Gå til innhold

Kjæresten min igjennom 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mnd skulle jeg ønske ting var topp med.. Han er snill med både meg og barna.. varter meg opp..leker med de.. Kjøper og lager middag..tar barna med på tur.. tenker på meg når vi har sex(vi har forøvrig sex som er fantastisk)..han ordnet Meg gavekalender, fordi han syntes jeg fortjener det.. han rydder uten at jeg ber han om det(vi bor heller ikke sammen).

MEN det er noe jeg ikke klarer sette fingeren på som ikke stemmer..en stemning eller noe som ofte dukker opp.. ting kan være fint, men i neste øyeblikk er stemningen 'rar', 'dårlig'..aner ikke hvorfor..kan være bare med en setning som ikke er perfekt.

Jeg har lenge følt på at 'energien' hans er lav(ikke med lek og barna og sånn). Men energien mellom meg og han hvor jeg heller føler han 'tar' energi, istedenfor å tilføye det også.. han ser bare monoton ut..og samme utlyser han også i væremåte ofte.. dette gjør at jeg kan gå i fra å møte han å være i godt humør og der oppe, til etter kort tid være nedstemt på en måte..

Andre ting som plager meg er at han blir aggressiv når han blir sint, og når han drikker eier han ikke evnen å ta det rolig og kose seg, drikken renner nedover svelget som en foss.

Han har sagt til meg at han ser en fremtid og at han elsker meg. Jeg har ikke fått meg til å si at jeg elsker han tilbake, og jeg er redd for at det kommer av overnevnte ting.

Men jeg prøver og ønsker.

Rotete og vanskelig innlegg.....beklager..

Men er det noen som har noen råd/innspill?

Anonymous poster hash: 033dd...e22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinneproblematikk, alkoholproblemer, tapper deg for energi... alt dette er grunner til at jeg ikke ville satset på denne mannen.

En annen ting, jeg ville IKKE latt en mann med aggresjonsproblemer - og som jeg bare hadde vært sammen med fem måneder... - få dra på tur med barna alene. En mann som du selv føler "noe" skurrer med.

Siden du har barn synes jeg du skal droppe ham. Barna dine fortjener bedre enn å bo sammen med en mann som har sinnemestringsproblemer og som har et så usunt forhold til alkohol!

Om han er innstilt på å ta tak i problemene sine med f.eks. sinnemestringskurs og å la være å drikke alkohol, da kunne jeg kanskje, men bare kanskje, vurdert å fortsette forholdet. Men jeg hadde ikke involvert ham mer i barna før han ev. hadde bevist over tid at han kunne holde seg stabilt og la være å drikke alkohol.

Dere har bare vært sammen i fem måneder og allerede ser du så mange faresignaler. Du ser ham nå på hans beste. Heretter blir det bare verre om han selv ikke ser problemene sine.

Kom deg bort før du sitter vanskeligere i det.

Anonymous poster hash: 52aff...d99
Skrevet

Sinneproblematikk, alkoholproblemer, tapper deg for energi... alt dette er grunner til at jeg ikke ville satset på denne mannen.

En annen ting, jeg ville IKKE latt en mann med aggresjonsproblemer - og som jeg bare hadde vært sammen med fem måneder... - få dra på tur med barna alene. En mann som du selv føler "noe" skurrer med.

Siden du har barn synes jeg du skal droppe ham. Barna dine fortjener bedre enn å bo sammen med en mann som har sinnemestringsproblemer og som har et så usunt forhold til alkohol!

Om han er innstilt på å ta tak i problemene sine med f.eks. sinnemestringskurs og å la være å drikke alkohol, da kunne jeg kanskje, men bare kanskje, vurdert å fortsette forholdet. Men jeg hadde ikke involvert ham mer i barna før han ev. hadde bevist over tid at han kunne holde seg stabilt og la være å drikke alkohol.

Dere har bare vært sammen i fem måneder og allerede ser du så mange faresignaler. Du ser ham nå på hans beste. Heretter blir det bare verre om han selv ikke ser problemene sine.

Kom deg bort før du sitter vanskeligere i det.

Mulig jeg omformulerte meg dårlig..men mannen har aldri vist noe av dette til barna,(barna forguder han og han er kjempeflink med de), det når vi har vært uenige har vært på tomannshånd, og det med drikkingen foregår jo gjerne ifht byen eller hvis vi er i/har selskap.

Det med at han 'tar energi' og virker monoton aner jeg ikke hva kommer av...men det merkes ofte godt.

Tidligere har han vært i forhold hvor de var sammen i 5 år og et annet på 7 år. Der var det han som gikk.

Hmm...jeg vet ikke hvorfor jeg iblant føler dette 'ikke er rett', og at disse tingene tar slik plass hos meg som det gjør..

Føler meg rådvill.....

Hi

Skrevet

Mulig jeg omformulerte meg dårlig..men mannen har aldri vist noe av dette til barna,(barna forguder han og han er kjempeflink med de), det når vi har vært uenige har vært på tomannshånd, og det med drikkingen foregår jo gjerne ifht byen eller hvis vi er i/har selskap.

Det med at han 'tar energi' og virker monoton aner jeg ikke hva kommer av...men det merkes ofte godt.

Tidligere har han vært i forhold hvor de var sammen i 5 år og et annet på 7 år. Der var det han som gikk.

Hmm...jeg vet ikke hvorfor jeg iblant føler dette 'ikke er rett', og at disse tingene tar slik plass hos meg som det gjør..

Føler meg rådvill.....

Hi

Han har ikke vist noe av det sinnet foran barna. Det er jo noe. Men hvordan ser du for deg fremtiden. Tror du virkelig at han ved et samboerskap blir noe bedre? Nå kan han kanskje unngå å vise sitt urimelige sinne foran barna. Når dere bor sammen blir det hverdagen deres...

Dere har bare vært sammen i fem måneder, dere bor ikke sammen, og likevel har dere allerede hatt så mange krangler hvor han blir urimelig sint at du er bekymret.

Magefølelsen din prøver å fortelle deg noe.

Og det med alkohol - fortsetter han som han holder å nå på fest/ute på byen så kommer du aldri til å kunne gå ut sammen med ham uten å være nervøs for drikkingen hans.

Det er ditt liv, du velger hvem du deler det med. Vil du dele det med en mann som viser så mye problemer allerede etter så få måneder så velger du det selv og gjør det med åpne øyne. Bare synd barna dine trolig blir skadelidende av det på sikt.

Man går ikke inn i et fastere forhold med en som man egentlig trenger parterapi med allerede etter fem måneder.

Les mange av trådene som går her inne her hele tiden om menn med lignende problematikk. Mange av dem har ikke en gang vist disse sidene tidlig. Din viser så mange sider at du har en veldig dårlig magefølelse og ikke tør si at du elsker ham. Det burde fortelle deg noe.

Men det er ditt liv...

Skrevet

Aggresjon og manglende styring på alkoholen er en meget, MEGET dårlig kombinasjon.

Anonymous poster hash: 79422...b56

Skrevet

Ja jeg vet allså ikke..... vet ikke hva som er rett å gjøre her. Mannen er virkelig helt super. Men disse tingene liker jeg ikke.

Hi

Skrevet

Altså..dere har kun vært sammen i fem mnd. jeg kunne skrevet mye om hva jeg tenker om å involvere barna så tidlig i forholdet, men skal la det ligge.

Når du allerede etter så kort tidtid synes det er noe som skurrer, så tenker jeg at du uten tvil burde avslutte forholdet. I tillegg så skriver du at han er aggressiv og ikke har kontroll på alkoholforbruket sitt. Når du har barn mener jeg du har et ansvar for å ikke involvere deg i en slik mann.

Du er voksen - ta avgjørelser som gjenspeiler det !

Anonymous poster hash: af7b3...5bc

Skrevet

Ja jeg vet allså ikke..... vet ikke hva som er rett å gjøre her. Mannen er virkelig helt super. Men disse tingene liker jeg ikke.

Hi

Skjerp deg. Han er jo virkelig ikke super selv om han degger og duller med deg.

Anonymous poster hash: 79422...b56

Skrevet

Vet han selv, at han har et sinne problem?

Eller anerkjenne han at han kansje har noe uoppgjort i tiligere stadie av live, (x kjærester eller oppdragelse, opplevelser m.m)

Atv (alternativ til vold)

Eller psykolog?

Pappa.

Anonymous poster hash: 40cd5...409

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...