Gå til innhold

Hvordan stresse ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vert en ekstrem travel høst. Skole, jobb og unger med fritids aktiviteter så og si hver dag. I tillegg har jeg en far som er alvorlig syk, og det er både vondt og slitsomt. 

Nå har jeg juleferie og det meste er i boks. en, jeg sliter med indre stress. Etter en travel periode virker det ikke som kroppen klarer å slappe av. Har egentid, leser, hører musikk og går turer. Føler likevel at den indre uroen ødelegger voldsomt. Liten tålmodighet, og føler nesten jeg er på gråten til tider. Er ikke noen grunn til å stresse heller... Vil bare ha en koselig jul, men er litt redd for å ødelegge alt. Noen som også har hatt det slik?

Anonymous poster hash: 4045b...910
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du står på et vippepunkt der du er i ferd med å brenne ut. Nå MÅ du bare skjerme deg selv og samle krefter. La mannen ta seg av jula, forklar ungene at du ikke kan gi dem noe service, og bestem at du vil la lista ligge lavt.

Anonymous poster hash: 7d7b8...1cb

Skrevet

Yoga

Mindfullness

Pusteøvelser (google)

Kanskje du trenger å slippe ut gråten? Ta deg en kveld alene og bare hulk. Det er mange følelser som skal fordøyes når noen er alvorlig syke. Eller kanskje du trenger å snakke ned noen? En venninne, søster, eller hjelpetelefon? Skriv et brev som du aldri sender? Det kan hjelpe å bare få det ut.

Anonymous poster hash: 4e8d4...c62

Skrevet

Lær deg pusteteknikker. Kanskje en coach kan hjelpe deg?

Anonymous poster hash: f12ff...3f7

Skrevet

Stikk hull på byllen.

Få mann og barn ut av huset og sett f.eks på en grinefilm, lev deg inn i det og start tårefabrikken. Gråt deg helt tom, gråt deg helt utmattet, rens opp også får du deg en god natt søvn.

Anonymous poster hash: 7a0e4...aec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...