Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Det opp med legen på onsdag slik at han tar det seriøst? Føler ofte at han trur jeg dramatiserer ting uten å undersøke Anonymous poster hash: 63024...f6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Jeg sa bare til legen min at jeg følte noe ikke stemmer, og at jeg ville ta en blodprøve for å sjekke det. Hun bestilte prøver med en gang, og sa bare "-du kjenner din egen kropp best, og hvis du mener det trengs så sjekker vi" Ikke fått svar enda da... Anonymous poster hash: 91ab8...a39
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Både til HI og deg anonym, husk å få blodprøvesvarene skrevet ut, ikke godta en setning fra legen om at 'alt er normalt'. Det finnes mange måter å lese prøvesvar på når det gjelder stoffskiftet. Og altfor ofte vil en fastlege vente og se, eller synes at litt lavt er ok. Spør noen som kan dette hva tallene betyr, feks i Facebook gruppa oss med hypothyreose. Anonymous poster hash: 9e03d...b96
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Både til HI og deg anonym, husk å få blodprøvesvarene skrevet ut, ikke godta en setning fra legen om at 'alt er normalt'. Det finnes mange måter å lese prøvesvar på når det gjelder stoffskiftet. Og altfor ofte vil en fastlege vente og se, eller synes at litt lavt er ok. Spør noen som kan dette hva tallene betyr, feks i Facebook gruppa oss med hypothyreose. Anonymous poster hash: 9e03d...b96 Den gruppa bør taes med en klype salt. Er medlem og makan til hypokondere skal en lete lenge etter. Bare verdiene er 0.7 så er de nesten døden nær og ikke minst klar for sykemelding. Og spørsmålene hagler om idiotiske "bekymringer" Naboen fes slikkelig i sted, og er det mulig at det er grunnen til at jeg er sååå trøtt om dagen? Så HI , melder du deg inn der, så ta mye av det med en klype salt! Anonymous poster hash: c6b92...0e4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Den gruppa bør taes med en klype salt. Er medlem og makan til hypokondere skal en lete lenge etter. Bare verdiene er 0.7 så er de nesten døden nær og ikke minst klar for sykemelding. Og spørsmålene hagler om idiotiske "bekymringer" Naboen fes slikkelig i sted, og er det mulig at det er grunnen til at jeg er sååå trøtt om dagen? Så HI , melder du deg inn der, så ta mye av det med en klype salt! Anonymous poster hash: c6b92...0e4 Jeg er også medlem. Er utrolig mange hypokondere der Anonymous poster hash: aa192...fa0
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Jeg er også medlem. Er utrolig mange hypokondere der Anonymous poster hash: aa192...fa0 Hehe,ikke sant. Alt for å bli sykemeldt eller ufør virker det som. Så fort den TSH er over 0,07 som jeg mente å skrive i sted, så har de SÅ mange plager at de nesten dør på seg. Alt er et helvette. Kanskje på tide å fokusere på noe positivt i stedet, enn alle disse diffuse plagene sine? Hatt LS i over 20 år og sjuke verdier til tider, men orker ikke la dette styre meg og livet mitt. Anonymous poster hash: c6b92...0e4
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Den gruppa bør taes med en klype salt. Er medlem og makan til hypokondere skal en lete lenge etter. Bare verdiene er 0.7 så er de nesten døden nær og ikke minst klar for sykemelding. Og spørsmålene hagler om idiotiske "bekymringer" Naboen fes slikkelig i sted, og er det mulig at det er grunnen til at jeg er sååå trøtt om dagen? Så HI , melder du deg inn der, så ta mye av det med en klype salt! Anonymous poster hash: c6b92...0e4 Haha, jeg er helt enig. Men innimellom all sutringa finnes det mye kunnskap. For eksempel når det gjelder å tolke prøvesvar er det en del medlemmer som er gode. Anonymous poster hash: 9e03d...b96
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 Der er jeg å medlem. Der kan man skylde på stoffskifte når det gjelder ALT! alt fra diare og hoste. Hverdagsunderholdning noe av det 😂 Men til spm ditt.. er bare å si du gjerne vil ta stoffskifte prøver. Husk å få med T3 Anonymous poster hash: 3ef9c...e31
Nodisc Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har noen i nær familie med lavt stoffskifte, så det var det første som ble sjekket hos meg. Om legen ikke er enig så må du være bestemt. Det er ikke noen gøy å gå rundt med lavt stoffskifte
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 Takk , men hva er T3? Hi Anonymous poster hash: 63024...f6e
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #11 Skrevet 18. desember 2016 Hvorfor mistenker du at du har lavt stoffskifte? Anonymous poster hash: d250b...cb8
ærlig talt Skrevet 18. desember 2016 #12 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har lavt stoffskifte og er også medlem på facebook-grupper som nevnes her. Det er endel hypokondere der, og det florerer også med diverse sannheter som bør tas med en håndfull salt! Du må se på TSH sammen med anti-TPO. Er TSH mellom 5-9 er det ikke nødvendig at du starter på stoffskiftemedisin, men om du har høy, og over referanseverdi, anti-TPO, bør du nok starte på medisiner. Men du må også utelukke allergier som kan påvirke stoffskiftet/skjoldkjertelen. Prøvene du bør få tatt ifbm stoffskifte er: TSH, anti-TPO, ft4 og ft3. Du må ta prøvene om morgenen, helst før kl. 9. Det er fordi TSH synker i løpet av dagen. Dersom TSH ligger mellom 5-9, så kan du begynne på medisiner dersom symptomer på lavt stoffskifte er sterke. Du må også sjekke ferritin, D-vitamin og B12. Er disse lave kan de gi symptomer på lavt stoffskifte. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #13 Skrevet 18. desember 2016 Jeg har lavt stoffskifte og er også medlem på facebook-grupper som nevnes her. Det er endel hypokondere der, og det florerer også med diverse sannheter som bør tas med en håndfull salt! Du må se på TSH sammen med anti-TPO. Er TSH mellom 5-9 er det ikke nødvendig at du starter på stoffskiftemedisin, men om du har høy, og over referanseverdi, anti-TPO, bør du nok starte på medisiner. Men du må også utelukke allergier som kan påvirke stoffskiftet/skjoldkjertelen. Prøvene du bør få tatt ifbm stoffskifte er: TSH, anti-TPO, ft4 og ft3. Du må ta prøvene om morgenen, helst før kl. 9. Det er fordi TSH synker i løpet av dagen. Dersom TSH ligger mellom 5-9, så kan du begynne på medisiner dersom symptomer på lavt stoffskifte er sterke. Du må også sjekke ferritin, D-vitamin og B12. Er disse lave kan de gi symptomer på lavt stoffskifte. Lykke til Hva slags allergier kan påvirke stoffskiftet? Det har jeg aldri hørt om Anonymous poster hash: d250b...cb8
ærlig talt Skrevet 19. desember 2016 #14 Skrevet 19. desember 2016 Hva slags allergier kan påvirke stoffskiftet? Det har jeg aldri hørt om Anonymous poster hash: d250b...cb8 Jeg kopierer fra en interesseside om stoffskiftet: "Bli diagnostisert og behandlet for cøliaki (gluten-intoleranse). 7-8% av befolkningen har glutenintoleranse. Noen har allergi, noen har intoleranse og noen er spesifikt allergiske mot f eks hvete, men felles for disse er at det oppstår en kronisk betennelse som ødelegger tarmtottene. Dette igjen kan føre til dårlig næringsopptaksevne i tarmen som igjen kan føre til at man har for lite selen, B12 og andre vitaminer og mineraler som etterhvert kan gjøre at kroppen kan utvikle stoffskiftesykdom. Studier har vist at for enkelte kan 3-6 måneder med glutenfri diett dramatisk redusere antistoffer (Anti-TPO og TRAS)".
ærlig talt Skrevet 19. desember 2016 #15 Skrevet 19. desember 2016 Jeg kopierer fra en interesseside om stoffskiftet: "Bli diagnostisert og behandlet for cøliaki (gluten-intoleranse). 7-8% av befolkningen har glutenintoleranse. Noen har allergi, noen har intoleranse og noen er spesifikt allergiske mot f eks hvete, men felles for disse er at det oppstår en kronisk betennelse som ødelegger tarmtottene. Dette igjen kan føre til dårlig næringsopptaksevne i tarmen som igjen kan føre til at man har for lite selen, B12 og andre vitaminer og mineraler som etterhvert kan gjøre at kroppen kan utvikle stoffskiftesykdom. Studier har vist at for enkelte kan 3-6 måneder med glutenfri diett dramatisk redusere antistoffer (Anti-TPO og TRAS)". Det er forresten fra thyroidea.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå