Gå til innhold

Dere med barn i 5. trinn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er barna med venner på fritiden?

 

Etter at min sluttet på sfo er hun bare hjemme på ettermiddagene. Jeg vet hun har venner på skolen, men hun tar aldri initiativ til å møte de utenfor skolen. Jeg oppfordrer henne ofte til å gjøre avtaler, men det skjer ikke. Litt vanskelig å invitere folk hit fordi jeg har vært så syk de siste årene, har mer enn nok med å holde energien gjennom ettermiddagen med egne barn. Men lurer på om jeg må gjøre noe nå for det er vel ikke normalt å aldri bli med venner etter skolen?

 



Anonymous poster hash: 7022f...987
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er med venner hver dag stort sett. Tar følge med hverandre hjem og leker/lekser.

 

Anonymous poster hash: d8fcf...9dd

Skrevet

Har med seg venner eller er med venner hjem de tre dagene det ikke er trening. Nesten alltid lek og gjerne overnatting i helgene også.

 

Du må jo la de være hos dere også, vennskap som går bare en vei forsvinner gjerne.... Jeg har ME selv, men nå som barna er så store og klarer seg selv er det ikke noe bry at de er her. Jeg kan ligge på sofaen jeg mens de styrer rundt i resten av huset

 

Anonymous poster hash: 97f98...11c

Skrevet

Stort sett hver dag det ikke er trening. Noen ganger her, andre ganger hos andre. Eller de blir igjen i skolegården eller på basketbanen for å leke. I helgene drar de ofte på skøyter sammen eller lignende.

 

Så tror jeg ville tatt litt iniativ for å hjelpe datteren din litt i gang. Det går "av seg selv" gjerne i den alderen. Men noen ganger trenger de fremdeles litt drahjelp med det sosiale, og høres ut som det er slik for datteren din.

Skrevet

Tror også en av dere er nødt til å dra igang datteren deres.

Vi har ofte med hjem til oss, fordi jeg alltid er hjemme på dagtid (student og nattevakt),men som oftest er det avtalt med foreldrene.

De spør alltid før de drar til noen.

De er enten igjen på skolen og spiller fotball/innebandy eller drar hjem til hverandre. Kanskje i snitt 1-2 gng i uken at de gjør dette, men nå trener de sammen 4 dager i uken også, så er bare middag og lekser før de ses igjen.

Tror du rett og slett må mer på banen her.

Skrevet

Datteren min trener ganske mange ganger i uka, dermed begrenser det seg med ledige ettermiddager. Men det er ganske ofte at hun går til klassevenninner rett fra skolen eller tar med noen hjem.

 

Anonymous poster hash: 862df...a43

Skrevet

 

Hvor mye er barna med venner på fritiden?

 

Etter at min sluttet på sfo er hun bare hjemme på ettermiddagene. Jeg vet hun har venner på skolen, men hun tar aldri initiativ til å møte de utenfor skolen. Jeg oppfordrer henne ofte til å gjøre avtaler, men det skjer ikke. Litt vanskelig å invitere folk hit fordi jeg har vært så syk de siste årene, har mer enn nok med å holde energien gjennom ettermiddagen med egne barn. Men lurer på om jeg må gjøre noe nå for det er vel ikke normalt å aldri bli med venner etter skolen?

 

 

Anonymous poster hash: 7022f...987

Hun er med noen hjem stort sett hver dag

 

Anonymous poster hash: c157f...650

Skrevet

Kommer jo an på hva hun selv trives med. Min 5.-klassing vil gjerne være sammen med venner alle ukens dager, men det får han ikke. Han trener tirsdag og torsdag, og går hjem sammen med noen et par ganger i uka. Men ofte er det fra 14 til 16 (mellom skoletid og middagstid).

 

4.klassingen har kun trening tirsdager og ønsker heller ikke å ha for mange besøk i løpet av uka. Han foretrekker å dra til venner i helgene.

 

Anonymous poster hash: 0cdd1...198

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...