Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. desember 2016 #1 Skrevet 17. desember 2016 Hva er mest vanlig? Jeg har inntrykk av at det er vanlig å legge ned doringen etter seg, men kjæresten min er uenig. Hans argument er at det er like ekkelt for han å løfte den opp, som for meg å legge den ned. Jeg kjøper argumentet med at det beste i såfall er å legge ned hele lokket, spesielt med tanke på spredning av bakterier. Ulempen er at jeg helst vil sjekke at alt har forsvunnet, og derfor må lette på det igjen. Men hvordan praktiserer dere det? Legge ned alt, ingenting eller bare ringen?
Tjofsen Skrevet 17. desember 2016 #2 Skrevet 17. desember 2016 Her er dolokket alltid nede når toalettet ikke er i bruk. Mannen din får også sitte, mye bedre enn å stå.
Gemini77 Skrevet 17. desember 2016 #3 Skrevet 17. desember 2016 Ingen trekker opp doen uten at lokket ligger nede! Det har alle i dette huset lært. Etter nummer 2 så løfter man opp lokket litt etter skyllingen og sjekker at alt er borte. Kreves det vask med dobørste så gjøres dette og lokket legges på igjen.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 17. desember 2016 #4 Skrevet 17. desember 2016 Når do ikke er i bruk skal lokket være lukket. Punktum. Hvorfor har man dolokk hvis man ikke lukker det liksom?
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #5 Skrevet 17. desember 2016 Lokket skal ned!! Jeg synes det er ekkelt når jeg kommer inn på do og ser at det står åpent, får lyst å gå ut å si fra til personen som var inne før meg at hos oss SKAL lokket ned før skylling!! (Har foreløpig klart å la vær, men tror det er tidsspørsmål... hehe ) Men ellers, mann og barn, ikke noe tema - alle legger alt ned Anonymous poster hash: 5dc22...239
Løvetanner Skrevet 17. desember 2016 #6 Skrevet 17. desember 2016 (endret) Jeg har gitt opp... Jeg legger ned, men de andre i familien gjør ikke det. Og siden mannen ikke gjør det er det klin umulig å få ungene til å gjøre det. Der vi bodde før hadde vi et toalett med en lav, innebygd sisterne. Dermed var knappen man trykker på så langt nede at dolokket dekket den når det sto oppe, så man måtte legge det ned for å få skylt ned. Genialt! Skulle tatt med meg den doen da vi flytta... Endret 17. desember 2016 av Løvetanner
Ziva Skrevet 17. desember 2016 #7 Skrevet 17. desember 2016 Er vel greit å ha lokket nede nå som rottene kommer opp gjennom kloakken.
Regina Phalange Skrevet 17. desember 2016 #8 Skrevet 17. desember 2016 Mannfolk som ikke legger ned lokket etter seg er rett og slett dårlig oppdratt 🙈
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #9 Skrevet 17. desember 2016 Alltid lokket nede her. Alle barn og voksne har det som vane heldigvis! Og her er bare jeg jente.. Alle sitter å tisser også, så slipper griset med urin. Har ei venninne som er ganske så perfeksjonistisk, men gjestedoet(de bruker det selv pga i hoved.etg) har hun null kontroll på. Brakk meg da jeg skulle på do. Stinker urin. Anonymous poster hash: 3e9e5...9c7
*Miss Marple* Skrevet 17. desember 2016 #10 Skrevet 17. desember 2016 Alltid lokket nede. Vil ikke ha rotter på badet!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Lokk ned! To av mine tre gutter/menn tisser også sittende. Anonymous poster hash: ae9d6...ee0
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 Ingen trekker ned etter dobesøk uten at lokket er lukket. Hvem vil vel ha innholdet i doskåla sprutet rundt på badet? (Har dere sett film fra tester på hvor langt partiklene spruter? Hvis ikke ville jeg søkt det opp...) Har aldri skjønt denne setet opp eller ned diskusjonen. Den blir jo ikke eksisterende hvis man bare innfører grunnleggende hygiene! Anonymous poster hash: c3c88...ba2
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 Både jeg og mannen legger ned doringen og lokket. Ser ikke problemet. Når vi skyller ned legger vi ned alt først, hvis ikke kommer det diverse lugubre partikler i lufta. Anonymous poster hash: 3b2a0...0eb
Mamma_til_2 Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Do ring og lokk skal legges ned! Han får bruke papir for og løfte den opp og ned.
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 Link til testen 😊😊 Anonymous poster hash: dd857...7e6
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 17. desember 2016 Forfatter #16 Skrevet 17. desember 2016 Se det ja, ganske entydige svar her! Bare å begynne å legge lokket ned alle sammen da, så er det ikke noe mer å irritere seg over ihvertfall!
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Alle legger lokket ned. Selvsagt. Det spruter jo opp dritt fra dass om lokket er oppe når en spyler. Om dere skiter i det så er det vel bare å forlate doen slik dere brukte den? Har jo ikke noe å si om du må ta ned eller han opp? Men start nå for all del å legg ned lokket. Anonymous poster hash: 4974a...92b
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 Nå har vi 3 doer, en til meg, en til mannen og en til barna så det er egentlig ikke en problematikk. Men når det er sagt så har vi ikke bestandig hatt så mange doer og min mann var godt opplært i å legge ned doringen lenge før jeg møtte ham (av hans mor) Anonymous poster hash: 59db0...749
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 Selvsagt lokk ned. Merker at de aller fleste som er på besøk har lokket opp/menn har også ringen opp. Hvis man ser på vegger med blacklight etter skylling med lokket oppe, er det liten tvil om hva en må gjøre. Dette har med hygiene og ikke rettigheter/likestilling gjøre... https://youtu.be/EG_PnRCLe9A Anonymous poster hash: 7f222...11b
Anyne Skrevet 18. desember 2016 #20 Skrevet 18. desember 2016 Ned ned ned! Vis han video over hvor mye bakterier som spres. Og mannen må vaske doen selv forresten. Det er ikke jeg som spruter på utsiden av den.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2016 #21 Skrevet 18. desember 2016 Hva er mest vanlig? Jeg har inntrykk av at det er vanlig å legge ned doringen etter seg, men kjæresten min er uenig. Hans argument er at det er like ekkelt for han å løfte den opp, som for meg å legge den ned. Jeg kjøper argumentet med at det beste i såfall er å legge ned hele lokket, spesielt med tanke på spredning av bakterier. Ulempen er at jeg helst vil sjekke at alt har forsvunnet, og derfor må lette på det igjen. Men hvordan praktiserer dere det? Legge ned alt, ingenting eller bare ringen? Alle sitter når man er på do. Lokket skal legges ned før skylling. Man løfter lokket for å se om alt er trukket ned og at det ikke er spor. Lokket lukkes igjen og man vasker hendene godt. Det er doreglene hjemme hos oss. Anonymous poster hash: 3e0f2...133
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå