Gå til innhold

Hvor mye paracet tok du ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid for andre gang. Sist svangerskap tok jeg kun 2 paracet ved en anledning.

 

Nå er jeg i uke 20, og har allerede tatt 2 paracet 5-6 gang. Har slitt mye med hodepine, og nå en kraftig forkjølelse (uten feber, men med kroppsverk). 
Selv om jeg vet at det ikke skal være skadelig, får jeg så dårlig samvittighet. 

 

Derfor lurer jeg på hvor mange ganger du tok paracet i ditt svangerskap? 
Bare for  roe nervene... :P 



Anonymous poster hash: f681e...efb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok vel 1-2 den gangen jeg hadde ørebetennelse. Ellers ingenting. Har vært gravid fem ganger.

 

Anonymous poster hash: cc1be...1ba

Skrevet

Hver dag siste 14 dagene... har så vondt.. Termin straks.. legen sier det går HELT fint... 



Anonymous poster hash: 06494...8a8
Skrevet

2 gram om dagen i 5 mnd omtrent..også litt paralgin forte

 

Anonymous poster hash: 9763b...79e

Skrevet

Tok en, en gang. Slet med mye hodepine også men turte ikke ta.

 

Anonymous poster hash: f7aa7...5b7

Skrevet

Ganske mange ganger faktisk.

 

Siste svangerskapet slet jeg med migrene, hadde en runde med bihulebetennelse med høy feber og en runde med bronkitt med høy feber. Fikk streng beskjed om at feber var mye mer skadelig for fosteret enn paracet så jeg skulle holde feberen nede.



Anonymous poster hash: 0091c...1a7
Skrevet

Tydeligvis forskjellig praksis hos legene. Min sa at jeg helst ikke skulle ta Paracet i det hele tatt, og ihvertfall ikke de 3 første mnd.

Så jeg tok kun 1 Paracet to ganger når jeg hadde influensa og streptokokker

 

Anonymous poster hash: d21af...858

Skrevet

Tydeligvis forskjellig praksis hos legene. Min sa at jeg helst ikke skulle ta Paracet i det hele tatt, og ihvertfall ikke de 3 første mnd.

Så jeg tok kun 1 Paracet to ganger når jeg hadde influensa og streptokokker

 

Anonymous poster hash: d21af...858

 

Overlegen på ullevål jeg har gåt til anbefaler paracet fremfor å ha vondt.. To av gangen, 2-3 g i døgnet. NULL problem.

 

Anonymous poster hash: 06494...8a8

Skrevet

 

Overlegen på ullevål jeg har gåt til anbefaler paracet fremfor å ha vondt.. To av gangen, 2-3 g i døgnet. NULL problem.

 

Anonymous poster hash: 06494...8a8

Som jeg sier, tydeligvis forskjellig praksis fra lege til lege. Man har ikke rett Bare fordi man er overlege på Ullevål

 

 

 

Anonymous poster hash: d21af...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...