Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Som gjør at jeg aldri har lyst til å stoppe når jeg først drikker. Ett glass vin blir alltid til mange, og jeg gir meg ikke før neste morgen hvis jeg har mulighet. Andre ser ikke at jeg er full, men jeg kan ha store sorte hull dagen etter. Dette har jeg tatt tak i, derfor har jeg ikke rørt en dråpe på et halvt år. Hvor lenge tror dere jeg bør vente før jeg prøver meg på å "ta et par glass" uten å risikere at jeg havner på stupfylla? Jeg har ikke bestemt meg ennå for om jeg skal bli helt avholds eller ikke. Synes likevel det er dumt å måtte unngå julebord osv., så drømmen er jo å ha et velfungerende forhold til alkohol. Anonymous poster hash: 90346...060
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Beklager, men det kommer du ikke til å klare. Du er alkoholiker, det er ikke en sykdom som går over. Det er en sykdom du må lære å leve med Anonymous poster hash: f73d9...ddf
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Jeg er ikke alkoholiker, jeg har bare et problem med å begrense meg når jeg først drikker. Men nei, det er ikke sikkert at jeg vil få et normalt forhold til alkohol uansett om jeg venter. Hi Anonymous poster hash: 90346...060
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Neste gang du drar på fest så drikker du øl/cider istedenfor sterkere ting. Du blir ikke like lett full og det er lettere å holde kontrollen. Anonymous poster hash: 894ff...3d6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Herlighet ano ...ddf, hun er da ikke alkoholiker! Hun skriver da "når jeg først drikker". Selv om hun drikker mange enheter når hun først tar seg en fest vil jo ikke si at hun er alkoholiker...jøje meg.. Anonymous poster hash: 06e9f...17e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Jeg er ikke alkoholiker, jeg har bare et problem med å begrense meg når jeg først drikker. Men nei, det er ikke sikkert at jeg vil få et normalt forhold til alkohol uansett om jeg venter. Hi Anonymous poster hash: 90346...060 Alkoholiker er ikke ensbetydende med at man drikker jevnt hver dag. Alkoholiker er en betegnelse på en person som ikke klarer å styre alkoholen, men lar alkoholen styre seg. Om man drikker hver dag, en gang i uka eller en gang i mnd. er uvesentlig så lenge det er alkoholen som styrer når man først rører det. Anonymous poster hash: 5821d...5c1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Hi er åpenbart en alkoholiker. En for tiden tørrlagt alkoholiker, men likevel en alkoholiker. Hi, hvis du ikke ønsker å være avholds bør du prøve deg svært sakte og forsiktig fram, og med noen du stoler på som støtte. Anonymous poster hash: ec70d...841
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 De har sånne små vinflasker på apoteket, de er det ca to glass vin i Prøv en sånn en, ikke ha noe annet tilgjengelig. Blir du rastløs og begynner å prøve og få tak i av andre da, da må du stoppe og bli helt avholds. Om du merker at det går fint gjelder det bare tilgang, så da kjøper du aldri mer enn de mengdene du har planer om å drikke, og forteller de rundt deg om problemet slik at de ikke fyller på om du går tom. Det kan også hjelpe å prøve og ta ett glass vin, så et glass vann/brus og så vin igjen
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 De har sånne små vinflasker på apoteket, de er det ca to glass vin i Prøv en sånn en, ikke ha noe annet tilgjengelig. Blir du rastløs og begynner å prøve og få tak i av andre da, da må du stoppe og bli helt avholds. Om du merker at det går fint gjelder det bare tilgang, så da kjøper du aldri mer enn de mengdene du har planer om å drikke, og forteller de rundt deg om problemet slik at de ikke fyller på om du går tom. Det kan også hjelpe å prøve og ta ett glass vin, så et glass vann/brus og så vin igjen Det var et godt tips å prøve seg frem hjemme. Når det gjelder å fortelle andre, så får jeg ikke det til. Jeg tør ikke si til noen at jeg har et problem. Hi Anonymous poster hash: 90346...060
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Alkoholiker er ikke ensbetydende med at man drikker jevnt hver dag. Alkoholiker er en betegnelse på en person som ikke klarer å styre alkoholen, men lar alkoholen styre seg. Om man drikker hver dag, en gang i uka eller en gang i mnd. er uvesentlig så lenge det er alkoholen som styrer når man først rører det. Anonymous poster hash: 5821d...5c1 Det er faktisk ikke SÅ kategorisk. Men for litt begrensede mennesker er det nok lettest med nyanseløse merkelapper. Anonymous poster hash: 3f5b7...7d3
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #11 Skrevet 17. desember 2016 Det er faktisk ikke SÅ kategorisk. Men for litt begrensede mennesker er det nok lettest med nyanseløse merkelapper. Anonymous poster hash: 3f5b7...7d3 Det er likevel riktigere enn å si at man ikke kan være alkoholiker fordi man ikke drikker jevnlig. Anonymous poster hash: 3d4e4...3bf
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 17. desember 2016 #12 Skrevet 17. desember 2016 Det var et godt tips å prøve seg frem hjemme. Når det gjelder å fortelle andre, så får jeg ikke det til. Jeg tør ikke si til noen at jeg har et problem. Hi Anonymous poster hash: 90346...060 Verdt et forsøk Om du ikke tør si det til noen MÅ du være konsekvent i sosiale sammenhenger hvor alkohol er involvert. Det kan også være at denne tiden uten har gitt deg et bedre grunnlag til å kjenne etter når det er nok, om ikke så må du rett og slett bli avholds. Personlig tror jeg bare du har havnet i et mønster som er vanskelig å bryte ut av, på samme måte som noen blir med f.eks mat/godteri, at man ikke klarer begrense seg om man først tar litt. Dette er et mønster som går å bryte. Om jeg tar helt feil, så vil du merke det kjapt om du prøver på et par glass men ikke får det til. Lykke til iallfall, håper det løser seg for deg
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #13 Skrevet 17. desember 2016 Drikk aldri alene sier nå jeg. Skal du nyte alkohol skal det gjøres i festlige lag med andre mennesker. Hvis du kun holder deg til julebord, bryllup, bursdager osv. så vil du ha et normalt forhold til alkohol. Noen ganger kan du kanskje kjøre, sånn at du må avstå, det er noe alle burde klare. Anonymous poster hash: 18525...6bc
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #14 Skrevet 17. desember 2016 Ser du har fått mange råd. Mitt råd er at du holder deg unna alkohol, punktum. Du tror ingen ser du er full? Kjære deg, den troen kan du legge fra deg. Anonymous poster hash: 39950...dda
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #15 Skrevet 17. desember 2016 Det var et godt tips å prøve seg frem hjemme. Når det gjelder å fortelle andre, så får jeg ikke det til. Jeg tør ikke si til noen at jeg har et problem. Hi Anonymous poster hash: 90346...060 Mrn hvis du mener at du har et problem, så holder du deg helt unna alkohol. Ikke mat problemet Anonymous poster hash: 2c120...d74
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #16 Skrevet 17. desember 2016 Jeg er lik deg. Gjelder mange ting. Sjokolade, kaker, alkohol etc. Om jeg først begynner så er det ikke stopp før det er tomt. Vil ikke si at jeg har vært eller er alkoholiker - men kanskje har jeg misbrukt alkohol? "Er åtte øl gøy er seksten dobbelt så gøy" ! Virker det som hue mitt tenker. Jeg har mer eller mindre kutta ut alkohol. Kan kjøpe en cider og kose meg med på terassen. Eller et glass vin med ei god venninne. Men, må praktisere strengt måtehold og snevre inn tilgangen. Anonymous poster hash: 52327...475
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #17 Skrevet 17. desember 2016 Jeg er lik som deg, men klarer fint å kontrollere meg på hjemmebane, det er kun i sosiale lag jeg drikker til jeg stuper. Uansett, for min del hjelper det at jeg går sjeldnere ut, og når jeg først går ut er det veldig gjennomtenkt. Jeg planlegger nøyaktig hva jeg skal drikke og når jeg skal gå hjem. Jeg tenker også over konsekvensene som følger dersom jeg blir full. Mitt verste mareritt er å bli full i jobbsammenheng, på konferanser eller julebord, da rører jeg knappest alkohol. Jeg vil si at jeg i stor grad har greid å ta meg sammen, men inn i mellom skjer det at jeg skeier ut. Heldigvis veldig lenge siden jeg har dummet meg fullstendig ut! Anonymous poster hash: 1f3b5...f47
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2016 #18 Skrevet 17. desember 2016 Drikk aldri alene sier nå jeg. Skal du nyte alkohol skal det gjøres i festlige lag med andre mennesker. Hvis du kun holder deg til julebord, bryllup, bursdager osv. så vil du ha et normalt forhold til alkohol. Noen ganger kan du kanskje kjøre, sånn at du må avstå, det er noe alle burde klare. Anonymous poster hash: 18525...6bc Du har VIRKELIG ikke skjønt det? Anonymous poster hash: 3f5b7...7d3
hms33 Skrevet 17. desember 2016 #19 Skrevet 17. desember 2016 Jeg er ikke alkoholiker, jeg har bare et problem med å begrense meg når jeg først drikker. Men nei, det er ikke sikkert at jeg vil få et normalt forhold til alkohol uansett om jeg venter. Hi Anonymous poster hash: 90346...060 Et typisk tegn på at man er alkoholiker er at man benekter det🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå