Gå til innhold

Vasker dere hendene etter å ha vært ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Feks handlet i butikken Osv? Mannen har vært ute og skulle holde baby. Jeg spurte om han kunne vaske hendene. Han nektet.. blir trist av at han ikke kan respektere meg🙁

Anonymous poster hash: 73c54...e3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg er møkkete eller føler meg møkkete, så vasker jeg hendene. Jeg vasker ikke hendene bare fordi jeg har vært ute på butikken.

Jeg synes du er litt hysterisk, og at mannen din er litt vrang

Anonymous poster hash: a07e0...3cf
Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vasker hender etter dobesøk og før jeg skal lage mat.

Men ikke om jeg bare hr vært på butikken.

Anonymous poster hash: 68f8a...fb9

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg vasker hender etter dobesøk og før jeg skal lage mat.

Men ikke om jeg bare hr vært på butikken.

Ikke om du vet du skal holde baby heller?

Skrevet

Feks handlet i butikken Osv? Mannen har vært ute og skulle holde baby. Jeg spurte om han kunne vaske hendene. Han nektet.. blir trist av at han ikke kan respektere meg🙁

Selvsagt! Noe annet er utrolig ekkelt, sjokkert over at ikke alle gjør det👀

Anonymous poster hash: c0c25...ac4

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Hvorfor så hysterisk?

Anonymous poster hash: 6e982...0ca

Skrevet

Ja vasker alltid hendene når jeg kommer inn.

Bare tanken på at jeg garantert har tatt på ting etter eklinger som ikke vasker hendene etter dobesøk er grunn nok.

Anonymous poster hash: 12928...85f

Skrevet

Ikke om du vet du skal holde baby heller?

Nei.

De søm røyker bør vaske seg.

Snakker vi en nyfødt baby, hadde jeg nok vasket meg. Men ikke fra noen mnd gammel.

De tåler bitt bakterier. Hva npr de begynner i bhg.?

Skrevet

Ja vasker alltid hendene når jeg kommer inn.

Bare tanken på at jeg garantert har tatt på ting etter eklinger som ikke vasker hendene etter dobesøk er grunn nok.

Anonymous poster hash: 12928...85f

Vasker du alle varene før du setter de inn i kjøleskapet/skapet og?

Anonymous poster hash: a07e0...3cf

Skrevet

Jeg gjør det alltid om jeg har håndtert penger, vært i butikken eller brukt på offentlig kommunikasjon.

Har jeg bare gått en tur vasker jeg ikke hendene når jeg kommer inn. Har jeg klappet hunder på turen vasker jeg dem.

Jeg er ikke fanatisk, kan være jeg glemmer det en gang iblant, men det er sjelden.

Jeg har også et noe redusert immunforsvar, så det er definitivt i min egen interesse å passe litt på.

Man kan godt passe litt på, men man må ikke bli hysterisk heller. Man må finne en balansegang mellom hysterisk og det å gi barnas immunforsvar nok utfordringer til å bli sterkt. Immunforsvaret trenger utfordringer, og spesielt de to første årene.

Men etter butikk, handlevogn og pengehåndtering (eller kortbruk) så er det lurt å vaske hendene.

Anonymous poster hash: f45a4...5a0
Skrevet

Det første jeg gjør når jeg kommer inn er å vaske hendene, om jeg har vært på butikken, i bhg, på bussen osv. Trodde det var helt vanlig jeg... Har blitt en vane.

Anonymous poster hash: d0510...54c

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Bl.a. fordi mange er elendige på å vaske hender etter dobesøk. Etter å ha trillet handlevogn og tastet kode på kortterminalen kunne jeg like gjerne holdt i snabben til Ola Nordmann på parkeringsplassen. Og snabben til Ola Nordmann er ikke noe jeg ønsker å kline utover mine barn og mitt hus.

Skrevet

Her vaskes hendene etter vi har vært ute, før vi håndterer mat, før vi spiser, etter toalettbesøk, etter håndtering av skittentøy, etter håndtering av penger+++

Det er masse terping og mas for at barna skal få innarbeidet god håndhygiene, men det er ingen vei utenom.

At en voksen mann ikke vasker hendene etter han har vært ute (OG før han håndterer en baby) er ikke greit. Han har gått glipp av lære om grunnleggende hygiene i oppveksten.

Anonymous poster hash: 5873b...054

Skrevet

Det første jeg gjør når jeg kommer inn er å vaske hendene, om jeg har vært på butikken, i bhg, på bussen osv. Trodde det var helt vanlig jeg... Har blitt en vane.

Anonymous poster hash: d0510...54c

Samme her. Alle vasker hender når vi kommer inn. Så er de rene til middag i samme slengen.

Anonymous poster hash: 6e15f...660

Skrevet

Ja stort sett! Og barnet må alltid vaske hender når vi kommer hjem fra bhg.

Føler meg ekkel på hendene hvis jeg har vært på butikken eller bussen...

Skrevet

Selvfølgelig! Ta med deg mannen til helsestasjonen for et lite hygienekurs. Noe så vanlig som herpes kan være fatalt for en baby.

Anonymous poster hash: d677e...6fd

Skrevet

Her vasker alle hender etter å ha vært ute. Har også håndsprit i bilen som brukes flittig. Synes ikke det er noe særlig å ta på rattet med skitne hender. Blir jo en bakteriebombe til slutt. Tar gjerne en håndvask på slutten av en handlerunde også.

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 26fb3...189

Skrevet

Vi har et lite gjestetoalett i gangen og her er det en innarbeidet vane at man går innom der og vasket hender nor man kommet hjem fra barnehage, skole, jobb og butikken. Sjelden jeg trenger minne noen på det, det er bare sånn man gjør etter å ha tatt av skoene og hengt opp jakka.

Er ikke på noen måte hysterisk, men synes det er en grei vane.

Anonymous poster hash: 41bb9...88e

Skrevet

Ja. Spesielt nå i disse omgangssyketider.

Anonymous poster hash: aba45...721

Skrevet

Folk er livredde for bakterier, og jeg skjønner ikke hvorfor. Vi trenger bakterier. Vi blir bare sykere av å unngå alle bakterier. Så nei, jeg ba aldri folk vaske sine hender når de kom og besøkte mine babyer. Jeg vasker mine hender hos nybakte foreldre når de ber meg om det, ikke ellers. Og nei, jeg vasker ikke hender bare fordi jeg har vært utafor huset.

Skrevet

Selvfølgelig, føler meg skitten med en gang jeg kommer inn døren. Vasker meg som oftest ganske snart etter jeg kommer inn.

Skrevet

Folk er livredde for bakterier, og jeg skjønner ikke hvorfor. Vi trenger bakterier. Vi blir bare sykere av å unngå alle bakterier. Så nei, jeg ba aldri folk vaske sine hender når de kom og besøkte mine babyer. Jeg vasker mine hender hos nybakte foreldre når de ber meg om det, ikke ellers. Og nei, jeg vasker ikke hender bare fordi jeg har vært utafor huset.

Jeg er på ingen måte hysterisk med bakterier..men når jeg vasker hendene etter jobb blir såpa misfarget av skitt. Trikk og rulletrapp er ikke rene akkurat..

Anonymous poster hash: 6e15f...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...