Gå til innhold

Jeg har 1000 kr igjen til å handle julegaver :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er syk og har ikke så god råd, etter å ha betalt regninger og husleie sitter jeg igjen med 1000 kr til julegaver som skal fordeles på 4 voksne og 1 barn :/ hvordan i all verden får jeg det til så jeg ikke skuffer noen ?

Anonymous poster hash: 0ab47...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ditt barn?

Da hadde jeg brukt en hundrelapp på hver av de voksne og 600 kr til barnet.

Om det ikke er ditt barn hadde jeg fordelt det med ca 200 kr på hver. Det bør ingen bli skuffet over.

Skrevet

200 pr person er da fint.

Anonymous poster hash: a1556...9f8
Skrevet

Nei det e ikke til mitt barn :) men familiemedlemmer

Skrevet

Hadde jeg skulle mottatt gave fra noen med så dårlig råd så ville jeg ikke hatt gave, ville ikke ønsket at du skulle ruinere deg for gave til meg.

Kan du f.eks lage brente mandler å legge i et glass og ha rød sløyfe rundt? Og gi til de voksne? Eller hjemmelagede karameller, småkaker eller noe i den dur?

Hvem er barnet? Ditt eget eller noen andres? På lekebutikkene rundt omkring så har de jo mye tilbud nå, ville kjøpt noe til inntil 100 kr hvis det ikke var eget barn, og kanskje rundt 200-300 hvis det var eget. Får kanskje gaver fra flere andre også?

Anonymous poster hash: 884d2...c8f

Skrevet

Dropp å kjøp til de voksne :)

Anonymous poster hash: f9859...bd4

Skrevet

På trines matblogg er det noen gode tips, til hjemmelaget gave. F.eks hjemmelaget vaniljesukker 😊

Anonymous poster hash: caa19...e50

Skrevet

Hvis du har 1000 kroner du skal bruke på å kjøpe gave til 5 personer for, så er jo det 200 pr. stk. Du finner da vel noe til 200 kroner??!

Anonymous poster hash: 774d3...6eb
Skrevet

Neste år begynner du å handle gaver i f.eks oktober, litt hver måned med andre ord

Anonymous poster hash: 674f0...225

Skrevet

Ja jeg har ikke hatt bra høst og fant ut at jeg betaler for mye i skatt osv. Har slitt med å betale regninger osv.. så nå sitter jeg igjen med 1500 og 500 må gå til mat over julen .. håper ikke familien blir skuffet :(

Skrevet

Ja jeg har ikke hatt bra høst og fant ut at jeg betaler for mye i skatt osv. Har slitt med å betale regninger osv.. så nå sitter jeg igjen med 1500 og 500 må gå til mat over julen .. håper ikke familien blir skuffet :(

Ærlig talt, nå må du slutte å sutre. Du har bare fått positiv tilbakemelding og tips her. Ta deg sammen, og se at du kan få fine gaver for den summen. Men du finner ikke det, hvis du ikke får hodet ut av bobla.

Jeg går på AAP i år, og mitt gavebudsjett er mye mindre enn det pleier. Max 150- 200 pr person. Og jeg ser at det går faktisk helt fint.

Skrevet

Sutrer ikke .. veldig glad for tilbakemeldingene jeg har fått her. Er bare bekymret for at familien skal bli sur ... er vel ikke noe galt med å være bekymret over det ?

Skrevet

Sutrer ikke .. veldig glad for tilbakemeldingene jeg har fått her. Er bare bekymret for at familien skal bli sur ... er vel ikke noe galt med å være bekymret over det ?

Er det vanlig at voksne mennesker blir sure pga julegaver i din familie..?

Jeg gir mye hjemmelaget til jul, sikkert for mindre enn 200 kroner per pers. Har aldri lurt på om noen synes det er for billig!

Vaniljesukker, kjeks, eggelikør er alle billige. Særlig vaniljesukker. Dekorer glass

Anonymous poster hash: 8fadf...b62

Skrevet

Ja familien min blir lett sur over slike ting, spesielt min mor vil komme med stygge kommentarer.. veldig trist

Skrevet

Ja familien min blir lett sur over slike ting, spesielt min mor vil komme med stygge kommentarer.. veldig trist

Tragisk! Da hadde jeg jammen ikke giddet å gi noe som helst!

Anonymous poster hash: 884d2...c8f

Skrevet

Da blir dette en øvelse på å ikke ta ansvar for andres dårlig atferd.

Anonymous poster hash: 8fadf...b62

Skrevet

Da hadde jeg ikke gitt de gaver.

Skrevet

Gi dem til noen som virkelig vil sette pris på å få noe! 1000,- kan fint mette 10 trengende i jula :)

Skrevet

På trass, så hadde jeg gitt de en symbolsk geit. Så kan de tenker over grådigheten over at voksne mennensker som krever julegaver!

Skrevet

Da tar du kampen på forhånd og forteller at i år har du dårlig råd og julegavene blir billigere enn vanlig. Så kan du slenge på at du er sikker på at det ikke bryr noen ting siden det er tanken som teller.

Skrevet

På trass, så hadde jeg gitt de en symbolsk geit. Så kan de tenker over grådigheten over at voksne mennensker som krever julegaver!

Enig med Kelly T.

Gave til de voksne: geit, ku eller minehund fra veldedig organisasjon, alternativt pengegave i deres navn til folk i Aleppo - ca.100.- per hode.

Kjøp gave til barnet på TGR, Clas O. eller Søstrene Grene for ca.150.-

Det som er igjen sparer du.

Lykke til 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...