Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Skal bort julaften (3 timers kjøretur). Jeg vil kjøre lille julaften, mannen på julaften, vi har tre barn på 7,5 og 2 år. Jeg foreslo at jeg og ungene kjører fredag og han kommer etter lørdag (han kan ta båt og så skal jeg hente på kaien) Men nei, det går han ikkje med på. Hvordan løses dette? Han skal på jobb fredag (slutter 3). E Anonymous poster hash: df838...975
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Hvorfor vil han ikke kjøre 23? Må være bedre å våkne opp der man skal være og bare slappe av julaften, istedenfor å stresse. Anonymous poster hash: 3a351...b29
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 La meg gjette - du bruker ta alt ansvar for barna, du har planlagt alt med klær og påkleding og pakking av juleklær, du har planlagt og ordnet med alle pakker og annet dere ev. må ha med også. Kanskje du til og med skal pakke bilen? Og reiser dere julaften morgen så er du først oppe og ordner alle barna og gjør alle klare? Mannen er kanskje sliten etter en uke på jobb, men han greier fint å sitte i bilen tre timer. Du kan jo kjøre, så kan han sove og hente seg litt inn igjen på turen. Mye bedre for barna også å få slippe å reise på selve julaften, den dagen kan være slitsom nok for barna. Anonymous poster hash: 4736b...ee6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Stemmer.. Mannen har heller ikkje sertifikat, så kjøring er min oppgave og mannen sover ved siden av... HI Anonymous poster hash: df838...975
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Stemmer.. Mannen har heller ikkje sertifikat, så kjøring er min oppgave og mannen sover ved siden av... HI Anonymous poster hash: df838...975 Da er saken grei - sjåføren bestemmer når bilen går! Når han ikke bidrar med noe så kan han heller ikke sette reglene. Anonymous poster hash: 4736b...ee6
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 Men alt blir så vanskeligt når han skal si i mot alt . Det samme med når vi skal pynte, han er vant med å gjøre det 23., så det må vi jo gjøre den dagen. Ikkje snakk om å lempe litt på reglene siden vi skal bort...HI Anonymous poster hash: df838...975
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Men alt blir så vanskeligt når han skal si i mot alt . Det samme med når vi skal pynte, han er vant med å gjøre det 23., så det må vi jo gjøre den dagen. Ikkje snakk om å lempe litt på reglene siden vi skal bort...HI Anonymous poster hash: df838...975 Han har jo en OCD.! Anonymous poster hash: 53b08...77c
Mostly Harmless Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Er det han som skal pynte, eller skal han bare bestemme over det også uten å faktisk utføre noe som helst?
Superdolly Skrevet 18. desember 2016 #9 Skrevet 18. desember 2016 Han hadde jeg bare overkjørt, tror jeg. "Jeg kjører den 23.desember klokken xx. Det er opp til deg om du blir med." Ferdig snakka. Alle argumenter, protester og forsøk på krangling ville blitt møtt med samme setning: "Jeg kjører den 23. Det er opp til deg om du blir med." Angående julepynting ville jeg tatt med ungene og pyntet til jul når jeg syntes det passet. Så fikk han sitte der og furte, hvis det var det han ønsket. Det er tydeligvis din jobb, alt sammen, så da er det du som får velge når den skal utføres.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #10 Skrevet 18. desember 2016 Han hadde jeg bare overkjørt, tror jeg. "Jeg kjører den 23.desember klokken xx. Det er opp til deg om du blir med." Ferdig snakka. Alle argumenter, protester og forsøk på krangling ville blitt møtt med samme setning: "Jeg kjører den 23. Det er opp til deg om du blir med." Angående julepynting ville jeg tatt med ungene og pyntet til jul når jeg syntes det passet. Så fikk han sitte der og furte, hvis det var det han ønsket. Det er tydeligvis din jobb, alt sammen, så da er det du som får velge når den skal utføres. Enig. Mannen min har også vært veldig striks på at det ikke skal pyntes før 23. (Jeg er vokst opp med det samme, så har ikke protestert så veldig ettersom han jo hadde "rett". ) Men i år er han syk så alt faller på meg. Da er det jeg som bestemmer, og huset er nå ferdigpyntet, med juletre med pakker under og alt. Jeg hadde blitt altfor stresset om jeg skulle gjøre alt i siste liten når jeg er alene om alt, og det har mannen heldigvis vett til å forstå, han har ikke klaget eller protestert med et ord. Han er bare glad til for at ting blir gjort. Anonymous poster hash: d5615...079
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå