Twintipp og himmelblå Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Snikende de siste årene har jeg plutselig fått høydeskrekk... Utrolig slitsomt! Vet at eksponering er bra og jeg gjør det, men får ikke utsatt meg nok for det jeg er redd for. For det er nemlig ikke alt. Det er f.eks stolheis, gondol, pariserhjul... Hendene er svette bare av å skrive disse tre ordene. Jeg kan gjerne kjøre alle andre karuseller,men er redd når det går sakte. Noen som plutselig har fått høydeskrekk eller annen frykt??? Altså jeg snakker om ekstrem panikk hvor jeg handler helt irrelevant!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Hmm jeg fikk det etter å ha tatt den høyeste karusellen på tivoli i københavn. Etter det har jeg vært livredd høyder.griner oppi en barne parishjul.har noe sånt skjedd deg? Anonymous poster hash: ce304...36c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Jeg føler at jeg ikke noen direkte skrekk selv, men jeg ser at jeg ikke lenger er villig til å ta samme "risikoene" som tidligere. Hos meg har dette kommet etter å ha vært alvorlig syk og i en enda lenger utredning for mulig alvorlig sykdom. Livet har på et vis blitt mer dyrebart. Jeg vet også om flere som ikke hadde slike skrekker tidligere som har fått det etter at de fikk barn. Å ha høydeskrekk kan jo være veldig upraktisk, spesielt hvis det ikke lenger er store høyder som skal til. Hm, jo nå kom jeg på.... jeg har opplevd å ha fullstendig skrekk mot å hoppe fra høyt stupetårn. Det pussige var at jeg mer enn gjerne hoppet fra 3-meteren tidligere, og så sluttet jeg helt brått da jeg var nesten 11 år, men jeg greide ikke å forklare for venner hvorfor. Selv å hoppe fra 1-meteren var for skummelt. Taklet ikke å stupe fra kanten av bassenget en gang. Jeg fant ikke ut hvorfor før jeg var 25 år gammel. Jeg hadde hatt en episode som 10-åring som innebar å hoppe fra stor høyde ut i sjøen (mer enn 10 meter), jeg hadde gjort det, jeg husket alt inntil fem minutter før dette og jeg husket alt etterpå, men hadde fortrengt selve hoppet og den skrekken jeg tydeligvis må ha hatt den gangen. Ikke før jeg som 25-åring ble minnet på episoden av en annen som var der, kom jeg på det. Det tok meg faktisk flere år, men jeg har greid å huske detaljene helt til jeg er nesten klar til å hoppe, men greier ikke huske at jeg tok sats og hoppet, eller selve hoppet. Så kanskje er det slik nr. to skriver - at du har opplevd noe som har satt større skrekk i deg enn du trodde det hadde gjort? Etter at jeg fant ut dette så begynte jeg å trene bevisst på å tørre mer. 1-meteren gikk helt fint etter en stund, men har ikke hatt mulighet til å hoppe fra høyere høyder. Det tok lang tid før jeg turde hoppe fra 1-meteren, eller stupe fra kanten på bassenget. Jeg tror jeg skulle greid å hoppe fra 3-meteren nå, men ikke helt problemfritt. Men tror faktisk ikke jeg hadde greid høyere en det. Og aldri, aldri 10 meter eller høyere! Da måtte det stått om livet mitt Bra du jobber med å kontrollere panikken, Hi Hm... ok, jeg har visst en viss skrekk fremdeles Anonymous poster hash: ca1ba...6b1
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Før jeg fikk barn var jeg adrenalinjunkie. Rappellerte ned fossefall, raftet, hoppet i strikk og tok de villeste karusellene! Etter jeg fikk barn tør jeg så vidt å ta barnekaruseller.. Tok pariserhjulet i Oslo sist søndag, fikk helt panikk , klamret meg fast, ble helt svett og skjelven og måtte gå av etter en runde..
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Men trenger du å ta gondoler og karuseller da? Anonymous poster hash: 95c78...5e9
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Men trenger du å ta gondoler og karuseller da? Anonymous poster hash: 95c78...5e9
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2016 Før jeg fikk barn var jeg adrenalinjunkie. Rappellerte ned fossefall, raftet, hoppet i strikk og tok de villeste karusellene! Etter jeg fikk barn tør jeg så vidt å ta barnekaruseller.. Tok pariserhjulet i Oslo sist søndag, fikk helt panikk , klamret meg fast, ble helt svett og skjelven og måtte gå av etter en runde.. Måtte du også? Jeg tok også dette i Oslo forleden og fikk fullstendig panikk. De stoppet ikke selv om jeg oppførte meg som en vill okse oppi der.
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2016 Men trenger du å ta gondoler og karuseller da? Anonymous poster hash: 95c78...5e9 Nei, men vet hvordan ting enkelt kan genereres og liker ikke å lide av urasjonell frykt. Jeg er ikke bare redd, men hysterisk i gjerningsøyeblikket... ingen som helst kontroll!
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2016 Jeg føler at jeg ikke noen direkte skrekk selv, men jeg ser at jeg ikke lenger er villig til å ta samme "risikoene" som tidligere. Hos meg har dette kommet etter å ha vært alvorlig syk og i en enda lenger utredning for mulig alvorlig sykdom. Livet har på et vis blitt mer dyrebart. Jeg vet også om flere som ikke hadde slike skrekker tidligere som har fått det etter at de fikk barn. Å ha høydeskrekk kan jo være veldig upraktisk, spesielt hvis det ikke lenger er store høyder som skal til. Hm, jo nå kom jeg på.... jeg har opplevd å ha fullstendig skrekk mot å hoppe fra høyt stupetårn. Det pussige var at jeg mer enn gjerne hoppet fra 3-meteren tidligere, og så sluttet jeg helt brått da jeg var nesten 11 år, men jeg greide ikke å forklare for venner hvorfor. Selv å hoppe fra 1-meteren var for skummelt. Taklet ikke å stupe fra kanten av bassenget en gang. Jeg fant ikke ut hvorfor før jeg var 25 år gammel. Jeg hadde hatt en episode som 10-åring som innebar å hoppe fra stor høyde ut i sjøen (mer enn 10 meter), jeg hadde gjort det, jeg husket alt inntil fem minutter før dette og jeg husket alt etterpå, men hadde fortrengt selve hoppet og den skrekken jeg tydeligvis må ha hatt den gangen. Ikke før jeg som 25-åring ble minnet på episoden av en annen som var der, kom jeg på det. Det tok meg faktisk flere år, men jeg har greid å huske detaljene helt til jeg er nesten klar til å hoppe, men greier ikke huske at jeg tok sats og hoppet, eller selve hoppet. Så kanskje er det slik nr. to skriver - at du har opplevd noe som har satt større skrekk i deg enn du trodde det hadde gjort? Etter at jeg fant ut dette så begynte jeg å trene bevisst på å tørre mer. 1-meteren gikk helt fint etter en stund, men har ikke hatt mulighet til å hoppe fra høyere høyder. Det tok lang tid før jeg turde hoppe fra 1-meteren, eller stupe fra kanten på bassenget. Jeg tror jeg skulle greid å hoppe fra 3-meteren nå, men ikke helt problemfritt. Men tror faktisk ikke jeg hadde greid høyere en det. Og aldri, aldri 10 meter eller høyere! Da måtte det stått om livet mitt Bra du jobber med å kontrollere panikken, Hi Hm... ok, jeg har visst en viss skrekk fremdeles Anonymous poster hash: ca1ba...6b1 Takk for fint svar❤️
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. desember 2016 #10 Skrevet 16. desember 2016 Måtte du også? Jeg tok også dette i Oslo forleden og fikk fullstendig panikk. De stoppet ikke selv om jeg oppførte meg som en vill okse oppi der. Ja 😂 Jeg gjorde et tegn til at jeg ville av , med frykt i blikket . De stoppet den når vi var på tur opp igjen og reverserte sånn at jeg kom meg av. Var helt på gråten når jeg gikk av. Hadde VIP billett da, vet ikke om det var derfor de slapp oss av. Kjipe 300 kr 😜
Twintipp og himmelblå Skrevet 16. desember 2016 Forfatter #11 Skrevet 16. desember 2016 Ja 😂 Jeg gjorde et tegn til at jeg ville av , med frykt i blikket . De stoppet den når vi var på tur opp igjen og reverserte sånn at jeg kom meg av. Var helt på gråten når jeg gikk av. Hadde VIP billett da, vet ikke om det var derfor de slapp oss av. Kjipe 300 kr 😜 He he, huff😂😂😂❤️ Mulig fordi dere hadde VIP da!🙊 Jeg ropte: Let me the hell out of this, men de kjørte bare videre alle rundene... Var redd jeg skulle hoppe ut fra toppen, fikk helt panikk!!😳😳
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #12 Skrevet 16. desember 2016 Jupp, har selv fått høydeskrekk på mine eldre dager. Er ingen hendelse som har utløst det, det har bare blitt sånn. Kjenner veldig igjen det med pariserjul. Presser meg opp i det for ungenes skyld og blir like vettskremt hver gang. Husker første pariserjul i voksen alder med ungene. Så så lavt ut fra bakken, mens inni klamret jeg meg fast til stanga i midten....selvfølgelig begynte det å blåse på andre runden. Tok også Froskehopp med jentungen, hun holdt på å le seg ihjel når det var jeg som hylte mest og klamret meg til henne. Så jeg utfordrer skrekken, men det hjelper ikke overhode. Anonymous poster hash: e652a...29f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Måtte du også? Jeg tok også dette i Oslo forleden og fikk fullstendig panikk. De stoppet ikke selv om jeg oppførte meg som en vill okse oppi der. Unnskyld at jeg ler, men fikk litt av noen bilder i hodet nå Anonymous poster hash: 9bcda...ef7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå