Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Hva gjør dere da? Vi liker å ta det rolig med julesokk og julefilmer. En god frokost bare oss. Er invitert på julefrokost i år til mine foreldre som vi ikke skal feire med på kvelden.... synes det er vanskelig å si nei. Anonymous poster hash: 7533e...bf8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Mine foreldre og søsken skal feire jul hos oss og pleier å overnatte fra lille julaften. Tar det rolig om morgenen med julestrømpe og tv likevel, de sover gjerne mye lenger enn meg og 5-åringen. Så blir det frokost (eller brunsj) etter hvert når alle har stått opp. Anonymous poster hash: 2381b...7f6
hilde og gutta Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Vi skal bare slappe av å ikke gjöre noen ting. Ta på nye pysjer som vi alle får i julströmpene.Spise frokost,som blir det samme som vanlig. Og spise av julekaker og snop. Vi drar til svigers etter kalla anka!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Få på oss plysj, spise frokost, godteri å se på TV. Det er kos, det! Anonymous poster hash: 16e8b...f2d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Skjer ikke noe spesielt her. Ungene våkner jo grytidlig for å sjekke om nissen har vært her og lagt gaver under treet i løpet av natta og fylt strømpa, så blir det litt lesing på gaver, klemming og føle på forventningene. Spise frokost og snop fra strømpa, se på TV og kose oss. Svigers kommer hit utpå dagen, de pleier komme i to-tre tiden. Broren til mannen kommer også, han kommer nok fem minutter før mat kjenner jeg han rett (sosial angst og jobber veldig med seg selv for i det hele tatt takle et par timer her) Anonymous poster hash: 00a60...ca0
Nullstress;) Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Julestrømpe og dyner i sofaen, alle de klassiske julefilmene på tv hele dagen. Frokost/lunsj kl 10.30. Går i pysjen frem til kl 15. Da steller vi oss og kommer til dekket bord hos svigers 😍❤🎄🎅🌟
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Ungene får åpne én ting, som de deretter leker med (for å ta brodden av ventetiden). Så er det Donald og klementiner, hektiske siste forberedelser med strykejernet fremme, og starten på matlagingen. På slaget 1700 skal alt være klart til jula ringes inn. Da åpner vi verandadøra og lytter etter kirkeklokkene, og så setter vi oss til bords. Anonymous poster hash: 7cdcf...876
skinnfilla Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Vi er bare hjemme, ungene koser seg med julestrømpe ,en gave og tv. Vi dekker på til frokost i 10-11 tida, blir igrunn koldtbord 🙈 Noen ganger har vi gjester,men oftest bare oss.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Akkurat som jeg er vant til. Gå i pysj frem til man ordner seg for middag 😊 Liker rolige formiddager på julaften Anonymous poster hash: 7533e...bf8
Bumblebeee Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 I år har jeg endelig fri tre dager i strekk. Himmelsk. Planen er å stå opp julaften og sjekke om nissen har spist grøten vi satte ut. Og som takk har han kanskje satt igjen en sekk med litt smågaver og godteri. Så blir det nok sofa, filmer, leking, før brunsj. Tipper kirke utgår da jeg for første gang skal ha gjester julaften. Middag kl 17.
Snøfnugget Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 Julestrømpe, morgengave for 2åringen, sen og god frokost, tegnefilm-, reisen til julestjernen og askepott på tv-en. Spiser grøt til lunsj så reise bort til middag. Overnatter dit vi skal til 1 juledag.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Julestrømpe og en gave hver på morgenen, god frokost med kakao, godteri og film, og så julegrøt med mandel hos mine foreldre kl 12-13. Så styr og stell før vi drar i/tar imot til middag rundt kl 18.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Vanligvis julesokk , god frokost i pysjen og julefilm . I år er vi på sykehuset , så vet ikke hvordan det blir. Anonymous poster hash: db3fa...277
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Hva gjør dere da? Vi liker å ta det rolig med julesokk og julefilmer. En god frokost bare oss. Er invitert på julefrokost i år til mine foreldre som vi ikke skal feire med på kvelden.... synes det er vanskelig å si nei. Anonymous poster hash: 7533e...bf8 Vi tar det rolig. Hele familien i pysj under teppe på sofaen. Spiser fra julesokken, drikker kaffe/kakao og ser på juletv Anonymous poster hash: 0ac01...d0a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Bor i bygård i Oslo og skal ha naboene på stor juleaftenfrokost, gleder meg :-) Anonymous poster hash: 68d76...1b2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 Står opp og gaffler i oss godis fra julestrømpen Jeg spiser ikke noe frokost en gang.. Er Tegnefilm på tv og lesing av juleblad. Begynner å ordne oss rundt 12 og det tar en stund å ordne 4 personer, så vi er klar til tidlig middag. Kl. 17.00 skal middagen være over, sølvguttene synger julen inn og vi sitter og spiser julekaker og drikker kaffi Anonymous poster hash: 1e40e...1e8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #17 Skrevet 16. desember 2016 Vi gjør som de andre her. Bare slapper av og koser oss med julefrokost og julestrømpe (i omvendt rekkefølge 😉) og ser litt på julefilmer. Er de lydhør for andre forslag? At dere kommer på julefrokost 1. juledag i stedet? Di det som det er at dere vil ta det litt piano julaften morgen da dagen likevel kommer til å bli lang nok. Anonymous poster hash: 76d8e...3e0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #18 Skrevet 16. desember 2016 Vi gjør som de andre her. Bare slapper av og koser oss med julefrokost og julestrømpe (i omvendt rekkefølge 😉) og ser litt på julefilmer. Er de lydhør for andre forslag? At dere kommer på julefrokost 1. juledag i stedet? Di det som det er at dere vil ta det litt piano julaften morgen da dagen likevel kommer til å bli lang nok. Anonymous poster hash: 76d8e...3e0 Skal møte de 1 juledag hos mine besteforeldre. Tenkte vi skulle åpne litt gaver på morgenen da vi har en.gutt på 3 år og en på 3 mnd... Anonymous poster hash: 7533e...bf8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #19 Skrevet 16. desember 2016 Her er det alltid det glade kaos på julaften. 😄 Alle sover litt lenge, så er det julestrømper med én gave til hver av barna og litt godis mens vi ser på "Kalle Anka", så drar vi i bursdag (der vi spiser nissegrøt, synger busdagssang og prøver å lage så "bursdag" vi bare kan. 😜😄 Ikke bare, bare å ha bursdag på selveste julaften, men vi har det veldig koselig da!). Så er det hjem å hive ungene i sofaen med "3 nøtter til Askepott", mens vi dusjer og ordner oss etter tur, to av ungene først, for de synger i koret og skal tidligere i kirken. Så drar resten av i kirken når gudstjenesten begynner. Så er det å skynde seg hjem og hente hunden og kose med kattene før vi drar dit vi skal. Fantastisk deilig de få gangene vi da har feiret hjemme. 😄 Men uansett. Kl.17.00. Da setter vi oss ved det bord vi måtte være ved. Da synker julefreden seg over alle mann. Resten av den dagen og neste dag. For 1. dag jul er hellig for oss. Da gjør vi ingenting annet enn å bygge Lego og diverse, se film, spise resten av julestrømpe-godiset, god mat, gå en tur i skogen med hunden, leke med ungene og bare være oss. Da er vi klare igjen til 2. juledag, da har vi alltid julelunsj med noen og middagsgjester senere på dagen. Årets beste dager! ☺☺☺ Anonymous poster hash: 73883...776
Mamma_til_2 Skrevet 17. desember 2016 #20 Skrevet 17. desember 2016 Her er det og kos på morningen ser på alle filmene, når de er over så settes pinnekjøttet på damp før mannen tar med barna ut på skøyter. jeg skal være hjemme og fikse mat og dekke bord ( annen hvert år).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå