Gå til innhold

Siste episode av SKAM sesong 3 i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns vi om det?

Det har vært en episk sesong, syns jeg.

En berg og dalbane av følelser som jeg aldri trodde jeg skulle få fra en TV-serie.

For meg er det første og siste gang jeg skal føle SKAM på så tett hold som jeg har gjort denne gangen.. Det å følge på nettsiden, med sms, klipp og Instagram i real time har blitt for mye, rett og slett.

Kommer aldri til å bli en historie som kan toppe denne, eller hovedperson(er) som er like interessante uansett for min del. Alt har stemt i sesong 3.

Anonymous poster hash: 50ad3...e00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånn jeg hadde det med sesong 2. Ingenting som kan toppe den. Derfor har sesong 3 vært en liten nedtur for min del. Jeg ser det er bra, men... Allikevel kjedelig. Savner Noorhelm.

Anonymous poster hash: f02e5...253

Skrevet

Gru-gleder meg til ikveld.

Håper det ender bra, men føler meg ikke sikker.

Klarer ikke å glemme det Even sa på filmen; En kjærlighetshistorie blir ikke episk før hovedpersonen dør....

Skrevet

Shit, denne sesongen har truffet meg rett i hjertet og gjort meg litt gal. Nå har jeg sittet i 10 min og stirret på det siste bildet som ble lagt ut ♥ vemodig at det er over....

Anonymous poster hash: 87cf4...131

Skrevet

Klarer ikke å glemme det Even sa på filmen; En kjærlighetshistorie blir ikke episk før hovedpersonen dør....

Henger meg veldig opp i det jeg også. Greia er at om det får en slik slutt vil det gi et signal om at 1) man kan ikke knytte seg til de med psykiske sykdommer, 2) vil stigmatisere gruppen enda mer, 3) vil gi de med depresjoner enda mer tanker om at "det blir aldri bedre". Så det er en veldig farlig vei å gå når man lager en serie for en allerede påvirkbar gruppe.

Anonymous poster hash: cf6ba...2b4

Skrevet

Men han flyttet Romeo og Julie referansen - balkongscenen -  til Pretty woman. (Så spør jeg - hva skjer når jeg har reddet deg? Og du svarer... jeg redder deg tilbake)

Even hjalp Isak å stå frem som homofil.. og Isak reddet Even tilbake ved å akseptere han på tross av psykisk lidelse. Det episke - døden -  i denne sammenhengen var symbolsk, tror jeg. Isak ble "gjenfødt" som åpen homofil og med aksept for mennesker som sliter psykisk.

Det eneste som kan skje nå er at de får det juletreet de skal hente i huet ;)

Jeg regner med du så siste Instragrambilde? #nofilter

Skrevet

Hva syns vi om det?

Det har vært en episk sesong, syns jeg.

En berg og dalbane av følelser som jeg aldri trodde jeg skulle få fra en TV-serie.

For meg er det første og siste gang jeg skal føle SKAM på så tett hold som jeg har gjort denne gangen.. Det å følge på nettsiden, med sms, klipp og Instagram i real time har blitt for mye, rett og slett.

Kommer aldri til å bli en historie som kan toppe denne, eller hovedperson(er) som er like interessante uansett for min del. Alt har stemt i sesong 3.

Treg start. Fantastisk midtdel. Og en slutt som jeg håper de klarer å redde fra lettvintheten og forutsigbarheten som jeg så konturene av i forrige episode :/

Skrevet

Treg start. Fantastisk midtdel. Og en slutt som jeg håper de klarer å redde fra lettvintheten og forutsigbarheten som jeg så konturene av i forrige episode :/

Hvis du ikke har sett klipp så har du noe å glede deg til i kveld.

Det blir naturlig nok lettvint på episodene, fordi man springer fra ene til andre ytterpunktet i følelsesregistret i løpet av få minutter. Men dette konseptet er mer realistisk på nett. For der får vi med oss ventetiden og kjenner på frustrasjon og smerte på en helt unik måte.. Det har ikke vært noe lettvint over dette i det hele tatt fra mitt ståsted...

HI

Skrevet

Men han flyttet Romeo og Julie referansen - balkongscenen -  til Pretty woman. (Så spør jeg - hva skjer når jeg har reddet deg? Og du svarer... jeg redder deg tilbake)

Even hjalp Isak å stå frem som homofil.. og Isak reddet Even tilbake ved å akseptere han på tross av psykisk lidelse. Det episke - døden -  i denne sammenhengen var symbolsk, tror jeg. Isak ble "gjenfødt" som åpen homofil og med aksept for mennesker som sliter psykisk.

Det eneste som kan skje nå er at de får det juletreet de skal hente i huet ;)

Jeg regner med du så siste Instragrambilde? #nofilter

Jeg vet, jeg vet :)

Men det er så lett å la det negative ta styringen.

Det er nok det du skriver de mener.

Men tenker også at de viser for mye lykke nå, slik at det må ende med en nedtur....

At alt virker bra, men så fylles kollektivet med fest.....noe som blir for mye for Even.

En annen ting er at historiene i sesong 1 og 2 har ikke fortsatt i den neste sesongen. De har kun vært med som noen bisetninger.  Isak skal jo fortsette i sesong 4....kan da forholdet med Even fortsette?

Skrevet

Jeg vet, jeg vet :)

Men det er så lett å la det negative ta styringen.

Det er nok det du skriver de mener.

Men tenker også at de viser for mye lykke nå, slik at det må ende med en nedtur....

At alt virker bra, men så fylles kollektivet med fest.....noe som blir for mye for Even.

En annen ting er at historiene i sesong 1 og 2 har ikke fortsatt i den neste sesongen. De har kun vært med som noen bisetninger.  Isak skal jo fortsette i sesong 4....kan da forholdet med Even fortsette?

Skjønner at du blir dradd i negativ retning. Andem har jo ødelagt alle evner vi har til å roe oss med at ting faktisk kan være bare positivt :D :D :D

Men med tanke på den komplekse problematikken, målgruppa og nedslagsfeltet, så er jeg helt sikker på at det kommer til å bli bra i kveld. Målet er å vise frem vanskelige temaer og tabuer, men å ufarliggjøre dem. Hvis noe drastisk skulle skje med Even i kveld så går det mot sin hensikt.. hva sitter vi igjen med da? En enda større frykt og skepsis til psykiske lidelser enn før.

Det er klart at det ikke er bare sunshine å leve med bipolar lidelse.. men det har vi også fått se i denne sesongen. Samtidig e det mange som lever med denne lidelsen og klarer seg helt fint i hverdagen. Jeg tror det er det de vil bygge opp under i kveldens fantastiske og romantiske klipp :)

Det har vært mye speiling av episoder i det siste. I kveld ser jeg for meg en speiling av klippet Bånder (neon forspillet i kollektivet). Det er kosegruppa fest i kollektivet, men denne gangen er det ikke Isak og Even som står og kysser hver sin dame - de står og kysser hverandre. Sirkelen er sluttet og vi har fått halt i land den episke kjærlighetshistorien, med en symbolsk heller enn en fysisk død.

HI

Skrevet

Skjønner at du blir dradd i negativ retning. Andem har jo ødelagt alle evner vi har til å roe oss med at ting faktisk kan være bare positivt :D :biggrin: :D

Men med tanke på den komplekse problematikken, målgruppa og nedslagsfeltet, så er jeg helt sikker på at det kommer til å bli bra i kveld. Målet er å vise frem vanskelige temaer og tabuer, men å ufarliggjøre dem. Hvis noe drastisk skulle skje med Even i kveld så går det mot sin hensikt.. hva sitter vi igjen med da? En enda større frykt og skepsis til psykiske lidelser enn før.

Det er klart at det ikke er bare sunshine å leve med bipolar lidelse.. men det har vi også fått se i denne sesongen. Samtidig e det mange som lever med denne lidelsen og klarer seg helt fint i hverdagen. Jeg tror det er det de vil bygge opp under i kveldens fantastiske og romantiske klipp :)

Det har vært mye speiling av episoder i det siste. I kveld ser jeg for meg en speiling av klippet Bånder (neon forspillet i kollektivet). Det er kosegruppa fest i kollektivet, men denne gangen er det ikke Isak og Even som står og kysser hver sin dame - de står og kysser hverandre. Sirkelen er sluttet og vi har fått halt i land den episke kjærlighetshistorien, med en symbolsk heller enn en fysisk død.

HI

Håer du har rett.

Bånder er en fantastisk scene, skulle gjerne ha sett den igjen med en ny vri :)

Har du forresten lagt merke til munnen til Isac litt inn i klippet?

Der når musikken er stoppet og alle er på vei ut, Isac står ved stuebordet og rydder flasker mens han ser bort på Even :)

Skrevet

Håer du har rett.

Bånder er en fantastisk scene, skulle gjerne ha sett den igjen med en ny vri :)

Har du forresten lagt merke til munnen til Isac litt inn i klippet?

Der når musikken er stoppet og alle er på vei ut, Isac står ved stuebordet og rydder flasker mens han ser bort på Even :)

Ja :)

Så det var spekuleringer rundt om Isak inviterte Even. Jeg tror det bare var nervøsitet ved å bli stirret på. Han virker jo veldig lite forberedt på tilnærmelsene fra Even på kjøkkenet,

Men det kan jo hende at Even tolket det slik og derfor ble igjen.. for da stemmer det bedre med det han sier om "Jeg kan jo ikke dumpe Sonja". Det er jo litt merkelig å si til noen som du ikke egentlig kjenner så godt..

HI

Skrevet

Denne sesonger har ikke fenget meg i det hele tatt, og jeg håper virkelig sesong 4 (hvis det blir flere) får mer spennende hovedpersoner og tema. Sesong 1 var veldig bra, sesong 2 var utrolig bra, sesong 3 har vært en stor nedtur og jeg sovner hver gang jeg prøver å se på det da sesongen er bånn kjedelig.

Anonymous poster hash: 3295b...d96

Skrevet

Så bra at vi mennesker er forskjellige og henges av ulike ting. For min del har det vært helt motsatt!

Blir spennende å se hvem fjerde sesong skal handle om 👍🏻

Anonymous poster hash: 5f155...e6f

Skrevet

Ja :) Så det var spekuleringer rundt om Isak inviterte Even. Jeg tror det bare var nervøsitet ved å bli stirret på. Han virker jo veldig lite forberedt på tilnærmelsene fra Even på kjøkkenet, Men det kan jo hende at Even tolket det slik og derfor ble igjen.. for da stemmer det bedre med det han sier om "Jeg kan jo ikke dumpe Sonja". Det er jo litt merkelig å si til noen som du ikke egentlig kjenner så godt.. HI  Anonymous poster hash: 50ad3...e00

Jeg tolket sjenertheten som at Isak ble litt sjokkert og flau over at Even så hintet. At det er lett å være tøff med mange i rommet, men når man står i situasjonen vet han ikke helt hva han skal gjøre.

Garantert en av de tingene vi aldri får svar på :)

Skrevet

Denne sesonger har ikke fenget meg i det hele tatt, og jeg håper virkelig sesong 4 (hvis det blir flere) får mer spennende hovedpersoner og tema. Sesong 1 var veldig bra, sesong 2 var utrolig bra, sesong 3 har vært en stor nedtur og jeg sovner hver gang jeg prøver å se på det da sesongen er bånn kjedelig.Anonymous poster hash: 3295b...d96

Der er vi stikk motsatt av hverandre.

Sesong 1 var bra, sesong 2 veldig bra, mens sesong 3 tar over hverdagen min fullstendig, ha ha.

Skrevet

Der er vi stikk motsatt av hverandre.

Sesong 1 var bra, sesong 2 veldig bra, mens sesong 3 tar over hverdagen min fullstendig, ha ha.

Jeg har også blitt helt slukt med hud og hår av sesong 3. De to forrige fenget meg ikke.. kult konsept men ikke mer.

Takket være to utrolig viktige temaer, og fantastiske skuespillere har jeg blitt helt totaLtd forelsket i forelskelsen deres.

Og det at hele verden nå ser på SKAM viser hvor stor appell sesong 3 har. Det hadde aldri skjedd uten Isak og Even ❤

HI

Skrevet

Jeg har også blitt helt slukt med hud og hår av sesong 3. De to forrige fenget meg ikke.. kult konsept men ikke mer.

Takket være to utrolig viktige temaer, og fantastiske skuespillere har jeg blitt helt totaLtd forelsket i forelskelsen deres.

Og det at hele verden nå ser på SKAM viser hvor stor appell sesong 3 har. Det hadde aldri skjedd uten Isak og Even ❤

HI

Jeg er ganske lik som deg. Har bare sett klipp av sesong 1 og 2, fenget meg ikke i det hele tatt. Men sesong 3 er veldig bra. Jeg synes den måten de tar opp tabuer og "forbudte" følelser på, er helt fantastisk. Jeg tviler på at en ny skam sesong kan toppe dette

Anonymous poster hash: 0f201...58a

Skrevet (endret)

Veldig trist det er over i kveld :( Beste sesongen for min del, vert så viktig for meg mye av det, + var veldig vondt og oppleve Evens bipolar siden jeg har noen nær meg som har det, forsto faktisk det allerede når han dro fra Emma og sonja,men for en fantastisk kjærlighetshistorie den vil jeg aldri glemme så lenge jeg lever  :hjerte:  bare håper vi får se mer til isak og even i sesong 4, ellers så kommer jeg nok til og rewatch sesong 3 ganske mye på nrk :)

men lurer på en ting , er det sant at det bare er 20 minutter  ? står i alle fall på tv2 guiden, og da er det jo ikke plass til mer klipp,enn den som var i går ... og gud så skjønt bilde Isak la ut av han og even på insta, smeltet helt  :wub:  :wub:

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Veldig trist det er over i kveld :( Beste sesongen for min del, vert så viktig for meg mye av det, + var veldig vondt og oppleve Evens bipolar siden jeg har noen nær meg som har det, forsto faktisk det allerede når han dro fra Emma og sonja,men for en fantastisk kjærlighetshistorie den vil jeg aldri glemme så lenge jeg lever  :hjerte:  bare håper vi får se mer til isak og even i sesong 4, ellers så kommer jeg nok til og rewatch sesong 3 ganske mye på nrk :)

men lurer på en ting , er det sant at det bare er 20 minutter  ? står i alle fall på tv2 guiden, og da er det jo ikke plass til mer klipp,enn den som var i går ... og gud så skjønt bilde Isak la ut av han og even på insta, smeltet helt  :wub:  :wub:

Det er rettet til 33 minutter nå.

Skrevet

Det er rettet til 33 minutter nå.

så bra da :) da vil det si at det er ca 13-15 minutter igjen med klipp da :)

Skrevet

så bra da :) da vil det si at det er ca 13-15 minutter igjen med klipp da :)

Regnet på det isted, det er vist 17 min og 50 sekunder til nå i uka.

Rulleteksten pleier å være ca ett minutt.

Så da er det litt over 14 minutter igjen.

Ideelt kunne det vært mer, men det er mye bedre enn de 18 vi fikk forrige fredag.

Jeg er så syyyykt spent, he he.

Skrevet

Regnet på det isted, det er vist 17 min og 50 sekunder til nå i uka.

Rulleteksten pleier å være ca ett minutt.

Så da er det litt over 14 minutter igjen.

Ideelt kunne det vært mer, men det er mye bedre enn de 18 vi fikk forrige fredag.

Jeg er så syyyykt spent, he he.

jeg også :) de er så dødsfine sammen <3

Skrevet

Hva sier dere nå da?

Jeg er sikker på at det blir Even i sesong fire.

Han så i kamera sist, og episoden ble avsluttet med ordene fra skapdøra hans.

Hi

Skrevet

Hva sier dere nå da?

Jeg er sikker på at det blir Even i sesong fire.

Han så i kamera sist, og episoden ble avsluttet med ordene fra skapdøra hans.

Hi

Heeei, spoiler du

Anonymous poster hash: 0f201...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...