Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Min far er syk så jeg hadde fått i oppdrag fra han å kjøpe 10 plater med melkesjokolade som han skulle gi bort i gaver. Hadde handlet tidligere på dagen på Kiwi, men da visste jeg ikke om ønsket til min far. Var innom en Kiwi-butikk for å handle noe jeg hadde glemt og der oppdaget jeg plutselig sjokoladene på tilbud. Da jeg kom til kassen ble jeg stoppet med beskjed om at det bare var 3 plater pr. kunde og at jeg måtte tenke på andre kunder også at de også måtte få (butikken var på det tidspunktet tom, men de tenkte nok på kunder andre dager). Jeg hadde begge ungene med meg og sa at da kunne vi alle 3 kjøpe 3 hver slik at det ble 9 plater. Men det fikk vi ikke. Barna fikk ikke handle nå som de visste at de bodde i min husholdning for da var vi å regne som 1 kunde. Greit at man skal dele med andre kunder, men synes det var leit at barna mine ikke fikk kjøpe. Etter jeg kom hjem ser jeg andre har kjøpt hauger med sjokolade.Forstår jo at man skal dele, men med langvarig priskrig der de får påfyll hele tiden blir det litt upraktisk å ikke få kjøpe de 10 platene man trenger. Hadde vurdert å la barna lage hvert sitt sjokoladehus i helgen, men til den oppskriften trenger man 5 plater og med to barn så blir det 10 plater så da går jo ikke det... Så etter den handleopplevelsen ble jeg både litt lei meg (fordi jeg ikke fikk det jeg trengte spesielt ettersom jeg ble så gledelig overrasket over at det jeg skulle kjøpe var på tilbud) og småflau fordi jeg så kontant fikk beskjed om at jeg måtte tenke på andre kunder (med andre ord beskjed om at jeg var grådig som prøvde å kjøpe 10 sjokoladeplater). Er det virkelig grådig å prøve å kjøpe 10 sjokoladeplater når det er priskrig? Og er det greit å nekte barna å handle sjokolade når det egentlig var 3 stykk pr. kunde (begrensningen stod ikke opplyst om dette noe sted i butikken)? Anonymous poster hash: b6fa0...ca9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Prisdumping er umoralsk og ufint. Anonymous poster hash: 2f4e7...9c6
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Hvis der ikke står skilt om begrensninger så synes jeg man må få kjøpe så mange man vil. Men er det ikke bare å dra i en butikk som ikke er med i priskrigen og handle der da hvis du trenger mye? Spar, Obs, Meny, Mega, Coop marked... Anonymous poster hash: 30b7c...a31
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Dra innom forskjellige butikker som har priskrig. Litt tungvindt, men pytt Anonymous poster hash: 22bb8...10a
Gemini77 Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Hva med å kjøpe i butikker uten priskrig? Da kan du kjøpe til krampa tar deg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Her var det presisert at man kunne kjøpe så mange sjokolader man ville. Jeg tror heller ikke de kunne nektet barna i å handle. Anonymous poster hash: bb0b7...5ca
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Det er klart jeg kan dra til en annen butikk der de ikke har tilbud, men det føles ikke helt riktig. Vi har jo ikke så mye penger at jeg føler jeg skal strekke meg langt for å unngå tilbud... Det folk gjør er jo liksom å dra langt avgårde for å kjøpe på tilbud ikke unngå å kjøpe på tilbud. Selv om jeg ikke går konkurs av å kjøpe til vanlig pris så føles det jo litt kleint å måtte enten dra langt av sted for å unngå tilbud eller oppsøke flere butikker med tilbud eller gå flere dager for å få det man trenger. Spesielt når vi trengte 10 plater og nesten kunne kommet i mål ettersom vi var 3 stykker, men så fikk jo ikke to av dem handle. Vi skulle jo ha 10 plater fordi det var det vi trengte, ikke fordi vi skulle hamstre på tilbud. Og så ser jeg etterpå at andre har hamstret og kjøpt hauger med sjokolade og da føles det litt stusselig å komme hjem med 3 plater når vi trengte 10. Jeg er en person som er for rettferdighet og at alle følger reglene, men som regel fører det til at andre som vrir og vender på reglene får fordeler, mens vi som står i kø og venter på tur stadig blir forbigått eller glemt eller står igjen som tapere. Anonymous poster hash: b6fa0...ca9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 Det er klart jeg kan dra til en annen butikk der de ikke har tilbud, men det føles ikke helt riktig. Vi har jo ikke så mye penger at jeg føler jeg skal strekke meg langt for å unngå tilbud... Det folk gjør er jo liksom å dra langt avgårde for å kjøpe på tilbud ikke unngå å kjøpe på tilbud. Selv om jeg ikke går konkurs av å kjøpe til vanlig pris så føles det jo litt kleint å måtte enten dra langt av sted for å unngå tilbud eller oppsøke flere butikker med tilbud eller gå flere dager for å få det man trenger. Spesielt når vi trengte 10 plater og nesten kunne kommet i mål ettersom vi var 3 stykker, men så fikk jo ikke to av dem handle. Vi skulle jo ha 10 plater fordi det var det vi trengte, ikke fordi vi skulle hamstre på tilbud. Og så ser jeg etterpå at andre har hamstret og kjøpt hauger med sjokolade og da føles det litt stusselig å komme hjem med 3 plater når vi trengte 10. Jeg er en person som er for rettferdighet og at alle følger reglene, men som regel fører det til at andre som vrir og vender på reglene får fordeler, mens vi som står i kø og venter på tur stadig blir forbigått eller glemt eller står igjen som tapere. Anonymous poster hash: b6fa0...ca9 Det var da fryktelig til syting pga 7 sjokoladeplater. Butikkene lærte fra i fjor. Priskrigen gjør dolk gærne og hvis alle skal få handlet til jul så må det være restriksjoner. Aksepter det eller dra til en butikk med vanlige priser. St du skulle handle sjokolade i julegaver for faren din er irrelevant i denne sammenheng. Og hvis du skulle handle de for faren din så er det vel ikke du som blakker deg ved å kjøpe til normal pris? Og du skrev det også slik at det virket som det var helt tilfeldig at akkurat det du skulle ha var på tilbud. Så da hadde du vel regnet med vanlig pris. Anonymous poster hash: fc5c2...fcf
Humla&mini Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Enig i at det er teit! På rema har de maks 3 på tilbud pr kunde, fra 4 varen blir det slått inn til ordinær pris. Det synes jeg er en grei ordning🖒
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Kunne du ikke bare spurt om å få kjøpe 10 plater til full pris da? Anonymous poster hash: 75c3a...3c4
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #13 Skrevet 15. desember 2016 Alle butikkene har plakater om maks 3 ett eller annet sted. De står ikke ved hver tilbudsvare. Og ja, du syter. Anonymous poster hash: e1ef4...6a0
Evablaum Skrevet 15. desember 2016 #14 Skrevet 15. desember 2016 Kunne du ikke bare spurt om å få kjøpe 10 plater til full pris da? Anonymous poster hash: 75c3a...3c4 Det var hun jo ikke int i
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #15 Skrevet 15. desember 2016 Enig i at det er teit! På rema har de maks 3 på tilbud pr kunde, fra 4 varen blir det slått inn til ordinær pris. Det synes jeg er en grei ordning Slik er det over alt. Tilbudet er maks på 3 stk. Anonymous poster hash: e1ef4...6a0
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #16 Skrevet 15. desember 2016 Det var hun jo ikke int i Jo. Det hadde jeg vært. Hadde jeg fått de 7 neste til fullpris hadde det vært greit, Det jeg synes er litt vanskeligere er å dra langt avgårde for å unngå tilbudet. Hadde synes det var en fin ordning med 3 på tilbud og resten til fullpris. I denne butikken var det ingen plakater om maks tre pr. kunde. Det var ingen plakater om tilbud i det hele tatt. Det var bare prisen på varen som var satt ned på hyllekanten og om man ikke visste hva vanligpris var ville man ikke visst at den var satt ned for det stod ikke noe om fullpris eller tilbud noen steder Anonymous poster hash: b6fa0...ca9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #17 Skrevet 15. desember 2016 Det er klart jeg kan dra til en annen butikk der de ikke har tilbud, men det føles ikke helt riktig. Vi har jo ikke så mye penger at jeg føler jeg skal strekke meg langt for å unngå tilbud... Det folk gjør er jo liksom å dra langt avgårde for å kjøpe på tilbud ikke unngå å kjøpe på tilbud. Selv om jeg ikke går konkurs av å kjøpe til vanlig pris så føles det jo litt kleint å måtte enten dra langt av sted for å unngå tilbud eller oppsøke flere butikker med tilbud eller gå flere dager for å få det man trenger. Spesielt når vi trengte 10 plater og nesten kunne kommet i mål ettersom vi var 3 stykker, men så fikk jo ikke to av dem handle. Vi skulle jo ha 10 plater fordi det var det vi trengte, ikke fordi vi skulle hamstre på tilbud. Og så ser jeg etterpå at andre har hamstret og kjøpt hauger med sjokolade og da føles det litt stusselig å komme hjem med 3 plater når vi trengte 10. Jeg er en person som er for rettferdighet og at alle følger reglene, men som regel fører det til at andre som vrir og vender på reglene får fordeler, mens vi som står i kø og venter på tur stadig blir forbigått eller glemt eller står igjen som tapere. Anonymous poster hash: b6fa0...ca9 Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig kjekt at de har begrensninger på max 3 eller max 5, da er det mange flere som får. Så du ikke lappen med begrensning da? Her er det veldig tydelig merket, man kan ikke unngå å se det Anonymous poster hash: db612...e32
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #18 Skrevet 15. desember 2016 Alle butikkene har plakater om maks 3 ett eller annet sted. De står ikke ved hver tilbudsvare. Og ja, du syter. Anonymous poster hash: e1ef4...6a0 Her står det ved hver tilbudsvare, hvis ikke så er det jo litt vanskelig å vite om det er med i priskrig eller ei. Jeg kan ikke priser i hodet i hvert fall. Men jeg er enig i at hi syter Anonymous poster hash: db612...e32
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #19 Skrevet 15. desember 2016 Jeg har ingen problemer med å forstå din individuelle frustrasjon. Likevel, dette er bare en følge av det kundene ber om selv. Når folk nærmest har gått over lik tidligere pga. priskrigen, da må man begynne å behandle kundene som barnehagebarn. Trist, men sant. Men ingen grunn til å hisse seg opp over, for dette er ingen andre enn kundenes egen feil! Priskrig er bare idiotisk. Det meste av det som prisdumpes er drittmat proppfullt av sukker. Og fordi folk ikke evner å begrense seg så heves prisene på sunnere matvarer resten av året. Idioti. Det er omtrent like nyttig som å pisse i buksa eller skyte seg selv i foten. Anonymous poster hash: 62ae7...844
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #20 Skrevet 15. desember 2016 Jo. Det hadde jeg vært. Hadde jeg fått de 7 neste til fullpris hadde det vært greit, Det jeg synes er litt vanskeligere er å dra langt avgårde for å unngå tilbudet. Hadde synes det var en fin ordning med 3 på tilbud og resten til fullpris. I denne butikken var det ingen plakater om maks tre pr. kunde. Det var ingen plakater om tilbud i det hele tatt. Det var bare prisen på varen som var satt ned på hyllekanten og om man ikke visste hva vanligpris var ville man ikke visst at den var satt ned for det stod ikke noe om fullpris eller tilbud noen steder Anonymous poster hash: b6fa0...ca9 Spurte du om å få kjøpe de til fullpris? Hvis ikke det var en eneste plakat eller lapp som viste at det var max 3, så er det veldig dårlig Anonymous poster hash: db612...e32
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #21 Skrevet 15. desember 2016 Jeg må innrømme at jeg synes det er veldig kjekt at de har begrensninger på max 3 eller max 5, da er det mange flere som får. Så du ikke lappen med begrensning da? Her er det veldig tydelig merket, man kan ikke unngå å se det Anonymous poster hash: db612...e32 Det var ingen lapp med begrensning. Det var ingen lapper i det hele tatt. Kun en pris på hyllekanten. Men er enig med deg. Greit med begrensninger. Men da bør de gjelle for alle og så bør det være en løsning for de som faktisk trenger flere f.eks. slik som en sier at man da kan kjøpe resten for fullpris. Da får man luket bort de som bare hamstrer fordi det er tilbud, mens de som trenger dette antallet får kjøpe Anonymous poster hash: b6fa0...ca9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #22 Skrevet 15. desember 2016 Ja, dette er nok en sak om en liten fjær som på et lite tidspunkt ble oppfattet som fem høns. Var i grunnen bare så overraskende at jeg kun fikk 3 da jeg trengte 10, at barna ikke fikk handle da de kunne løst det (nesten i alle fall) og at butikken mer enn insinuerte at jeg var grådig som prøvde å handle 10. Så ble tatt litt på sengen i tillegg til at jeg pga sykdom i familien er godt i manko på søvn. Så - ingen big deal og no hard feelings. I morgen drar jeg i en butikk (mest sannsynlig en med tilbud ettersom de er nærmest) og prøver å få tak i 7 til. Er det fortsatt tilbud og en begrensning på 3 skal jeg prøve å tilby å betale til fullpris slik at jeg slipper å dra avgårde til butikker lenger unna. Anonymous poster hash: b6fa0...ca9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #23 Skrevet 15. desember 2016 Det var ingen lapp med begrensning. Det var ingen lapper i det hele tatt. Kun en pris på hyllekanten. Men er enig med deg. Greit med begrensninger. Men da bør de gjelle for alle og så bør det være en løsning for de som faktisk trenger flere f.eks. slik som en sier at man da kan kjøpe resten for fullpris. Da får man luket bort de som bare hamstrer fordi det er tilbud, mens de som trenger dette antallet får kjøpe Anonymous poster hash: b6fa0...ca9 Da hadde jeg klaget på butikken, for det er jo helt umulig for kunder å vite. Jeg hadde syntes det hadde vært flaut å omtrent få kjeft for det i kasssen, når det ikke var min feil. Anonymous poster hash: db612...e32
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #24 Skrevet 16. desember 2016 OJ.. Hjernen min står det ikke godt til med om dagen. 6 eksamener på 3 uker og sitter oppe på nettene for å bli ferdig og går på jobb. skal skrive min siste i natt... Men så til poenget: jeg leste "pisking og bergensere" Anonymous poster hash: 79579...d18
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #25 Skrevet 16. desember 2016 OJ.. Hjernen min står det ikke godt til med om dagen. 6 eksamener på 3 uker og sitter oppe på nettene for å bli ferdig og går på jobb. skal skrive min siste i natt... Men så til poenget: jeg leste "pisking og bergensere" Anonymous poster hash: 79579...d18 Ha-ha-ha.... takk for dagens latter Jeg fikk akutt latterbyge som endte i en voldsom hostebyge, og jeg er ikke en gang forkjølet Masse lykke til med innspurten på eksamen i natt! Husker da jeg skrev min avsluttende, da var jeg ikke tilregnelig. Absolutt all konsentrasjon og energi som var igjen i hodet og kroppen gikk til skrivingen, også mange netter til slutt. Dama i kassa på butikken trodde det hadde rablet for meg, gikk på feil trikk og gikk av på feil plass om jeg kom meg på riktig trikk. Helt blåst! Men oppgaven/eksamen ble veldig bra (egentlig helt utrolig slik som jeg surret). Så hold ut, den siste innspurten er verst, men det er så verdt det å holde ut! Lykke til Og takk igjen for latteren Anonymous poster hash: 62ae7...844
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå