Gå til innhold

svigermor "liker ikke" at jeg strikker!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sier liker ikke med hermetegn, fordi dette er jo ikke noe jeg vet, men tror. Er så merkelig. Jeg har blitt flink til å strikke de siste årene, og det er akkurat som om hun blir fornærmet av dette. Hun strikker mye til barna, men nå gjør jeg og det. Hun kommer med slike kommentarer som "da trenger jo ikke jeg å strikke". Hun liker ikke bildene jeg legger ut på instagram av strikketøyet, men alle andre. Når jeg snapper ferdige produkter, så svarer hun ikke, men hun svarer nesten alltid hyggelig på alle andre snapper. Synes bare dette er så rart. Merkelig problem å ha, men om jeg sårer henne for at jeg er så flink må jeg jo bare strikke i smug ;) Hadde vært hyggelig om vi kunne hatt dette som en felles interesse, men det tror jeg ikke hun hadde villet...

Anonymous poster hash: bad51...e8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreslå et felles prosjekt og si at det hadde vært hyggelig å gjøre sammen, og du får lært litt av den beste;) lat som om du ser opp til henne, kanskje det hjelper?

Anonymous poster hash: ccca7...f22

Skrevet

Min mamma er litt lik. Hun elsker å strikke og er veldig flink. Så har vi en eldre nabo som har lagt sin elsk på våre barn. Til jul strikker hun alltid en genser eller jakke.

Mamma sier den er flott men to måneder senere får vi enten jakke eller genser i samme mønster. Gir naboen genser lager mamma jakka og motsatt. Og bruker vi den som naboen har laget ser jeg hun blir litt skuffet.

Litt slitsomt å forholde seg til.

Det er liksom mamma sin jobb å holde ungene med hjemmestrikket føler hun.

Anonymous poster hash: fa142...dc8

Skrevet

Her tror jeg du må se litt stort på det, svigermor har nok litt av identiteten sin i strikkingen og nå kommer du og stjeler plassen.

Kan du ikke finne noe som du kan be henne om hjelp til eller et eller annet som "du ikke får til" som hun kan strikke.

Skrevet

Hva med å gi blaffen? Har hun så store problemer, kan det ikke fikses. Alle har da lov til å strikke.

Anonymous poster hash: 2323c...ac0
Skrevet

Jeg hadde sluttet å snappe henne bildene. Ellers fortsatt som før. Litt håpløst hvordan den eldre garde klager over at enkelte håndverk går til grunne, mens de samtidig vil ha enerett på å utføre de (jeg kjenner flere slike i "strikke-eliten").

Ignorer det. Det er ikke en oppgave som skal utføres av en bestemt person, det er en hobby, og plagg gis til mottaker av fri vilje.

Skrevet

Ah..strikking. Overraskende emosjonelt med strikkeplagg for noen. Svigermor er en ivrig strikker, og er veldig glad i å strikke kompliserte mønstre i sterke farger.

Jeg ville aldri strikket eller kjøpt slike plagg...men her går ungene i det fordi det gleder henne. En jakke med sånn pusegarn i mønsteret ble dessverre glemt hos dem en lang periode ;)

Skrevet

Helt ærlig, jeg ville begynt med hekling eller noe i stedet. La de gamle ha sin strikkestolthet i behold. Kanskje hun ikke kan bidra så mye økonomisk eller emosjonelt med annet, så da blir strikkingen en arena hvor hun føler at hun kan høste litt beundring.

Anonymous poster hash: 9cd9b...a31

Skrevet

Helt ærlig, jeg ville begynt med hekling eller noe i stedet. La de gamle ha sin strikkestolthet i behold. Kanskje hun ikke kan bidra så mye økonomisk eller emosjonelt med annet, så da blir strikkingen en arena hvor hun føler at hun kan høste litt beundring.

Anonymous poster hash: 9cd9b...a31

SERIØST.. dagens dummeste råd.. slutte med strikking fordi svigermor skal ha monopol på det :D Takk for en god latter

Anonymous poster hash: 2323c...ac0

Skrevet

Foreslå et felles prosjekt og si at det hadde vært hyggelig å gjøre sammen, og du får lært litt av den beste;) lat som om du ser opp til henne, kanskje det hjelper?

Anonymous poster hash: ccca7...f22

Enig i dette.

Selvom det ee svigemor som «har et problem» så kan du jo prøve å snu det til noe positivt :)

Anonymous poster hash: 5a022...e0b

Skrevet

Min svigermor kommer til meg når hun står fast i en oppskrift eller ikke klarer å bli ferdig.

Skryter av alt jeg lager og selv om jeg strikker mye kommer hun gjerne med sokker, gensere og alt mulig annet til både meg og hele familien.

Her blir ingen sure, liker å se hva de andre lager og alle blir glad for alt de får.

Anonymous poster hash: 2fdf2...2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...