Twintipp og himmelblå Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Er det noen som gir penger? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Av prinsipp gjør jeg det kun til svært unge mennesker som sier de sparer til noe helt konkret. F eks: min nevø på 16 som hadde tatt jegerprøven og sparte til hagle. Men ikke til min niese på 22. Hun kan tjene penger selv. Ellers syns jeg penger er en bad taste-gave. Anonymous poster hash: 52d45...4c0
*Miss Marple* Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 I år ønsker studentene våre seg penger for å spe på en slunken studiekonto når de skal ut og reise til neste år, men ellers gir vi aldri penger. Det året vi satt hos svigers og byttet penger på julaften la jeg inn forslag om å kutte gavene til de voksne. Jeg syns julen skal handle om gleden ved å finne akkurat den rette gaven og at prisen kommer i andre rekke. Det er selvsagt forskjell på folks økonomi, men sånn som vi har det er det bare giddeløse som gjør at man ikke finner noe å kjøpe.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Gir til de jeg vet at sparer til noe. Eller slik som min mor som har ALT. Hun får gavekort til frisør, heller det enn no nips som blir stående og samle støv. Ellers unngår jeg slike gaver. Da fordi andre synes det er dårlige gaver. Selv hadde jeg blitt mer glad for penger enn alt det rare folk gir. Anonymous poster hash: 3338b...c3a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Samme som den personen over her. Jeg gir kun penger til barn hvis jeg vet at det barnet sparer til noe konkret. I år får mitt eldste barn 500kr + en pysjamas til julegave. Vet at han ønsker seg en gaming PC. Har dessverre ikke råd til å gi han det til julegave, og da får han spare. Anonymous poster hash: 90ad0...692
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Jeg gir penger til de som ønsker seg penger, uavhengig av alder. Spør ikke om hva de skal brukes til. Selv blir jeg kjempeglad hvis noen Vippser meg noen kroner enten på bursdagen min eller "bare fordi". Og jeg er 35😅 Anonymous poster hash: 44910...ea6
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Får meg ikke til å gi pengesedler, men pleier å gi gavekort på kjøpesenter til en person hvert år, og det blir jo i praksis mye det samme. Det er fordi jeg ikke kjenner vedkommende, men vi har likevel en relasjon som gjør at jeg er "forpliktet" til å gi gave. Da tenker jeg det er bedre å kunne bruke gaven til å kjøpe noe man har lyst på enn å få noe som bare blir liggende fordi giver ikke kjenner deg. Vi har hatt mange sånne gaver liggende i kjelleren selv. Men til de jeg kjenner godt nok til å kunne treffe med en gave kjøper jeg alltid noe. Anonymous poster hash: 6be6c...db1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå