Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Har et barn som ble født med alvorlig hjerneskade. Ikke erstatningssak. Huset vårt må bygges om da han kommer til å sitte i rullestol og trenger pleie og tilsyn 24/t i døgnet. Vi får ikke lån noen plass, fordi vi har lån på 200 000 mer enn det huset vi bor i nå, er verdt. Kommunen er ikke interessert i å betale noe, de vil tilrettelegge MINST mulig, for det koster jo penger, så de kan bidra med knappe 90 000... Husbanken kan låne oss litt, men vi har ikke penger til å betale lån = ergo like langt.. Hva har andre gjort i samme situasjon? Føler vi stanger hodet i veggen. Så lei og slitne av denne situasjonen. Gutten er nå 13 mnd. Vi har ingen tiltak i hjemme, er ikke plass til nattevakt her, vi har 3 andre barn. "Alle" sier at de ser problemet, ingen gjør noe for å hjelpe oss. Ikke får vi mye hjelpemidler, fordi det er ikke plass til de hjemme hos oss. Arkitekt har vært inne og mener hele huset trenger ombygging. Fått en sum på ca 3 mill. ErgoterapUten sier at det ikke er plass her i det hele tatt, og at fordi gutten har vært lungesyk i tillegg trenger vi nytt ventilasjonsanlegg også. Men hva hjelper det, når ingen vil betale?? Anonymous poster hash: 94f61...6d0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 En nabo var i samme situasjon. De solgte huset og bygget nytt. Når man tar det under byggingen og lager alt på ett plan koster det bare en brøkdel i forhold. Anonymous poster hash: 84edd...31e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Med mindre hiset deres er verdt 10 mill+ høres det helt hinsides ut å bygge det om for 3 mill! Mye billigere å bygge et nytt sikkert. Anonymous poster hash: c8e17...8f8
Herognå Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Hvor skal man da bo imens? Da må man jo bruke penger på leie? Hvis man har 4 unger er det ikke bare å flytte rundt da? Tvilsomt at det koster en brøkdel. Kjenner et par som bygget helt nytt hus for sin multihandikappede datter . De har ingen andre barn. Betalte 4 mill. Hvis huset man selger nesten ikke er verdt noe, så har man ikke mye å starte på nytt for. Dessuten har man allerede lån er det ikke så lett kanskje å få mer? Bare en tanke:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Klag til fylkesmannen! Vi bor i en velferdsstat med flotte ordninger, bare synd det i enkelte kommuner er nær sagt umulig å få hjelp! Jeg har selv et barn med autisme og kampen for å få det man har KRAV på er en umulig kamp😡 Dere sparer samfunnet for millioner ved at dere tar vare på barnet selv. Å tilrettelegge boligen for dere bør være det minste problemet! Jeg blir så sint på alle våres vegne😡 Det er nesten som det er deres personlige pengesekk noen av disse menneskene forvalter! Bare å klage til fylkesmannen, dere har lovfestet krav på å få tilrettelagt boligen! Anonymous poster hash: e207d...da8
Herognå Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Nå ble jeg nysgjerrig 😂 Har du noe link til dette?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #7 Skrevet 16. desember 2016 Selg huset og kjøp eller bygg et nytt som kanskje er mindre, men som er bygget for deres situasjon? Velg billige løsninger der det er mulig og putte pengene dit dere virkelig trenger dem. Anonymous poster hash: 68c55...ec1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #8 Skrevet 16. desember 2016 Nå ble jeg nysgjerrig 😂 Har du noe link til dette? https://helsedirektoratet.no/lists/publikasjoner/attachments/407/barn-og-unge-med-nedsatt-funksjonsevne-hvilke-rettigheter-har-familien-is-1298-bokmal.pdf Institusjonsplass for et barn med så store omsorgsbehov kan koste samfunnet 700,000kr i året og oppover. Det sparer samfunnet enorme summer å la foreldrene ta jobben, og tilrettelegge bolig så det lar seg gjøre. Antar at smileysen var en tastefeil fra din side. Ser absolutt ikke humoren i den fortvilende situasjonen denne familien står i. Anonymous poster hash: e207d...da8
Herognå Skrevet 16. desember 2016 #9 Skrevet 16. desember 2016 Smiley'en har ikke noen situasjonen til familien å gjøre. Jeg har selv et avlorlig sykt barn og må bygge nytt hus selv. Så jeg har ingen problem med å se alvoret. Mye man ikke vet om hverandre over nett. Smiley'n var der fordi jeg blei oppgitt over meg selv fordi jeg følte jeg "kuppa" hele tråden, som ikke var meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå