Gå til innhold

Å handle på salg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er midt i julegavehandling og har en litt artig diskusjon med gubben. Hvis dere skal handle julegave for ca 500 kr, når dere er ute å handler finner dere det som står på mottagerens ønske liste på 50 % dvs 250 kr.

Så det vi diskuterer, ville dere da bare gitt denne gaven eller kjøpt noe mer? Hvem får nytte av salget? Du som slipper unna med halve summen eller mottageren som får litt ekstra?

Anonymous poster hash: ebe41...f75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen ting ekstra herfra.

Anonymous poster hash: 08066...33a

Skrevet

Før kjøpte jeg ekstra, så regnet jeg ut hvor mye jeg brukte på julegaver. Fikk sjokk. Året etter endret jeg praksis og halverte julegavekostnadene.

Anonymous poster hash: d59b1...d92

Skrevet

Man setter på ønskeliste en ting man vil ha, ikke hvor mye penger det koster. Finner giveren tingen til halv pris er det jo bare bra.

Skrevet

Kommer an på hvem gaven er til.

Anonymous poster hash: 2a223...0cb

Skrevet

Kommer an på hvem gaven er til.

Anonymous poster hash: 2a223...0cb

Her også. Til nærmeste familie benytter jeg sjansen til å kunne gi mer. Er det noen mer perifere tenker jeg at de kan bli ille til mote om gaven virker for stor. Jeg har alltid mottakeren i tankene når jeg velger hva jeg gjør, men tenkte jo litt annerledes da jeg hadde dårligere råd. Lommeboka må få et ord med i laget. ;)

Anonymous poster hash: bb922...334

Skrevet

Ungene får for en viss sum, alle andre regnes som kupp😉

Skrevet

Det kommer helt an på.. ☺️😅

Skrevet

Jeg tenker så lett; Har jeg funnet dette på salg kan mottager like lett ha sett det også.

Så da kjøper jeg mer...

Med mindre det er til en jeg ikke har noe personlig forhold til, men bare kjøper noe fordi jeg må.

Skrevet

Kommer an på 🙂 Feks gaven til svigers til jul, de ønsket seg laken. Jeg kjøpte en dyrt kvslitetslaken som jeg fikk 50 % på fordi jeg meldte meg inn i kid kundeklubb. Da la jeg ved noen velværeprodukter som jeg kanskje ikke hadde lagt ved dersom lakenet ikke ble billigere. Samtidig hadde jeg kanskje ikke kjøpt det lakenet om jeg ikke fikk det på tilbud. Selvom de ønsket seg det, er det en kjedelig gave å gi 😉 Nå ble den mye gøyere! 😁

Anonymous poster hash: b9deb...91a

Skrevet

Kjøper alltid for samme sum selv om noe er på tilbud. Hadde vært utrolig flaut om gaven måtte byttes og de bare fikk en liten sum i bytte...

Anonymous poster hash: b27a7...02d

Skrevet

Jeg bestemmer meg aldri for å bruke en viss sum. Spiller ingen rolle om jeg betaler 50 kr eller 500. 

Anonymous poster hash: d2881...735
Skrevet

Er midt i julegavehandling og har en litt artig diskusjon med gubben. Hvis dere skal handle julegave for ca 500 kr, når dere er ute å handler finner dere det som står på mottagerens ønske liste på 50 % dvs 250 kr.

Så det vi diskuterer, ville dere da bare gitt denne gaven eller kjøpt noe mer? Hvem får nytte av salget? Du som slipper unna med halve summen eller mottageren som får litt ekstra? Anonymous poster hash: ebe41...f75

Jeg får nytte av saget. :)

Dessuten vet ikke mottaker om det er salgsvarer eller ei. Så om jeg plutselig gir til en ordinærprisverdi på 1000,- kan forventningene til neste år bli skyhøye.

Anonymous poster hash: 6c919...d02

Skrevet

For så sette det litt på spissen: vi har fått tak i en bunad som egentlig koster 30000kr, men vi har betalt 4000kr. Kommer ikke til å bruke 26000kr for å komme opp i den ordinære prisen. Det er jo hva varen er verdt tenker jeg 😊

Skrevet

Kjøper ekstra jeg. Nevøen min betalte jeg 400 kr for to ting som koster over 1000 tilsammen uten tilbud. Niesen min får 3 ting som vanligvis koster 750 som jeg betalte 400 kr for.

Anonymous poster hash: d3149...ddf

Skrevet

Takk for svar, ser det er litt delte meninger ;) samboer mener jeg er teit som må ut å kjøpe en liten ting til fordi det jeg har kjøpt var på salg..

Anonymous poster hash: ebe41...f75

Skrevet

kommer an på kven det er til :) dersom det er på cubus sitt 40 % salg rett før jul..så er det ingen som veit om eg handla nett den dagen eller ein anna dag

Anonymous poster hash: 3efce...701
Skrevet

Jeg kjøper ekstra. Har en avtale med søsken og mannens søsken om hvor mye vi kjøper for til nevøer og nieser,og det hadde gitt meg en skikkelig dårlig følelse å vite at vi hadde betalt bare halvparten av den avtalte summen...

Anonymous poster hash: dc360...52a

Skrevet

Ingen ekstra her i fra, for summen svinger fra år til år :)

Anonymous poster hash: dbeb3...59b

Skrevet

Til andre så får de ikke noe ekstra,men er det min egen sønn så kjøper jeg noe ekstra itellegg.

Har for eksempel kjøpt ett brettspill brukt til 100 kr som sønnen min ønsker seg,nytt koster det 500 kr.

Da har jeg valgt å kjøpe spillet + 3 andre nye ting til ca 100 kr per stykk.

Anonymous poster hash: d53d5...edf
Skrevet

Hender jeg kjøper bøker på mammutsalg til å ha til bursdager ungene skal i. Da kjøper jeg gjerne en dyrere bok som er satt ned til rundt 100-lappen, som er det vi gjerne gir i barnebursdager.

Skrevet

Moren min og søsteren min er nazi på det med sum. Husker jeg var med min mor og handlet. Hun skulle kjøpe ei lampe til broren min og da de bare hadde utstillingsvaren igjen, forlangte jeg rabatt. Hun fikk 50%. Da vi gikk ut sa hun "uff! Fint med rabatt, men nå må jeg jo finne en gave til til 300,-!" Verdien ved bytte er jo likevel 600,-. Det som er kjipt er hvis noen skal bytte og oppdager at den er handlet på salg. Da vil de ikke få samme verdi tilbake. Dersom man vet den ikke vil bli byttet, så har det ikke noe å si.

Jeg og søsteren min snakket sammen om dette med pris da hun følger pris, jeg følger ikke pris. Hun sa det var viktig at alle fikk likt, jeg sa at det er viktig at alle får noe de liker og setter pris på med mindre det er tydelig 500,- i forskjell.

Anonymous poster hash: fcdef...369

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...