Gå til innhold

noen som har jenter med adhd her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å lure på om 6 åringen vår har det...

Hun har alltid dagdrømmet,kan sitte å spise og bruker gjerne en halvtime på en halv brødskive, må og minne hun på å spise hele tiden. Sitter bare å driver med andre ting, håret sitt, vimser rundt med hodet, fikler med fingrene sine osv...

Har en tendens til å glemme ting etter 2 sekunder, alltid et ork å rydde opp etter seg, da er det offing og stønning.

På skolen sitter hun helt fremst fordi hun ofte datt helt ut, gjør det enda, læreren sier hun bare sitter å titter ut i lufta, bruker lang tid på å komme i gang med oppgaver. Lekser er et helvete hver dag, klarer ikke å konsentrere seg.

Generelt makk i rompa, sitter veldig urolig, flytter mye på seg.

Det er vel generelt sånn kanskje 6 åringer er, og det er ikke sånn at jeg vil ha en diagnose for å unnskylde hun, men kanskje hjelpe.

Hvordan er deres jenter med adhd, hvordan gikk dere frem og får de behandling?

Takk for at du leste☺

Anonymous poster hash: 2e39c...7d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Snakk med ppt i kommunen og fastlegen hennes. Kan be om henvisning til Bup , der vil de teste og observere henne og intervjue foreldre om hvordan hun er! Kan vær greit for å både bekrefte eller avkrefte

Anonymous poster hash: bd9d2...d77

Skrevet

Takk for svar☺ får starte et sted.

Hi

Skrevet

Vil bare dytte litt på tråden for å høre erfaringer☺

Hi

Skrevet

Jeg har ei jente på ni med adhd. Hun minner ikke om jenta di sånn du beskriver, men husk at de kan være totalt ulike på tross av samme diagnose. Det vi først reagerte på, var at hun aldri fikk med seg felles beskjeder. Ellers har det vært mye roping i klasserommet, mas, pirking i de som sitter rundt, altfor høy stemme og ingen ro i kroppen. Hun brukte så mye tid på å holde seg på plassen sin at hun ikke orket å fokusere på skolearbeidet de første årene. Nå går det bedre, hun har nok modnet litt, og i tillegg er de nøye på å sørge for at hun får beskjeder og kommer i gang med det som skal gjøres.

Anonymous poster hash: 15712...a8b

Skrevet

Har jente med add (altså ikke hyper). Hun har aldri stått rolig, aldri fullført noe. Fått på dans, håndball, kor og judo, men bull fokus. Danset på håndballbanen, sang ikke med i kor, judo var dødfødt, dans fungerte greit, men hun ville ikke mer.

Hun ble alltid oppfattet som barnslig for alder, mindre intelligent, unnasluntrer osv. Hun brukte minst 3 timer på lekser hver dag fra første lekse kom hjem. Hun har aldri stått stille når hun snakker, hun blir bedt om å rydde rommet sitt og går inn og kommer ut igjen og sier "aner ikke hvor jeg skal starte". Jeg sier jeg kan hjelpe, men så ligger det bare klær og sminke der og det bør være simpelt. Sier "klær i skittentøy og sminke på plass i skuffen" OK. Sjekker etter en halvtime og der står hun foran speilet og sminker seg, ikke noe er gjort. Så blir hun sint på meg fordi jeg maser.

ALT trenger lister, med en halvtimes pause mellom "slagene". Må minne henne på nesten alt. Nå er det bedre. Hun er medisinert og klarer å holde fokus i mer enn 10 min.

Anonymous poster hash: e0577...976

Skrevet

Jeg har en jente med adhd. Hun er nå 16 år.

Jeg la aldri merke til at det var noe spesielt med henne. Men hun er vanskelig å regulere. Og i bhg forsto hun aldri fellesbeskjeder. Hun måtte alltid ha individuell beskjed etter alle hadde fått beskjeder i plenum. Hun har også vanskelig for å konsentrere seg. Vimset mye rundt når for eks beskjeder ble gitt i trening på håndballen.

Anonymous poster hash: 7a3c4...c1e

Skrevet

Takk for svar dere☺ er nok forskjell fra barn til barn på dette og. Skal høre med helsesøster når jeg skal dit med baby på torsdag.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...