Gå til innhold

Tar deres menn ansvar for å komme i mål til jul

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så drit lei av at alt bare er mitt ansvar å komme i mål hver gang det er en høytid.

Alt handles inn av meg.

Alle gavene kjøpes av meg.

Alt av baking og matlaging gjøres av meg

Alt av julerengjøring gjøres av meg

Al organisering med tanke på familie, barnehage, skole ++++ gjøres av meg

Jeg er sliten, jeg er trøtt, jeg hverken gidder eller orker mer.

Gjør mennene deres noe?

Anonymous poster hash: 97e3e...ada
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han gjør litt. Julegaver er han ganske god på. Handling gjør han også uoppfordret og han er bra på å følge opp ungene på deres aktiviteter. Matlaging, vasking og rydding er han elendig på.

Anonymous poster hash: a9e03...3d3

Skrevet

Vanligvis fordeler vi ansvaret for julegaver og annet som må gjøres. Men i år er jeg i permisjon så jeg ønsket å kjøpe inn alt selv. Han har hjulpet til å finne på hva vi skal kjøpe til folk da, særlig hans side av familien.

Alt som skal gjøres hjemme deler vi på, men vi skal bort fra 23. Så er egentlig ikke mye som MÅ gjøres.

Anonymous poster hash: 81a2b...382

Skrevet

Her deler vi automatisk ansvaret for alt som skjer i hverdagen, men slike "store" ting organiserer og planlegger jeg. Han får utdelt "oppgaver" som han gjør. Aldri i verden om jeg hadde ordnet alt julegreier alene.

Anonymous poster hash: 95978...a5e

Skrevet

Jeg ordner alt 😑 han sier at han litt liker jul. Så han gidder ikke. Kan handle om han får med handleliste, uten liste kommer han hjem med kjeks og sjokolade, og mye vi ikke trenger.

Anonymous poster hash: 56764...0ea

Skrevet

Han tar ansvar, akkurat nå står han og pusser sølv! Og har handlet gaver + at han lager maten på julaften😊 Han har også handlet inn alt vi trenger til jul. Jeg rydder og vasker.

Anonymous poster hash: fa1f7...55c

Skrevet

Nei. Min er som din, HI, så jeg føler med deg! Er fryktelig slitsomt å ha det slik. Alltid måtte ordne alt av alt bestandig!

Anonymous poster hash: eb998...104

Skrevet

Ja, jeg valgte heldigvis en mann med hjerne. 

Han kjøper inn det han ser det er tomt av, og nå kom han hjem med kalkunen i går. Tidligere i dag vasket han kjøkkenet mens jeg støvsugde. Ikke fordi jeg spurte eller ba ham, men fordi det er det logiske å gjøre. 

Anonymous poster hash: 3d056...3fb
Skrevet

Han kjøper gave til svigermor (jeg fikser resten av familien på begge sider, men han legger mye omtanke i gaven til sin mor), og han kan handle hvis han får nøyaktig liste. Ellers fikser jeg alt.

Anonymous poster hash: 8e2a6...a6b

Skrevet

Han har ansvar for sin side av familien, men jeg pakker inn, da jeg koser meg med julemusikk mens jeg pakker inn. Han handler og lager mat.jeg skriver liste. Men tror ikke han har tenkt på at guttene må ha klær, og det er helt greit! For da hadde det blitt mye rart. Jeg skriver månedsplan på kjøleskapet over hva som skjer denne måneden. Han må følge med selv. Vi har planlegging av dåp også, og der er han ganske påkoblet.

Anonymous poster hash: 2f6eb...e54

Skrevet

Ettersom han dro starten av desember og kommer hjem i januar så har han kun levert gaver til sin familie, resten må jeg fikse.

Er ikke så mye han får gjort så lenge før jul egentlig.

Anonymous poster hash: 11a25...152

Skrevet

Jeg er administrator for de store anledninger her i familien. Men oppgavene utføres av alle medlemmene. Vi teller aldri opp hvem som gjør hvor mye, men i løpet av året jevner det seg sikkert ut. 

Skrevet

Ja, han er hjelpsom i jula, lik som ellers. Han har tatt seg av de fleste av julegavene, også de til min side av familien. Han står også for handlingen (men jeg skriver liste). Han har kjøpt nye antrekk til alle barna, og sørget for det meste praktisk ifht deres juleavslutninger/lucia osv.

Innser nå at min mann høres homofil ut når jeg beskriver ham her... Men det er han altså ikke, han er i grunnen ganske macho, men også veldig, veldig hjelpsom.

Selv står jeg for vaskingen og organisering av dagene i tillegg til juleverksted hjemme med barna.

Anonymous poster hash: 997e1...b20

Skrevet

Min mann har til nå dratt kortet sitt to ganger i matbutikken, kjøpt juletre og satt det inn på fot. Nå lager han kromkaker. Videre fremover nå så gjør han vel som han pleier..... sitter på rompa, se på tv og skryte til alle han treffer på av kromkakene han har lagd.

Jeg holder sånn passe kjeft for husfredens skyld..... håper i alle fall at jeg klarer det.

Anonymous poster hash: 4c3fc...a6d

Skrevet

Han har betalt for juletreet jeg plukket ut og kjøpt gave fra barna til meg.

Han hjalp faktisk også til med å henge opp julestjerner og lys.

Ellers gjør jeg alt.

Skrevet

Jeg har ansvaret, han får noen få oppgaver som å få hjem og sette opp juletreet, ta frem eskene med julepynt, levere gaver o.l.

Skrevet

Komme i mål er litt rart uttrykk for meg. Utenom litt ekstra handling er det vel ikke stort man skal gjøre? Ungene har laget og pyntet pepperkaker, vaskehjelpen vasket huset. Jeg har handlet gaver til min familie, mannen til sin.

Baker ikke noe, for det blir ikke spist uansett.

Mannen lager middag på julaften, jeg lager dessert.

Null stress.

Anonymous poster hash: 7b994...572

Skrevet

Er jeg som gjør det meste men det er fordi jeg liker å ta styring og liker å gjøre det meste av juleforberedelser. Han hjelper til med alt han får beskjed om men akkurat når det er ting som skal planlegges blir det jeg som styrer.

Skrevet

Han gjør det jeg ber han om og det er ikke sp mye fordi jeg liker å gjøre det selv. Jeg gjør uansett ikke så ekstremt mye, tar ikke julerengjøring, jeg vasker gulva. Å shoppe og bake er gøy :)

Anonymous poster hash: fb79e...d26

Skrevet

Jeg har eneansvar for julen, men det er fordi jeg elsker det. Han gjør det jeg ber om, men aner ingenting om hva som skal, bør og må gjøres.

Eneste jeg slipper å tenke på er å få juletre på fot og inn i stuen bittelille julaften.

Skrevet

Jeg har eneansvar for julen, men det er fordi jeg elsker det. Han gjør det jeg ber om, men aner ingenting om hva som skal, bør og må gjøres.

Eneste jeg slipper å tenke på er å få juletre på fot og inn i stuen bittelille julaften.

Sånn er jeg også😂

Mest brukte setning i des 2016:

Kan du ta med deg eller gå opp litt med minste så jeg får gjort/kjøpt/laget/vasket/ryddet💪

Skrevet

Min mann er hypokonder, så han har nok med "kreften" sin i julen. Her faller alt på meg, men hvis familien hans skal få noen gaver i år, så må han ordne det selv.

Anonymous poster hash: 76c49...e09

Skrevet

Før var han dritlat og gjorde ingenting. Alt ble overlatt til meg, så sa jeg at hvis han skulle være en freeloader kunne han bo for seg selv og at jeg kom til å ta med meg barnet. Nå har han skjerpet seg veldig selv om det fortsatt er håpløse perioder. Til jul har han handlet og tilbudt seg å handle, ordnet gaver, gitt meg muligheten til å handle uten barn, tilbudt seg og bakt en del, sunget julesanger for barna og generelt vært veldig flink. Ja, han er fortsatt litt slapp med rydding og vasking, men gir meg tid alene til å ta det i motsetning til før.

Anonymous poster hash: ee036...84e

Skrevet

Men hvorfor finner du deg i latskapen hans?

Jeg har hatt en travel periode på jobb, så det er mannen som ordner mest. Han vasker, handler mat og julegaver, pynter og deltar på avslutninger. Ordner kalendere, pepperkakebaking, og annet førjulskos.

Jeg kommer sterkere tilbake senere.

Anonymous poster hash: 93b51...d52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...