Gå til innhold

Lite syteinnlegg...trenger råd å tips


Gjest Mammantil2prinser

Anbefalte innlegg

Gjest Mammantil2prinser

Ligger her å lar tårene trille...trener mellom 3-5 dager uken spinning minst 3.

 

Spinning å øvelser fra fysio/kiropraktor er det eneste av aktivitet jeg får p.g.a bekkenet.

Men var hos kiropraktor på torsdag å fikk beskjed om at jeg ikke fikk lov å drive med spinning på minst et på par uker. Jeg fikk ikke lov å gå(kun det høyst nødvendige) får ikke lov å sitte sånn eller sånn eller sånn. Men kan sitte i en slik vinkel med føttene...

 

Jeg er en person som fyker opp i vekt av å se på et kakestykke, men har til nå klart å gå ned i cm rundt om på kroppen (uke 18)

 

Jeg er så trist, å nå i juletider hvor kos, god mat og diverse nesten står i kø...kjenner jeg rett og slett gruer meg til jula nå.

Ingen trening, ingen "belønning" til meg...hvor fristelsene står på løpebånd:-/

 

Noen som har gode sunne mattips til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gråter fordi du ikke kan trene på en stund, og dermed ikke kan spise noe godt i jula? Snakk om å prioritere energien... Det er normalt å legge på seg når man er gravid! Det er ikke om å gjøre å gå ned i centimeter! Få fokuset ditt vekk fra din egen kropp. Kos deg i jula med god samvittighet.

 

Anonymous poster hash: 05f60...06d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske enig med innlegget over. Du må få litt perspektiv på livet. Jeg klarer heller ikke å trene noe pga bekkenet, har gått opp mer enn jeg vil. Det er da ikke synd på meg av den grunn? Fosteret virker vitalt og friskt, barna er i julestemning og livet er fint. Jeg ser absolutt fram til å få kroppen min tilbake, det blir både trilleturer og løpeturer i permisjonen. Nå gjør jeg det beste utav det. Belønningen er baby. Ikke trening. Det er underordnet. Håper du klarer å se det.

 

Anonymous poster hash: 03c2a...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Jeg vet det, å føler meg som en fjortis...kan skylde en god del på hormoner.

Jeg gråter ikke fordi jeg ikke får trene, gråter vell egentlig av "frykt"..hvor det skal ende, hvor ille kan det bli? Har 22uker igjen til termin å er rett og slett livredd for hvor det skal ende.

Det var vell mer den reality sjekken av å høre hva kiropraktor å fysio sier til meg.

 

Jeg forbinder jo trening bare med positivitet. Men å få høre at det du gjør skader kroppen enda mer og bare forverrer hele situasjonen. Det er som et slag i tryne rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer ikke å trene??? Uff da stakkars deg!! Vel jeg greier ikke å gå jeg...har usansynlig store smerter i sumfysen og bekkenet. Hadde bare vert glad for å kunne fungere litt i hvert fall.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

Du klarer ikke å trene??? Uff da stakkars deg!! Vel jeg greier ikke å gå jeg...har usansynlig store smerter i sumfysen og bekkenet. Hadde bare vert glad for å kunne fungere litt i hvert fall.....

Er jo det som er problemet mitt også!! Klarer meg ikke alene i hverdagen. Min ektemann er hjemme fordi jeg ikke klarer å ta meg av barna eller noe i huset.

Bruker krykker for å bevege meg fra a-å og har blitt tilbudt rullestol noe jeg absolutt ikke vil. Men redd for at det er der jeg ender opp.

Jeg trodde at trening var positivt for både kropp og sjel, men for min del er det bare gjort vondt verre.

Det er faktisk ikke en forbrytelse å føle seg nedfor av å ikke kunne trene, å kjenne at din egen kropp svikter deg. Blir noen jævla lange mnd og dager!! Men gevinsten på slutten er verdt alt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si at jeg forstår deg på mange måter. Det er vondt å gå fra å være en aktiv person til å bli lenket til krykker med mer. Jeg har selv fått oppleve det å ikke kunne bevege meg pga bekken problemer, og selv om jeg langt i fra er så aktiv som du beskriver deg selv så syntes jeg det var surt å ikke kunne gå turer med hunden eller bevege meg fritt som jeg pleide. Det vart heldigvis bare noen måneder, og håper jeg ikke blir så hardt rammet selv igjen denne gang ;) Det er godt for kropp og sjel å være aktiv.

Ang trening og mat kan du muligens trene armer og øvre del av kroppen? Det kan komme godt med når man skal løfte unger og annet fremover.

Ang mat så begynte jeg å kjøpe inn appelsiner, klementiner, druer osv. Laget tallerkner med gulrøtter, agurk, selleri osv som jeg brukte som "snop". Gjerne en mager dipp som kunne brukes til. Man tenker ofte at det er "kjip" mat og ikke det smme som snop, men fy søren så godt det er når det er skåret opp og klar til spising. Hjalp veldig for min del ;)

Håper det går bra videre i graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...