Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har bursdag idag, men er på forretningsreise ute av byen. Jeg ringte ham 12 i natt å sabg bursdagssang til han og hsn lovte han skulle ringe meg og ungene nar han var tilbake fra jobb i ettermiddag. Tids gikk og ingen ringte. Forsøkte ringe men ingen svar. Prøvde nå igjen halv 9, da hadde lilla på 7 egentlig skulle vært i seng for 30 min siden, men hun venta på at han skulle ringe. (Han er stepappa og har vært det i 4 år) og da rok han den. Da var han ute på restaursnt å kosa seg med kollegaer på bursdagsmiddag, og hadde helt glemt å runge ungene! Jeg ble skikkelig forbanna, men holdt roen for ikke å skaoe en dårlig situasjon. Han ringte på skype fra telefonen så han fikk prata med dem så de var kjempefornøyde. Jeg derimot er enda ganske irritert og vurderer bare drite i å ta telefonen npr han prøver ringe meg senere. Vindictive ja, men å glemme å ringe ungene som han vet gleder seg til å prate med han mens han sitter å koser seg med øl og god mat, ja da går det en liten farn i meg! Overreagerer jeg?

Anonymous poster hash: cdfaf...1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager litt skrivefeil, er ingen kløpper på å skrive på telefon.

HI

Skrevet

Vi kan alle gjøre feil og glemme ting. Jeg har glemt slikt selv, og jeg er ikke en dårlig mor. Så tilgi han og la det ligge.

Skrevet

Det er lett å glemme ting. Spesielt når man er på reise hjemmefra, da kan tida løpe fort.

Vi glemte forøvrig ut 2årsdagen til sønnen vår forrige uke. Kom på det akkurat i det vi kom inn porten i barnehagen og så flagget...

Følte brått han var dritten i midten da ja.

Men det betyr jo virkelig ikke at vi ikke vryr oss om ham og elsker ham. Bare at datoene og tida fløy litt fort i fra oss.

Anonymous poster hash: 1a73e...b77

Skrevet

Storm i vannglass!!

Ja, du overreagerer voldsomt.

Skrevet

Ja. Synes du overreagerer.
Hevn og smålighet er aldri gode ting i et forhold. Om du synes det var dårlig gjort av han så ta det opp med han når han kommer hjem. Så snakker dere ut om det. 

Vær raus. 

Anonymous poster hash: cae50...c59
Skrevet

Ja, du overreagerer veldig

Anonymous poster hash: 62d36...536
Skrevet

Takk for svar, er godt å bli dratt litt ned, Innser nå at dette er jo fullstendig tilgivelig og at jeg fint skal klare å ta telefonen senere uten å være sur eller grinete. Ofte greit å høre fra andre at man er urimelig fordi det kan være vanskelig å se det selv når man er irritert :)

HI

Skrevet

Det er en helt vanlig bursdag.......

Jeg mener du hauser det opp vel mye. Hvorfor ikke la ungene lage en tegning, ta et bilde av den og send den til pappa. Lag enkelt videosnutt hvor de gratulerer han med dagen, ta et bilde av de og la de skrive gratulerer med dagen på det før du sender det på MMS.

Vanlige bursdager er virkelig ikke en stor greie når man er voksen......og spesielt ikke når man er borte på jobb!

Anonymous poster hash: b8b33...5f6

Skrevet

Overreagerer voldsomt. Godt at du ser det selv.

Anonymous poster hash: b9e58...d9f

Skrevet

Oj, ja, du overreagerer veldig. Å bli forbanna og hevnlysten pga. en glipp fra hans side er en enorm overreaksjon.

Du kan ta opp med ham på en ordentlig og saklig måte at ungene ventet hele dagen på at han skulle ringe fordi de ønsket å gratulere ham, at det var noe stort for dem, så det hadde vært bedre om han ringte før han ev. dro ut for å feire. Uten irritasjon, bare som en vennlig påminnelse.

Men å bli forbanna og hevnlysten pga. at han glemte det (hvem vet hvordan hans dag har vært, det kan ha vært mye som skjedde der helt til de dro for å spise).

Har du aldri noensinne glemt noe som helst som andre kanskje så på som viktigere enn det du selv oppfattet det som?

Forhold hvor man føler hevnlyst for slike bagateller varer sjelden lenge, så være forsiktig hvordan du tar dette opp!

Skjerp deg!

Anonymous poster hash: 9a947...72d
Skrevet

Oj, ja, du overreagerer veldig. Å bli forbanna og hevnlysten pga. en glipp fra hans side er en enorm overreaksjon.

Du kan ta opp med ham på en ordentlig og saklig måte at ungene ventet hele dagen på at han skulle ringe fordi de ønsket å gratulere ham, at det var noe stort for dem, så det hadde vært bedre om han ringte før han ev. dro ut for å feire. Uten irritasjon, bare som en vennlig påminnelse.

Men å bli forbanna og hevnlysten pga. at han glemte det (hvem vet hvordan hans dag har vært, det kan ha vært mye som skjedde der helt til de dro for å spise).

Har du aldri noensinne glemt noe som helst som andre kanskje så på som viktigere enn det du selv oppfattet det som?

Forhold hvor man føler hevnlyst for slike bagateller varer sjelden lenge, så være forsiktig hvordan du tar dette opp!

Skjerp deg!

Ser nå at du har innsett det selv også. Heldigvis :)

Skrevet

Skjerp deg!

Hun har jo allerede skjerpet seg.......

Skrevet

Huff nå begynner jeg å få dårlig samvittighet over min kalde tone i telefonen til han. Tror nesten jeg er den som må be om unnskyldning når jeg prater med han senere, han tok seg jo tross alt tid å gå fra følget for å ringe opp ungene når han huska det.. Ja jeg ser nå at jeg overreagerte, ble bare så lei meg av ungenes skuffede uttrykk for at han glemte å ringe.

HI

Skrevet

Hun har jo allerede skjerpet seg.......

Og det har jeg også kommentert. Hun postet sitt svar mens jeg skrev mitt, og jeg så ikke hennes svar før jeg postet mitt.

Skrevet

Huff nå begynner jeg å få dårlig samvittighet over min kalde tone i telefonen til han. Tror nesten jeg er den som må be om unnskyldning når jeg prater med han senere, han tok seg jo tross alt tid å gå fra følget for å ringe opp ungene når han huska det.. Ja jeg ser nå at jeg overreagerte, ble bare så lei meg av ungenes skuffede uttrykk for at han glemte å ringe.

HI

Forklar det akkurat som det er. Ungene var skuffet fordi de trodde han glemte dem og de hadde gledet seg til å gratulere dem. Så beklager du om du virket litt kald tidligere, du var bare påvirket av ungenes skuffelse på før de fikk snakke med ham. Så sier du at du setter pris på at han tok seg tid til å skype med ungene likevel og forteller du ham at du håper han hadde en koselig dag og at mat og drikke var bra.

Avslutt samtalen med ham på en koselig måte og vis at du har tenkt på ham på bursdagen hans. Om han kunne velge ville han sikkert også heller vært hjemme.

Skrevet

Forklar det akkurat som det er. Ungene var skuffet fordi de trodde han glemte dem og de hadde gledet seg til å gratulere dem. Så beklager du om du virket litt kald tidligere, du var bare påvirket av ungenes skuffelse på før de fikk snakke med ham. Så sier du at du setter pris på at han tok seg tid til å skype med ungene likevel og forteller du ham at du håper han hadde en koselig dag og at mat og drikke var bra.

Avslutt samtalen med ham på en koselig måte og vis at du har tenkt på ham på bursdagen hans. Om han kunne velge ville han sikkert også heller vært hjemme.

Veldig bra, det skal jeg gjøre :) Takk

HI

Skrevet

Veldig bra, det skal jeg gjøre :) Takk

HI

Husk at selv om du kanskje var litt kald tidligere så vet ikke mannen alle forbanna og smågale ( :P ) tanker du hadde om hevn ;)

Dette ror du fint i land på en fin måte :)

Skrevet

Husk at selv om du kanskje var litt kald tidligere så vet ikke mannen alle forbanna og smågale ( :P ) tanker du hadde om hevn ;)

Dette ror du fint i land på en fin måte :)

Haha nei det er sant ;) Tror nok det ordner seg ja :)

HI

Skrevet

Oooh, skikkelig dramaqueen ;)

Godt du skjønte sjøl av du var helt på jordet her.... Når du er på jobbreise og det gjerne går i ett, rett fra fag til middag med kollegaer, da er det lett å glemme den telefonen. Han er ikke et monster for det.

Anonymous poster hash: c98df...7f4
Skrevet

Oooh, skikkelig dramaqueen ;)

Godt du skjønte sjøl av du var helt på jordet her.... Når du er på jobbreise og det gjerne går i ett, rett fra fag til middag med kollegaer, da er det lett å glemme den telefonen. Han er ikke et monster for det.

Anonymous poster hash: c98df...7f4

Ja ble litt dramaqueen der, jeg ser det nå :P neida han er slettes ikke noe monster, selv om det føltes sånn tidligere :P Er et følelsesmenneske så kan nok noen ganger la følelser ta overhånd, veldig glad jeg skrev her inne å ble dratt ned på jorda igjen.

HI

Skrevet

Ja, du overreagerer veldig!

Selv om jeg elsker barna mine overalt på jord så har det faktisk hendt at jeg også har glemt å ringe hjem for å si god natt når jeg har vært ute eller på reise. Fort gjort når det er mye annet som skjer der man er....

Anonymous poster hash: d8622...749

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...