Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #1 Skrevet 16. desember 2016 Hvert år tilpasser jeg skattekortet og legger inn de frastrekkene jeg kan, blant annet legger jeg inn hva jeg skal spare på BSU konto. Jeg er alenemor, så blir ikke rare summen jeg sparer,men likevel. På årets skattekort hadde jeg lagt inn at jeg skulle spare 6000,- ,men pga diverse ting har jeg kun klart å spare 3500,- 😔 Har ikke mulighet til å sette inn mer på kontoen nå i desember heller. Vil det si at jeg automatisk får restskatt til sommeren, eller får jeg bare mindre fratrekk på skatten? Jeg er helt grønn på dette, så derfor jeg spør her og håper noen som har peiling kan svare meg? Begynte plutselig å bekymre meg litt for dette? Anonymous poster hash: f09f4...a86
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #2 Skrevet 16. desember 2016 Du får mindre fratrekk på skatten, men det kan jo føre direkte til restskatt. Med de summene du skisserer over vil det få minimalt med konsekvenser, så du trenger ikke bekymre deg over dette. Anonymous poster hash: 01499...e7d
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #3 Skrevet 16. desember 2016 Blir vel mindre fradrag. Rest eller tilgode kommer an på totalen gjennom året. Men hvorfor legger du inn alle fradrag på skattekortet? De kommer jo med på ligningen likevel. Med mindre du faktisk har behov for mer penger pr mnd da gjennom året, trenger du ikke gjøre det. Anonymous poster hash: edb76...119
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #4 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har hatt behov for ekstra penger pr.mnd så derfor har jeg gjort d. Og en annen ting...huff,beklager min uvitenhet her, men har gått ca 2000,- over det som står jeg vil tjene på skattekortet (pga noen bonusutbetalinger). Vil det utgjøre mye restskatt? Hi Anonymous poster hash: f09f4...a86
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #5 Skrevet 16. desember 2016 Jeg har hatt behov for ekstra penger pr.mnd så derfor har jeg gjort d. Og en annen ting...huff,beklager min uvitenhet her, men har gått ca 2000,- over det som står jeg vil tjene på skattekortet (pga noen bonusutbetalinger). Vil det utgjøre mye restskatt? Hi Anonymous poster hash: f09f4...a86 Sannsynligvis ikke. Du har vel betalt skatt av disse 2000 kr også... Anonymous poster hash: 52759...16f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #6 Skrevet 16. desember 2016 Har betalt skatt for disse 2000,- også ja. Hi Anonymous poster hash: f09f4...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå