0bc
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #2 Skrevet 19. desember 2016 Er det eksem? Jeg hadde det som barn og klorte med til blods om nettene, ingen salver hjalp. Min bestemor brukte et kjerringråd. Hun kjøpte kål, skrellet av bladene og kjevlet de slik at saften rant ut, så la hin kål på eksempel og surret bandasje rundt. Eksempel ble ikke borte, men det virket lindrende. Noe annet som hjalp var strutseolje kjøpt på helsekost. Det luktet forferdelig, men eksempel trakk seg tilbake. Eksempel ble aldri borte, men det hjalp veldig. Dette fortsatte jeg med til jeg ble voksen, og i de periodene jeg ikke smurte blusset det opp igjen. Huden sprakk og jeg blødde. For ca syv år siden ble jeg anbefalt a krem fra apoteket, jeg begynnte å smøre eksemet mitt flere ganger pm dagen, og etter et par uker var det helt borte. Jeg har ikke trengt å smøre i ettertid heller. Jeg har dog store arr der jeg har hatt eksem, og jeg har ingen pigmenter der. Det var kun den a kremen i en brun glassburk som hjalp, ikke de på tube. Føler virkelig med barnet ditt... Anonymous poster hash: f0694...c06
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #3 Skrevet 19. desember 2016 Gå til lege, det kan være nødvendig med reseptbelagt kortisonsalve for å slå det tilbake, deretter kan dere nok smøre med fuktighetskrem. Barnets hud høres atopisk ut, men noen må jo se på den. Etter min mening søker man hjelp fra helsevesenet før man prøver kjerringråd. Det er lov å prøve diverse kjerringråd mens man venter på å komme til. Anonymous poster hash: dc990...c1e
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #4 Skrevet 19. desember 2016 Her hjelper det å unngå OMO , tomatpurre/såagettisaus etc, ull det torner kløe her. Midd i Madras/ dyne kan også tirre kløe. Vi kuttet ut dette, og har ingen plager mer. Anonymous poster hash: 65e04...c77
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #5 Skrevet 19. desember 2016 Barnet vårt klødde og klødde . Eksem på beina . Bruker en blanding av sink og akrem og har bytta til nøytral såpe og skyllemiddel og det har blitt mye bedre Anonymous poster hash: 53e1b...dbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå