Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #1 Skrevet 15. desember 2016 Kjenner jeg blir irritert når jeg fikk beskjeden i dag, og dette er 6-7 gang på halvannen måned, altså det skjer nesten hver uke. Samme barnet biter sønnen vår ofte.i dag gikk det hull igjennom også og det kan være farlig med menneskebitt. Hva kan vi gjøre med dette? Kan vi kreve å få flyttet dette barnet til en annen avdeling slik at barnet vårt kan få ha en trygg hverdag i Bhg? Anonymous poster hash: c43bc...c4a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #2 Skrevet 15. desember 2016 Nei, det kan dere ikke kreve. Men dere kan kreve at barnehagen jobber med det og setter inn tiltak, og få vite hvordan de jobber med det. Dette er ingen uvanlig situasjon på en småbarnsavdeling. Hvordan vet dere hvilket barn som biter? Anonymous poster hash: 4d14f...2fc
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #3 Skrevet 15. desember 2016 Jeg vet at det er samme barn, men vet ikke hvem det er. De har fortalt meg dette. Skal høre hva de gjør med det. Det er hvertfall helt uakseptabelt at barnet vårt skal bli utsatt for dette hver uke. Anonymous poster hash: c43bc...c4a
Mamma_til_2 Skrevet 15. desember 2016 #4 Skrevet 15. desember 2016 Desverre så skjer slikt i bhg på avdelinger med de minste barna, de har ikke utviklet språk så de bruker slike metoder npr de ikke kan si fra, jeg tipper at de ansatte vet dette og tar grep men det er umulig og passe på at biting og klipping ikke forekommer, det er få 1 ansatt pr.3.5 barn ca så det er ikke mulig og ha en til en på barn som biter. Det er tragisk at dette skjer med ditt barn men og kreve at noen bytter avd er vanskelig da det somregel er full og sammensatte grupper i resten av bhg, og det og flytte barn rundt er ikke ok, det kan bare gjøre saken værre for det barnet som flyttes. Snakk med bhg og forsikre deg om at ting blir gjort, de kan ikke si hva eller hvem men de kan si om noe blir gjort.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #5 Skrevet 15. desember 2016 Samme skjedde oss en periode. Jeg forlangte at de satt inn ekstra ressurspersoner som kunne følge bitern. Etter den samtalen har det ikke vært ett eneste bitemerke. De klarte også å forsnakke seg så jeg forsto hvem barnet var. Skikkelig unødvendig av de. Synes ikke det er ok at jeg vet hvem det er. Anonymous poster hash: 3bfec...0e6
Evablaum Skrevet 15. desember 2016 #6 Skrevet 15. desember 2016 Det er helt uakseptabelt? Da får du ha ungen din hjemme da!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #7 Skrevet 15. desember 2016 Jeg er mamma til en biter. Hvis de hadde flyttet mitt barn bort fra sin avdeling til en annen med ukjente voksne osv hadde jeg blitt illsint. Dette fordi det finnes mange andre tiltak som skal være til hjelp for både biter og de som blir bitt. Fotfølging, separering av barna osv. Det er helt normalt at det deles ut litt bitt. Dessverre liten trøst, men det vil gå over med modenhet. Anonymous poster hash: 05aac...345
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #8 Skrevet 15. desember 2016 Så å si alle barn har en biteperiode. Om to mnd er det ditt barn som biter et annet. Anonymous poster hash: 98051...151
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #9 Skrevet 15. desember 2016 Mener du virkelig at et lite barn skal flytte avdeling? Hva om noen hadde krevd det av ditt barn? Tenk om din lille 1-åring skulle begynt på en annen avdeling for at han biter andre barn. Tror du bitingen ville brått sluttet da eller? Blir lei meg når voksne synes at sånt er ok. Og nei, jeg er ikke mor til en biter, men klarer å sette meg inn i situasjonen i å være mor til en biter. Det må være helt forferdelig. Har ei venninne som har en sønn som ble bitt. Og han beit en annen unge en gang. Det var mye værre å være mor til en biter sa hun. Tenk litt på det du... Anonymous poster hash: f55eb...cf3
februarprins2013 Skrevet 15. desember 2016 #10 Skrevet 15. desember 2016 slik er det dessverrre når de er så små, da må du nesten holde barnet hjemme hvis det skal unngås, min gutt ble og mye bitt,og de sa fra og det er veldig bra
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2016 #11 Skrevet 15. desember 2016 Jeg vet at det er samme barn, men vet ikke hvem det er. De har fortalt meg dette. Skal høre hva de gjør med det. Det er hvertfall helt uakseptabelt at barnet vårt skal bli utsatt for dette hver uke. Anonymous poster hash: c43bc...c4a Men det er faktisk sånn som skjer på en småbarnsavdeling.Og det løser ingenting hvis du blåser deg opp Anonymous poster hash: 4d14f...2fc
Firekids Skrevet 15. desember 2016 #12 Skrevet 15. desember 2016 Biting er kjipt, men noe de fleste opplever i en periode.
Isola&Lille+julegave Skrevet 16. desember 2016 #13 Skrevet 16. desember 2016 Samme skjedde oss en periode. Jeg forlangte at de satt inn ekstra ressurspersoner som kunne følge bitern. Etter den samtalen har det ikke vært ett eneste bitemerke. De klarte også å forsnakke seg så jeg forsto hvem barnet var. Skikkelig unødvendig av de. Synes ikke det er ok at jeg vet hvem det er. Anonymous poster hash: 3bfec...0e6 Jeg også hadde forlanget at de fotfulgte det barnet slik at det ikke skjedde igjen! Ellers tror jeg rett og slett jeg hadde tatt barnet ut av den barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #14 Skrevet 16. desember 2016 Jeg er mamma til en biter. Hvis de hadde flyttet mitt barn bort fra sin avdeling til en annen med ukjente voksne osv hadde jeg blitt illsint. Dette fordi det finnes mange andre tiltak som skal være til hjelp for både biter og de som blir bitt. Fotfølging, separering av barna osv. Det er helt normalt at det deles ut litt bitt. Dessverre liten trøst, men det vil gå over med modenhet. Anonymous poster hash: 05aac...345 Det deles ut litt bitt? Ser du på det som en gave? Det var da veldig til unnskyldning for å ha en unge andre prøver å unngå. Anonymous poster hash: c1d7b...07a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #15 Skrevet 16. desember 2016 Både datteren og sønnen min ble bitt et par ganger da de var på småbarnsavdelingen. Barnehagen tok det alvorlig. De fulgte opp de som bet tett, og var alltid i nærheten. Snakk med avdeligsleder og sett krav er mitt råd. Anonymous poster hash: badc3...ae2
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2016 #16 Skrevet 16. desember 2016 Min ble bitt endel i barnehagen, det ble ganske ofte etterhvert. Til slutt krede vi at endten skulle min eller biter bytte gruppe. Innen samme avdeling. Og at en av de, gjerne min forfølges av en voksen. De gjorde det, og min ble ikke skadet mere. Min var endel eldre når det skjedde, og har fortsatt flere arr i nikket etter biting. Ikke greit i det hele tatt. Anonymous poster hash: 17b71...963
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå