Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Hei, Jeg fyller 39 før termin, og fikk målt nakkefolden til 2,4 i går på Riksen. Jeg fikk risiko 1/310. Vi tok blodprøver samme dag, så resultatet av disse er ikke beregnet inn i risikoutmålingen. Huff, jeg har liksom helt mistet gleden over graviditeten etter dette. Til tross for at alt annet så bra ut (de så neseben, normalt hjerte, normalt lange fingre), så virket liksom legen litt bekymret. Hun anbefalt NIPT- test hvis vi ville være sikre, men det gjorde meg bare enda mer usikker. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymous poster hash: 4276c...038
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Hvor langt er du på vel? Vi tok fostervannsprøve da vi oppdaget avvik, men det må vel gjøres før uke 13 tror jeg. Lykke til! Anonymous poster hash: 759ce...f3c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Om du skulle født hver dag i et år så ville da et av disse barna ha Downs og resten vært friske... det er da ikke dårlige odds? Anonymous poster hash: d5378...c4e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Dette er da bra resultater. Ikke noe å stresse over. Anonymous poster hash: 0c03a...529
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Hei, Jeg fyller 39 før termin, og fikk målt nakkefolden til 2,4 i går på Riksen. Jeg fikk risiko 1/310. Vi tok blodprøver samme dag, så resultatet av disse er ikke beregnet inn i risikoutmålingen. Huff, jeg har liksom helt mistet gleden over graviditeten etter dette. Til tross for at alt annet så bra ut (de så neseben, normalt hjerte, normalt lange fingre), så virket liksom legen litt bekymret. Hun anbefalt NIPT- test hvis vi ville være sikre, men det gjorde meg bare enda mer usikker. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymous poster hash: 4276c...038 Gjør de nipt-test i Norge nå? Jeg ville ikke vært bekymret med det resultatet. Har tenkt at bedre enn 1/50 er bra resultat. Fyller 38 før jeg blir mor. Anonymous poster hash: 8d61b...f15
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 HI: Nei, det er derfor jeg stusset på å få den anbefalingen. Det koster jo ca. 7000 å få denne utført i Sverige eller Danmark... legen var generelt ganske sur og stresset, så det var ingen hyggelig opplevelse. Anonymous poster hash: 4276c...038
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 HI her. Jeg tenker jo også utgangspunktet- med disse tallene- at resultatet ikke var så verst. Det var egentlig legens reaksjon som fikk meg bekymret..... Anonymous poster hash: 4276c...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå