Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Jeg bruker mindre sum på gaver på barna hennes, men det er vel normalt at man gir mer til egne barn enn andres? Vanligvis så pleier jeg og gir ca 100kr i bursdagsgave til venner i klassen til mitt barn. Hennes barn gir jeg mellom 250-300kr siden hun er nær venninne om det er bursdag eller jul. Hun gir ikke så mye mer heller til mitt barn, og det er fordi hun har mindre råd enn meg, men jeg har heller ikke bedre økonomi enn henne.... Hva pleier dere å gi til deres venners barn? Anonymous poster hash: 479df...eca
Love my kidz Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Pleier ikke gi til hverken venner eller venners barn. Uansett gir man det man selv ønsker, så ingen har rett til å bli sur.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Sønnen til min nærmeste venninne får en gave til 150kr. Personlig syns jeg gaven er veldig fin, et memospill fra djeco, et merke jeg selv er veldig fornøyd med. Anonymous poster hash: b378a...6c1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Det hadde jeg ikke giddet. Sett henne på plass! Anonymous poster hash: bdc4e...ffb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Mindre sum på gaver til hennes barn enn hvem, dine? Hun har da ingenting med det. Og hvorfor mener hun at du skal bruke mer på hennes barn, enn hun skal på dine barn? Det der hadde jeg ikke giddet. Anonymous poster hash: 529db...d94
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Sykt! Kjøpte sykkel for 4000 til eget barn. Venninner kan ikke forvente at jeg skal kjøpe for det samme til deres barn... Anonymous poster hash: af381...6fb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Altså, hun mener du skal kjøpe like dyr gave til hennes barn som du gjør til dine egne? Det er noe av det sykeste jeg har hørt på en stund.... Vi gir ikke gaver til venner eller venners barn. Unntaket er et vennepar som har to barn som er akkurat like gamle som våre og de er bestevenner. Eldste vår og eldste deres går i samme klasse på skolen og har vært bestevenner hele sitt liv (de er tenåringer), deres yngste og vår yngste går også i samme klasse og er bestevenner (de går på barneskolen). Der kjøper barna gave til hverandre, for 100-150 kr. Anonymous poster hash: e7cdf...b8c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Skrullete kjerring. Anonymous poster hash: cea8f...454
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Gir ikke gaver til vennes barn, kun til bestevennen til sønnen vår. Han får for ca 500, men han er nesten som en del av familien. Anonymous poster hash: ddacb...1e5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Jeg gir ikke gaver til venners barn. Det går bare ikke det.. Har mange venner. Er det et forsøk på å ordne en fredagsdiskusjon? Tror ingen forventer at noen skal kjøpe gaver for like mye penger til venners barn som til sine egne... ? Anonymous poster hash: 936e2...122
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #11 Skrevet 16. desember 2016 Jeg gir ikke gaver til venners barn. Det går bare ikke det.. Har mange venner. Er det et forsøk på å ordne en fredagsdiskusjon? Tror ingen forventer at noen skal kjøpe gaver for like mye penger til venners barn som til sine egne... ? Anonymous poster hash: 936e2...122
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Jeg gir ikke gaver til venners barn. Det går bare ikke det.. Har mange venner. Er det et forsøk på å ordne en fredagsdiskusjon? Tror ingen forventer at noen skal kjøpe gaver for like mye penger til venners barn som til sine egne... ? Anonymous poster hash: 936e2...122 Nei, det er ikke noe fredagsdiskusjon. Hun sier ikke direkte, men jeg ser på hele henne at hun blir litt sur når jeg forteller henne hva jeg har kjøpt til mine barn og hva jeg har kjøpt til hennes. For meg virker det som at hun synes gaver til 250-300kr er for lite, men når hun har 2 barn så blir det mye for min lommebok. Anonymous poster hash: 479df...eca
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Nei, det er ikke noe fredagsdiskusjon. Hun sier ikke direkte, men jeg ser på hele henne at hun blir litt sur når jeg forteller henne hva jeg har kjøpt til mine barn og hva jeg har kjøpt til hennes. For meg virker det som at hun synes gaver til 250-300kr er for lite, men når hun har 2 barn så blir det mye for min lommebok. Anonymous poster hash: 479df...eca Hvor mye kjøper hun for til ditt barn? Anonymous poster hash: 529db...d94
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Hvor mye kjøper hun for til ditt barn? Anonymous poster hash: 529db...d94 Litt usikker, men jeg vet til bursdagen til det ene barnet mitt brukte hun ca 100kr. Sa at hun hadde dårlig råd og ikke kunne gir noe mer...summen i seg selv er ikke så viktig for meg siden jeg er glad i barna hennes og har kjent de siden de ble født, men blir lei av holdningen hennes når hun ikke er fornøyd med gavene jeg kjøper til hennes barn. Har bare lyst til å gi opp hele dama... Anonymous poster hash: 479df...eca
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Sikker på at du ikke mistolket henne? Kanskje det du ser er henne som synes det er pinlig at du kjøper dyrere gaver enn hun gjør? Anonymous poster hash: 804e5...90d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 Sikker på at du ikke mistolket henne? Kanskje det du ser er henne som synes det er pinlig at du kjøper dyrere gaver enn hun gjør?Anonymous poster hash: 804e5...90d Nei, hun har sagt det selv også. Eller hun sa "Skal du bare kjøpe det?" Da virker det for meg at hun er sur. Anonymous poster hash: 479df...eca
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Da hadde jeg gitt beskjed om at vi har alt for mange julegaver å kjøpe og at fra nå av kommer dere kun til å kjøpe til familien. Det har vi gjort! For to år siden kjøpte vi over 60 julegaver, i år er vi på 26. Kuttet ut alt utenom familien og voksne søsken får heller ikke. Utrolig godt å slippe det gavehysteriet til så mange👍 Anonymous poster hash: b81ad...429
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå