Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #1 Skrevet 18. desember 2016 Jeg venn med to søstre. De hang tidligere sammen i ett og alt, og jeg hjalp dem med mange ting og var en del sammen med dem. Alltid begge to samtidig (de bodde sammen). De er en del yngre enn meg, s jeg har vært en slags støtte for dem. De har ingen annen familie enn hverandre Så skjedde de noe som gjorde at det ble brudd mellom dem, og den ene søsteren (Mari) er nå rasende på den andre (Ellen) og nekter å ha noe med henne å gjøre. Jeg ville ikke ta side i konflikten, og fortsatt å ha kontakt med begge. Så spurte Ellen en gang og jeg hadde det nye telefonnummeret til Mari, og jeg ga det til henne. Dette gjorde Mari helt rasende på meg, og hun kuttet også kontakten med meg en stund. Jeg fikk via en felles venn vite at hun da også var dypt deprimert og slet veldig. Jeg fortsatte derfor jevnlig å sende henne meldinger og ringe henne, for å vise at jeg fortsatt anså meg som hennes venn og var der for å støtte henne hvis hun ville la meg gjøre det. Etter noen måneder mildnet hun, og vi gjenopptok gradvis kontakten. Jeg hadde hele tiden beholdt kontakten med Ellen, som er veldig lei seg for at Mari hater henne. Nå skal jeg prøve å få tid til å treffe dem begge før jul, invitere dem hit. Men nå sier Mari at hun vil at jeg ikke skal fortelle Ellen at jeg har kontakt med henne,og at jeg skal nekte for det hvis Ellen spør. Overrumplet av dette kravet, svarte jeg OK. Men jeg kjenner at dette har ikke lyst til. Jeg vil ikke drive og lyge for henne fordi hun går rundt og bærer nag til Ellen. Egentlig skulle jeg invitere Mari hit én dag og Ellen en annen (med de respektive kjærestene), men nå kjenner jeg at jeg helst bare vil invitere Ellen, så får jeg heller bare kjøre innom Mari og levere julepresangene før jeg drar på juleferie. Jeg begynner å få evig nok av denne beinharde konflikten der begge lyger til meg om hverandre men der særlig Ellen tviholder på hatet og sinnet mot søsteren som hun tidligere var så tett knyttet til. Hvordan hadde dere taklet dette? Anonymous poster hash: 6a9c5...cf9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #2 Skrevet 18. desember 2016 Ville nok sagt at jeg hadde tenkt over dette og kommet frem til at det ikke er rintig av å dra deg inn i konflikten deres og be deg lyve. Det er aldri greit å be noen lyve. Blir hun sint og ikke vil komme så får det bare være, da mangler hun en del antenner vil jeg si. Anonymous poster hash: 59335...819
amandine Skrevet 18. desember 2016 #3 Skrevet 18. desember 2016 Jeg hadde sagt det som det var, at du ble overrumplet og svarte uten å tenke. Og så fortsetter du med å si at denne konflikten er du ikke enig i, og har ikke forståelse for eller vil bli en del av. Lykke til!
Superdolly Skrevet 18. desember 2016 #4 Skrevet 18. desember 2016 Jeg venn med to søstre. De hang tidligere sammen i ett og alt, og jeg hjalp dem med mange ting og var en del sammen med dem. Alltid begge to samtidig (de bodde sammen). De er en del yngre enn meg, s jeg har vært en slags støtte for dem. De har ingen annen familie enn hverandre Så skjedde de noe som gjorde at det ble brudd mellom dem, og den ene søsteren (Mari) er nå rasende på den andre (Ellen) og nekter å ha noe med henne å gjøre. Jeg ville ikke ta side i konflikten, og fortsatt å ha kontakt med begge. Så spurte Ellen en gang og jeg hadde det nye telefonnummeret til Mari, og jeg ga det til henne. Dette gjorde Mari helt rasende på meg, og hun kuttet også kontakten med meg en stund. Jeg fikk via en felles venn vite at hun da også var dypt deprimert og slet veldig. Jeg fortsatte derfor jevnlig å sende henne meldinger og ringe henne, for å vise at jeg fortsatt anså meg som hennes venn og var der for å støtte henne hvis hun ville la meg gjøre det. Etter noen måneder mildnet hun, og vi gjenopptok gradvis kontakten. Jeg hadde hele tiden beholdt kontakten med Ellen, som er veldig lei seg for at Mari hater henne. Nå skal jeg prøve å få tid til å treffe dem begge før jul, invitere dem hit. Men nå sier Mari at hun vil at jeg ikke skal fortelle Ellen at jeg har kontakt med henne,og at jeg skal nekte for det hvis Ellen spør. Overrumplet av dette kravet, svarte jeg OK. Men jeg kjenner at dette har ikke lyst til. Jeg vil ikke drive og lyge for henne fordi hun går rundt og bærer nag til Ellen. Egentlig skulle jeg invitere Mari hit én dag og Ellen en annen (med de respektive kjærestene), men nå kjenner jeg at jeg helst bare vil invitere Ellen, så får jeg heller bare kjøre innom Mari og levere julepresangene før jeg drar på juleferie. Jeg begynner å få evig nok av denne beinharde konflikten der begge lyger til meg om hverandre men der særlig Ellen tviholder på hatet og sinnet mot søsteren som hun tidligere var så tett knyttet til. Hvordan hadde dere taklet dette? Anonymous poster hash: 6a9c5...cf9 Jeg får liksom ikke tak i dette. Ellen er lei seg for at Mari hater henne, men Ellen tviholder på hatet mot Mari...? Jeg hadde bedt begge to, samtidig, og informert begge om at jeg hadde gjort det. Så hadde jeg fortalt dem at jeg ikke ville dras inn i konflikten mellom dem, så hvis de ville komme måtte de forberede seg på å oppføre seg sivilisert mot hverandre. Jeg har veldig liten tålmodighet med slikt tull, og jeg orker ikke å gå på nåler rundt folk og leke diplomat for voksne mennesker.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #5 Skrevet 18. desember 2016 Jeg får liksom ikke tak i dette. Ellen er lei seg for at Mari hater henne, men Ellen tviholder på hatet mot Mari...? Jeg hadde bedt begge to, samtidig, og informert begge om at jeg hadde gjort det. Så hadde jeg fortalt dem at jeg ikke ville dras inn i konflikten mellom dem, så hvis de ville komme måtte de forberede seg på å oppføre seg sivilisert mot hverandre. Jeg har veldig liten tålmodighet med slikt tull, og jeg orker ikke å gå på nåler rundt folk og leke diplomat for voksne mennesker. Det er Mari som er sint, Ellen er lei seg og ønsker at de kunne finne tilbake til hverandre. Har tenkt på det å invitere dem begge samtidig - da kommer Mari til å ikke komme, men det er i få fall hennes valg. hi Anonymous poster hash: 6a9c5...cf9
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #6 Skrevet 18. desember 2016 Fortell Mari at nå er nok nok. Hun kan ikke styre alle sammen. Hun får vokse opp eller være alene som en konsekvens for at hun skal holde på sinnet sitt. Anonymous poster hash: f8529...0d1
Yellow Brick Road Skrevet 18. desember 2016 #7 Skrevet 18. desember 2016 Jeg hadde gitt dem begge beskjed om at du synes det er synd at forholdet mellom dem, men at du verken vil ta parti eller bli involvert. Du kommer ikke til å lyve for noen av dem og du kommer til å invitere dem begge to ved spesielle anledninger, og om det betyr at den ene ikke vil komme, så synes du det er synd, men du respekterer det og kommer ikke til å gjøre noe med det.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #8 Skrevet 18. desember 2016 Kjente at dette ble slitsomt, så hadde kuttet de ut begge to jeg. Anonymous poster hash: 1541c...223
Mostly Harmless Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å dras inn i konflikten, men det innebærer også at du faktisk ikke kan gi ut Maris telefonnummer uten å vise at du har valgt side. Du måtte vite at Mari ikke ønsket kontakt med Ellen all den tid hun ikke hadde fått nummeret direkte, så det er forståelig at Mari opplevde dette som et svik fra deg. Helt ok at du synes Mari er urimelig, men vær ærlig overfor deg selv at du da faktisk har valgt side selv om du ønsker et vennskap med begge. Å kreve at du skal lyve er klart urimelig, men det kan være at Mari sier dette fordi hun er redd Ellen skal "bruke" deg for å oppnå kontakt. Hun har jo allerede gjort det én gang. Uten å ta stilling til hvor urimelig dette bruddet er, oppfatter nok Mari at hun har grunn til å skjerme seg selv, og reagerer deretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå