Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Jeg må seriøst begynne å handle en gang i uka for bor ei lita halvtime fra butikk, og jobber her i bygda. Utfordringen er at jeg MÅ ha med de to minste barna på 1 1/2 år og 3 1/2 år, og de sovner alltid om jeg handler etter jobb, noe som gjør at jeg må vekke de for å gå inn på butikken => to trette og sure barn => rask handel uten å få med alt. I tillegg klatrer minste ut av handlevogna eller prøver. Annenhver uke har jeg mulighet til å handle alene for da er største hjemme, så hadde vært lurt å handle inn litt ekstra da. Men har bare et lite fryseskap som er fullt uten å inneholde nesten noe føler jeg. Målet er å spare mest mulig penger (har konfirmant til våren, pluss to reiser (en er dekt da)). 3 åringen kan ikke spise noe med hvete, og det er såpass nytt at jeg vet ikke hva jeg skal handle. Så hjelp meg. 1) Gode sparetips - sånn generelt? 2) Ukeshandling - sparetips - mattips (alle måltid)? 3) Hvordan gjøre handleturen positivt for spesielt minste? Anonymous poster hash: 0780a...197
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Glemte å skrive at vi er en familie på 6, samboeren er annenhver mnd på sjøen på jobb. Største på 13 er annenhver uke til sin far og de tre minste er hjemme (1 1/2, 3 1/2 og 11 år). Anonymous poster hash: 0780a...197
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Få full oversikt over hva dere har i frys, skuffer og skap. Lag liste og stryk ut når det er tomt (eller kjøp nytt). Bruk noen uker på å få oversikt over hvor mye dere spiser. Hvor mye kjøtt går det f.eks til en middag? Hvor mange brød pr uke? Egg, melk, frukt? Skriv middagsplan. Ta hensyn til hvor mange dere er den og den dagen, hva som skjer av aktiviteter osv. Det bør gå fint å handle for to uker om gangen, så lenge du kan supplere litt den andre uka. Anonymous poster hash: ba68d...c79
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Få full oversikt over hva dere har i frys, skuffer og skap. Lag liste og stryk ut når det er tomt (eller kjøp nytt). Bruk noen uker på å få oversikt over hvor mye dere spiser. Hvor mye kjøtt går det f.eks til en middag? Hvor mange brød pr uke? Egg, melk, frukt? Skriv middagsplan. Ta hensyn til hvor mange dere er den og den dagen, hva som skjer av aktiviteter osv. Det bør gå fint å handle for to uker om gangen, så lenge du kan supplere litt den andre uka. Anonymous poster hash: ba68d...c79 Takk for svar. Har null oversikt nå, og kaster enorme mengder med mat, for jeg handler og lager like mye middag hele tiden selv om mannen og største er borte. Har blitt bittelitt mer bevisst, men mye igjen. Anonymous poster hash: 0780a...197
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå