Gå til innhold

Barnebidrag når far har besøksforbud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far har normalt 40% samvær med far, men betaler bidrag da inntektsforskjellen mellom oss er stor (han tjener omlag 1 mill i året). Far er nå ilagt besøksforbud mot både barna og meg. I første omgang er det 3 mnd som påtalemyndighetene ønsker å utvide til 6 mnd. Jeg vet ikke hva som skjer etter dette. Mulig jeg går rettens vei for full omsorg, men det er ikke spørsmålet her.

Jeg lurer på om jeg har krav på mer bidrag i de månedene far ikke får ha samvær med barna? Vi har fremdeles privat og gyldig samværskontrakt, men denne gjelder jo ikke Når han er ilagt besøksforbud. Skal selvfølgelig kontakte nav, men lurer på om det er noen med erfaring rundt dette?

Anonymous poster hash: 5ad74...414

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du din advokat til å gi han skriftlig brev med at du stopper samværet. Dette brevet tar du med til nav og ber de beregne hvor mye barnebidrag han skal betale.

Anonymous poster hash: 04b77...776

Skrevet

Da får du din advokat til å gi han skriftlig brev med at du stopper samværet. Dette brevet tar du med til nav og ber de beregne hvor mye barnebidrag han skal betale.

Anonymous poster hash: 04b77...776

Eller krever ny beregning med utgangspunkt i at du har barna 100%, og legger ved dokumentasjon av besøksforbudet.

Anonymous poster hash: 00c31...e2f

Skrevet

Dette må du snakke med en advokat om. Når det periodevis har vært stopp i samværet her, vi har aldri fått en skriftlig avtale på samvær, var advokaten min klar på at det vanlige er å betale bidrag utifra den avtalen som ble praktisert frem til samvær ble stanset.

Anonymous poster hash: ca758...2aa

Skrevet

Det er mulig du har krav på det, men er det verdt pengene?

Siden han er ilagt besøksforbud, så regner jeg med det er store konflikter og at han ikke er helt god. Er det da verdt det å provosere han med å kreve bidraget økt? Det Maud vurdrere, jeg kjenner ikke mannen.

Anonymous poster hash: cc87c...983

Skrevet

Uansett er det hans barn så selvsagt må han forsatt betale barnebidrag!

Det er jo ikke sånn at fedrene som ikke har samvær med barna sine slipper å betale barnebidrag.

Anonymous poster hash: c2173...dd0

Skrevet

Takk for svar.

Far har ikke betalt bidrag på tre år, men tok mot til meg å søkte for en liten stund siden og fikk dette innvilget via nav. Ja, å søke om mer vil føre til sinne hos far, samtidig kan det ikke bli værre enn det allerede er og har vært de siste tre årene etter jeg gikk fra ham.

Saken etat jeg selv ikke tjener veldig bra, og det går knapt nok rundt nå. Vi lider ingen nød, men å finne penger til kino, badeland osv er ofte vanskelig. Det ene barnet skal i tillegg begynne på en idrett i januar, og det koster penger. Han har aldri betalt noe for barna tidligere, jeg har stått for absolutt alt.

Jeg vil ikke at barna må slutte på fritidsaktiviteter fordi far ikke betaler, så selvom dette kommer til å trigge far mer vurderer jeg å gjøre det. Advokater, politi og bv ønsker at jeg i ettertid av pågående rettssak søker om full omsorg, men det vil jeg ant få uansett da tiltalen hans har en høy strafferamme og han ant må sone.

HI

Skrevet

Uansett er det hans barn så selvsagt må han forsatt betale barnebidrag!

Det er jo ikke sånn at fedrene som ikke har samvær med barna sine slipper å betale barnebidrag.

Anonymous poster hash: c2173...dd0

Nei. Det er heller det at de må betale mer i bidrag hvis de ikke har samvær.

Hi,hadde ikke orket å gå gjennom den prosessen for noen mnd øke

Anonymous poster hash: d450e...b78

Skrevet

Ettersom det i første omgang er snakk om 3mnd,hadde jeg avventet. Når det blir en fast løsning, hadde jeg søkt om endring av bidraget.

Anonymous poster hash: 1cdb1...233

Skrevet

Hvis far ikke har bidratt før og du har dårlig råd, ville jeg prøvd å få det jeg har krav på. Han får bare bli så sint han vil. Det kan jo resultere i lenger besøksforbud og dermed mer i bidrag på sikt.

Anonymous poster hash: 20dad...ad2

Skrevet

Takk for svar.

Far har ikke betalt bidrag på tre år, men tok mot til meg å søkte for en liten stund siden og fikk dette innvilget via nav. Ja, å søke om mer vil føre til sinne hos far, samtidig kan det ikke bli værre enn det allerede er og har vært de siste tre årene etter jeg gikk fra ham.

Saken etat jeg selv ikke tjener veldig bra, og det går knapt nok rundt nå. Vi lider ingen nød, men å finne penger til kino, badeland osv er ofte vanskelig. Det ene barnet skal i tillegg begynne på en idrett i januar, og det koster penger. Han har aldri betalt noe for barna tidligere, jeg har stått for absolutt alt.

Jeg vil ikke at barna må slutte på fritidsaktiviteter fordi far ikke betaler, så selvom dette kommer til å trigge far mer vurderer jeg å gjøre det. Advokater, politi og bv ønsker at jeg i ettertid av pågående rettssak søker om full omsorg, men det vil jeg ant få uansett da tiltalen hans har en høy strafferamme og han ant må sone.

HI

Du vil jo ikke kunne få noe mer penger dersom han må sone, da mister han vel all inntekt?

Anonymous poster hash: 9c1b0...081

Skrevet

Du vil jo ikke kunne få noe mer penger dersom han må sone, da mister han vel all inntekt?

Anonymous poster hash: 9c1b0...081

Ant mister han inntekt om han må sone, ja. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer. Men han har aldri betalt noe hittil, så sånn sett mister jeg heller ingenting. Det er litt derfor jeg lurte på om bidraget kan øke de månedene han ikke har samvær. Påtalemyndighetene vil ha det frem til rettssaken er ferdig og det foreligger dom. Dersom han ikke blir dømt har de tidligere nevnt at de likevel ønsker besøksforbud.

Jeg har likevel kommet til at jeg lar det være. Økonomien har alltid vært trang, og dette endrer ikke noe. Jeg har nok å tenke på fra før, og orker ikke mer papirarbeid og alt som hører med.

HI

Skrevet

Ant mister han inntekt om han må sone, ja. Jeg vet ikke hvordan dette fungerer. Men han har aldri betalt noe hittil, så sånn sett mister jeg heller ingenting. Det er litt derfor jeg lurte på om bidraget kan øke de månedene han ikke har samvær. Påtalemyndighetene vil ha det frem til rettssaken er ferdig og det foreligger dom. Dersom han ikke blir dømt har de tidligere nevnt at de likevel ønsker besøksforbud.

Jeg har likevel kommet til at jeg lar det være. Økonomien har alltid vært trang, og dette endrer ikke noe. Jeg har nok å tenke på fra før, og orker ikke mer papirarbeid og alt som hører med.

HI

Betaler han bidrag nå? Eller ikke?

Hvis ikke, gå gjennom NAV. De har behandlingstid på ca 6 mnd her vi bor. Vet ikke hvor lang tid der dere bor men.

Hvis du allerede mottar bidrag, så ville jeg ikke gjort noe mer med det før noe blir permanent

Anonymous poster hash: d450e...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...