Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg skal inn til operasjon i midten av januar, og blir liggende på sykehuset et par dager. Etterpå vil formen være redusert en stund, og jeg vil ikke være i stand til å ta meg av barna. Min eksmann bor på en annen kant av landet, og må derfor komme hit hvor jeg bor for å ta seg av ungene mens jeg er på sykehuset og kommer meg på beina. Barna er seks år og elleve år, og den yngste har spesielle behov. Tanken er at han da bor hos meg og tar seg av alt, og at jeg bor hos mine foreldre for å få ro. Så tilbake til spørsmålet, vil han ha krav på permisjon fra sin jobb i forbindelse med min operasjon? Anonymous poster hash: 0a71e...ef9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Nei. Regelverket er ikke tilpasset en situasjon som krever at han har fri på dagtid for å ta vare på egne barn. Han kan bruke sykt barn-dager (du kan overføre halvparten av dagene til ham), og jeg antar du har utvidet antall pga barn med spesielle behov? Vurdert evt å søke om det. Det vil jo likevel bare være 10-15 dager. Kreves mer, er velferdspermisjon det naturlige. Anonymous poster hash: 73a0b...a28
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Nei, han må søke velferdspermisjon uten lønn Anonymous poster hash: 771d2...75c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Han kan ta noen feriedager. Anonymous poster hash: c8890...3fb
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 OK, takk for svar Da skal jeg gi han beskjed om dette. Ikke noe problem at han overtar noen av mine sykt barn dager. Hvordan søker jeg dem overført? Har han krav på egen kvote med sykt barn dager når jeg har hovedomsorgen? HI Anonymous poster hash: 0a71e...ef9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Eller velferds perm med full eller gradert lønn. Anonymous poster hash: b27ff...c9c
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Eller velferds perm med full eller gradert lønn. Anonymous poster hash: b27ff...c9c På de andre svarene her forstod jeg det slik at han ikke kan søke velferdspermisjon med lønn....Han er helt avhengig å ha full lønn, hvis ikke har han ikle råd til å være her når jeg skal opereres. HI Anonymous poster hash: 0a71e...ef9
*Miss Marple* Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 På de andre svarene her forstod jeg det slik at han ikke kan søke velferdspermisjon med lønn....Han er helt avhengig å ha full lønn, hvis ikke har han ikle råd til å være her når jeg skal opereres. HI Anonymous poster hash: 0a71e...ef9 Det kommer nok an på hva slags avtale han har. Min arbeidsgiver hadde gitt inntil 10 dager med lønn i den situasjonen, mens mannen måtte tatt uten lønn.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 Det kommer nok an på hva slags avtale han har. Min arbeidsgiver hadde gitt inntil 10 dager med lønn i den situasjonen, mens mannen måtte tatt uten lønn.Han jobber i staten, så da er det jo lov å håpe Hvis ikke det går, så får han bruke sykt barn dager. HI Anonymous poster hash: 0a71e...ef9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #10 Skrevet 19. desember 2016 På de andre svarene her forstod jeg det slik at han ikke kan søke velferdspermisjon med lønn....Han er helt avhengig å ha full lønn, hvis ikke har han ikle råd til å være her når jeg skal opereres. HI Anonymous poster hash: 0a71e...ef9 Sykt barn-dager kan han godt bruke. Det gjelds også hvis den som til vanlig passer barna er syk. Anonymous poster hash: c8890...3fb
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #11 Skrevet 19. desember 2016 Sykt barn-dager kan han godt bruke. Det gjelds også hvis den som til vanlig passer barna er syk.Anonymous poster hash: c8890...3fb Takk, da ordner det seg jo uansett om ikke velferdspermisjon blir innvilget HI Anonymous poster hash: 0a71e...ef9
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #12 Skrevet 19. desember 2016 Barnesyke dager, Eller så mener jeg at han kan sykemelde seg for å ivareta barn og samboer. Men om dette kun gjelder for gifte eller når foreldrene bor sammen vet jeg ikke Anonymous poster hash: 0d55a...37a
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #13 Skrevet 19. desember 2016 Om han har egenmelding igjen å ta av, hadde jeg gjort det. Hva om det drar ut? Det er så enkelt med egenmelding. Styr å søke overføring av sykt barn dager etc. Anonymous poster hash: b27ff...c9c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #14 Skrevet 19. desember 2016 Barnesyke dager, Eller så mener jeg at han kan sykemelde seg for å ivareta barn og samboer. Men om dette kun gjelder for gifte eller når foreldrene bor sammen vet jeg ikke Anonymous poster hash: 0d55a...37a Det er aldri lov å sykemelde seg for å ta seg av barn og samboer, det er bare lov å sykemelde seg om man selv er syk. Nav krever en diagnose på sykemeldingen fra lege, så om legen sykemelder for å ta seg av kona gjør legen noe ulovlig ved å juge på mannen en diagnose. Blir det oppdaget går det ut over både legen og han som er sykemeldt. Har du veldig syke barn, f.eks innlagt på sykehus, eller trenger pleie døgnet rundt en periode pga sykdom/behandling kan du få pleiepenger. Anonymous poster hash: 771d2...75c
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #15 Skrevet 19. desember 2016 Hva han har krav på kommer an på hvilke avtaler han har på jobb. Så han må høre med sin arbeidsgiver. Har han en jobb hvor han kan jobbe hjemmefra kan han jo jobbe mens barna er på skolen. Anonymous poster hash: 78996...4bd
piranha Skrevet 19. desember 2016 #16 Skrevet 19. desember 2016 Han kan ikke bruke egenmelding for å ta seg av barna når hans tidligere samboer er syk. Hvis han ikke får innvilget velferdspermisjon så får han ta sykt barn dager Jeg satser på at det ikke tar mer enn 10 dager å være på beina igjen, skal ha hysterektomi ved hjelp av kikkhull. HI
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2016 #17 Skrevet 19. desember 2016 Han kan ikke bruke egenmelding for å ta seg av barna når hans tidligere samboer er syk. Hvis han ikke får innvilget velferdspermisjon så får han ta sykt barn dager Jeg satser på at det ikke tar mer enn 10 dager å være på beina igjen, skal ha hysterektomi ved hjelp av kikkhull. HI Nå vet jeg ikke hva slags spesielle behov 6-åringen din har, men jeg fjernet rubbel og bit inni der med åpen operasjon (bikinisnitt) i fjor og for meg gikk det fint å ta seg av ungene uken etter operasjonen. Siden det ble en så stor operasjon lå jeg på sykehuset i 5 dager, kom hjem på fredag og fra mandag (akkurat en uke etter operasjonen) klarte jeg meg fint bortsett fra at jeg ikke kunne løfte tungt og drøyde litt til med støvsuging o.l. Jeg hadde en veldig stor svulst i magen, så jeg lå 4 timer på operasjonsbordet. Var helt ødelagt av smerter i 3-4 dager etterpå (de hadde jo åpnet opp hele greia, løftet ut tarmene, flyttet på blæra osv for å få ut eggstokker, eggledere og den digre svulsten, også dyttet alt på plass igjen før de sydde meg sammen igjen. Var veldig smertefullt i et par-tre dager, men så ble jeg raskt bedre). Regner med at du som skal ha kikkhull kommer deg raskere på bena enn meg Lykke til. Anonymous poster hash: 771d2...75c
piranha Skrevet 19. desember 2016 #18 Skrevet 19. desember 2016 Nå vet jeg ikke hva slags spesielle behov 6-åringen din har, men jeg fjernet rubbel og bit inni der med åpen operasjon (bikinisnitt) i fjor og for meg gikk det fint å ta seg av ungene uken etter operasjonen. Siden det ble en så stor operasjon lå jeg på sykehuset i 5 dager, kom hjem på fredag og fra mandag (akkurat en uke etter operasjonen) klarte jeg meg fint bortsett fra at jeg ikke kunne løfte tungt og drøyde litt til med støvsuging o.l. Jeg hadde en veldig stor svulst i magen, så jeg lå 4 timer på operasjonsbordet. Var helt ødelagt av smerter i 3-4 dager etterpå (de hadde jo åpnet opp hele greia, løftet ut tarmene, flyttet på blæra osv for å få ut eggstokker, eggledere og den digre svulsten, også dyttet alt på plass igjen før de sydde meg sammen igjen. Var veldig smertefullt i et par-tre dager, men så ble jeg raskt bedre). Regner med at du som skal ha kikkhull kommer deg raskere på bena enn meg Lykke til. Anonymous poster hash: 771d2...75c Takk for det Regner også med å være på beina ganske kjapt. Det jeg vet er at jeg reagerer veldig på gassen, og kan bruke litt tid på å bli kvitt den. Han søker om 10 dager for å være på den sikre siden, men vi regner begge med at det holder med en uke
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2016 #19 Skrevet 20. desember 2016 Mannen min får alltid omsorgspermisjon med lønn. Det gjør de andre på hans avdeling også. Han jobber på sykehus. Og jeg har hatt noen operasjoner for å si det sånn. Anonymous poster hash: 7248e...38b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå