Gå til innhold

Er dette normal oppførsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med 2 barn. Ei på 6 år og ei på 1,5 år. Ingen kontakt med barnefar. 

Jeg har en kjæreste. Vi har vært sammen i over 1 år nå. Bor ikke sammen. 

Han er den farsfiguren jentene mine har. Han har vært der siden minste ble født. 

Men er mye jeg reagerer på. Kan være at vi er forskjellige, eller så er det bare jeg som syntes dette er merkelig oppførsel. 

Kan gi noen eksempler.. 

- Han viser skjeldent noen følelser. Har aldri sett han ivrig over noe, engasjert, trist... Ingenting. Han smiler skjeldent og virker veldig likegyldig til mye. ( Ikke deprimert) 

- Har tatt noen graviditetstester (til tross for spiral) og da har han kommet med kommentarer som: Er du gravid så får jeg bare dytte deg ned trappa da, så ordner det seg jo. Dette er noe han har sagt flere ganger. 

-Har enda ikke opplevd at han vil ha med seg en av jentene på noe. Som å ta med seg størst i butikken, trilletur med minste når han går tur med hunden, ta med en av jentene til foreldrene som fungerer som "bonus" besteforeldre og forguder jentene.. Har foreslått forskjellige ting, men blir ikke noe av. 

- Når vi er syke så er det ingen hjelp å få, han drar heller å driver med hobbyene sine. Når han er syk så handler jeg for han, kjøper med takeaway hjem til han, drar å lufter hunden hans osv... 

- Vi ser hverandre mindre og mindre siden hobbyene hans tar all tiden. Han driver med skyting, stevner med skyting,  forskjellige typer jakt som tar både ettermiddager og helgeturer, friluft, trening, bilgreier, er med i forskjellige skyteklubber og sitter i styrer ( i flertall). Også har han jo venner han vil være med, det er jo helt normalt. Han har 2 jobber. Vanlig jobb 7-15 og en ekstrajobb 15-22 et par ettermiddager i uka. Han har denne ekstrajobben fordi " jeg har lyst, trenger den ikke pga økonomi, men jeg har lyst og har jo ikke noe annet å gjøre likevell".. Dette er sitat av hva han sa.. 

Jeg har jentene mine 24/7 uten noe avlastning i helger eller noe. Så jeg har naturlig nok ikke tid til annen hobby enn trening et par ganger i uka.. 

Hva tenker dere om denne oppførselen? 

Hva hadde dere gjort hvis kjæresten din gjennom over 1 år hadde oppført seg på denne måten? 

Anonymous poster hash: daa09...fe6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

.... han hadde ikke vært kjæresten min i ett år for å si det sånn...... 

Anonymous poster hash: e8cb6...fd6
Skrevet

Og hvorfor er du sammen med en mann som "spøker" om å dytte deg ned trappa for å framkalle abort?

Skrevet

Det er ABSOLUTT ikke normal oppførsel, og ikke noe du kan basere en fremtid på.

Skrevet

Han bidrar ikke med noe for ungene, han prioriterer hobby, venner og jobb før dere, han syns det er krise om du blir gravid, han er aldri glad eller ivrig, han viser ikke omsorg?

Hva positivt tilfører han deg og ungene egentlig?

Så nei, det er ikke normal oppførsel og han blir neppe bedre, så han hadde nok ikke vært kjæresten min lenge.

Skrevet

Han bruker deg som et tømningshull.... Finn deg en voksen mann, ikke en guttunge på 13!!

Anonymous poster hash: f3bc0...d4c
Skrevet

Psykomann.

Hadde ALDRI holdt sammen med en som spøkte om å dytte meg ned trappa. Og med hans mangel på følelser virker han som en skremmende avstumpet skrulling.

Anonymous poster hash: 69545...693

Skrevet

Når jeg leser sånt, så lurer jeg virkelig på hvorfor du er sammen med han? Hva ser du i han? For det du beskriver er ikke positivt i det hele tatt

Anonymous poster hash: 51c24...629
Skrevet

Det der er bare dødvekt. Mannen er sjuk.

Skrevet

Dette er kanskje normal oppførsel for en fjortenåring. Men det er en ganske empatiløs fjortenåring i så fall.

For en voksen mann er det jo helt borte i natta.

Anonymous poster hash: ecfe4...831

Skrevet

Du er usikker på om det er normal oppførsel? Han har du frivillig rundt døtrene dine? Hva er galt med deg?

Skrevet

Kan godt være at han har flere sider enn det du får se, for meg virker det mer som et forhold uten noe følelser.

2 mennesker som bare ønsker litt nærhet og tilhørighet men som ikke har noe mer. Tror du behøver noe mer , ihvertfall om dine barn skal føle noe farsfigur.....de får ikke fars følelsen bare for at mamma har et sporadisk ansikt av en venn over. Det må knyttes nå bånd på noen måte , og det høres det jammen ikke ut som det er.

Skrevet

Øh.

Les det du selv skrev. Så hiver du han på dør. Finn en som er snill og bryr seg om deg og barna dine!

Anonymous poster hash: 228fd...79b

Skrevet

Han hadde ikke vært kjæresten min i et år....

Han har deg jo nærmest gående på gress fordi det er kjekt å ha en kjæreste (elskerinne) når han har tid til det. Han investerer jo ingenting i forholdet, og det virker ikke som det er noen oppriktige følelser med i bildet heller.

Du må jo være drømmekjæresten for en mann som ikke ønsker å binde seg noe særlig, som vil prioritere egne interesser og leve som han vil, men vil ha en kjæreste å vise til for fasadens skyld og for å ha noen å ligge med ved behov.

Anonymous poster hash: b096b...f99
Skrevet

Han hadde ikke vært kjæresten min i et år....

Han har deg jo nærmest gående på gress fordi det er kjekt å ha en kjæreste (elskerinne) når han har tid til det. Han investerer jo ingenting i forholdet, og det virker ikke som det er noen oppriktige følelser med i bildet heller.

Du må jo være drømmekjæresten for en mann som ikke ønsker å binde seg noe særlig, som vil prioritere egne interesser og leve som han vil, men vil ha en kjæreste å vise til for fasadens skyld og for å ha noen å ligge med ved behov.

Anonymous poster hash: b096b...f99

HI her.. 

Ja. føles som jeg er bare sånn "vise frem når det passer han" kjæreste.. Dritt lei hele opplegget nå. Jeg fortjener bedre enn det!

Skrevet

HI her..

Ja. føles som jeg er bare sånn "vise frem når det passer han" kjæreste.. Dritt lei hele opplegget nå. Jeg fortjener bedre enn det!

MYE bedre.

Anonymous poster hash: 69545...693

Skrevet

Den spøken med trappa synes jeg er det minst bekymringsfulle... mannen min og jeg har litt "stygg" internhumor og kan godt si sånne ting.

Men når du sammenholder det med atferden forøvrig.....

Jeg tror livet blir bedre for deg alene. En mann som virkelig var noe å satse på ville vist i handling at han er villig til å investere i forholdet. Fex med å avlaste deg med barna, eller i det minste interessere seg for dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...