Gå til innhold

Blir gal av hodebunnen min!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er så tørr. Det klør så ekstremt mye, så kommer det masse flass på grunn av jeg klør så mye. Mye kviser kommer det også både i hodebunn og ved hårfestene. Hva hjelper?

Anonymous poster hash: 96240...964

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det mye på samme måte. Jeg har noe hjelp av Vichy sjampo mot tørr hodebunn. Det flasser i hvert fall ikke lenger, klør mindre. Men "flasset" legger seg som et belegg, men det hadde jeg jo også før jeg startet med sjampoen.

Visstnok skal også det "hodebunnvannet" fra samme merke være veldig bra (fikk det anbefalt av en hudlege), men jeg har ikke prøvd det enda.

Jeg har noen mangler de ikke finner ut av, og det er trolig årsaken hos meg. Når jeg har litt bedre verdier er også hodebunnen bedre.

Anonymous poster hash: 20509...59e
Skrevet

Den er så tørr. Det klør så ekstremt mye, så kommer det masse flass på grunn av jeg klør så mye. Mye kviser kommer det også både i hodebunn og ved hårfestene. Hva hjelper?

Jeg har det på samme måte om jeg vasker håret med butikksjampo. Tåler ikke det. Da klør det helt forferdelig, svir og jeg får skorper i hodebunnen.

Jeg bruker bare burts bees sjampo nå. Eneste jeg har prøvd som funker og som holder hodebunnen min fin.

Kjøp selukos sjampo på apoteket og ta en vask med det, før du begynner på burts bees og se om d hjelper.

Anonymous poster hash: 4f2e0...e7c

Skrevet

Du har kanskje seboreisk eksem?

Anonymous poster hash: f85af...ade

Skrevet

Du kan prøve å bruke fungoral shampo to ganger i uken i fire uker. Ca en teskje som gnis godt inn, skal sitte i 5 min før du skyller ut.

Ved andre vask anbefaler jeg denne http://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Kerium/KERIUM-EXTRA-GENTLE-Fysiologisk-sjampo-p17349.aspx

Anonymous poster hash: d8dc6...ebd

Enig med denne. Fungoral er gull! 

Anonymous poster hash: 0b5b7...f50

Skrevet

Høres ut som du trenger en runde med fungoral nå først og fremst, også må du gå over til en sjampo beregnet for sensitiv hodebunn med kløe. Jeg bruker vishy fra apoteket

Anonymous poster hash: c0dce...ef9

Skrevet

Jeg klør av endel shampooer, men ikke noe stor sak egentlig. For funnet ut at om jeg ikke vasker håret så mye, blir det bedre.

Men har barn med atopisk eksem, og hun ene begynt å klø noe helt vanvittig. Shampooen burde ikke vært ett problem, men vi prøvde oss litt frem med ulike og fant en som gjorde at hun klødde litt mindre. Løsningen ble når jeg ramlet over st en kunne smør hodebunnen inn med kokosolje, smøre og masere dette inn i hodebunnen. La det virke en stund, før du vasker håret uten å gni alt for mye i hodebunnen. Du skal få vekk det meste av olja, men ikke vask deg til alt er helt borte. Håret skal bli reint, men hodebunnen skal helst være litt oljete om du skjønner hvs jeg mener.

To ganger med dette og kløen var nesten borte. Når hun nå har skikkelig utbrudd med eksem så gjør hun dette annen hver uke, om ikke så gjør hun det en gang i mnd. Dette funger. Litt grisete, men du finner fort ut hvor lite, mye og hva som er best å gjøre.

Anonymous poster hash: c8a7b...aa9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...