Gå til innhold

Er det virkelig så vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en vare i en butikk for noen uker siden. Denne varen ble ødelagt etter under en uke, og jeg skrev en mail tl butikken. De beklagde veldig og jeg skulle selvsagt få pengene tilbake. Sendte kontonummeret mitt, men fikk beskjed om at de ikke kunne føre over pengene til meg...

Det måtte nemlig gjennom kassesystemet deres, i tillegg til at jeg måtte kvittere på at jeg hadde fått tilbake pengene. Butikken ligger 1,5 timer unna, og jeg har ikke anledning å reise dit akkurat nå. Synes dette hørtes litt merkelig ut, er det virkelig så vanskelig i 2016?

Anonymous poster hash: ee91b...23a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

*dytter*

Skrevet

Så lenge den er kjøpt over disk så regner jeg med at du må levere den tilbake i butikken ja.

Nettkjøp hadde vært noe annet.

Anonymous poster hash: a24be...a37

Skrevet

Selvsagt må du tilbake til butikken. Alt går gjennom kassen, ikke nettbanken.

Skrevet

De vil vel også gjerne ha tilbake varen, sånn at de kan se at den er ødelagt og også kanskje undersøke nærmere hva som er galt (f eks om dette er noe de bør snakke med leverandøren om osv)?

Synes ikke dette var så rart, jeg, at de ikke bare betaler ut penger til folk på grunnlag av en epost.

Skrevet

Det er en selvfølge at du må levere tilbake varen, og kvittere for at du mottar pengene!

Anonymous poster hash: 4c1df...5f0

Skrevet

Ok, jeg må spørre for aner virkelig ikke. Varen slipper jeg å levere tilbake nemlig. Den er ødelagt. Trodde derfor de bare kunne overføre pengene til meg.

Skrevet

De vil vel også gjerne ha tilbake varen, sånn at de kan se at den er ødelagt og også kanskje undersøke nærmere hva som er galt (f eks om dette er noe de bør snakke med leverandøren om osv)?

Synes ikke dette var så rart, jeg, at de ikke bare betaler ut penger til folk på grunnlag av en epost.

De har  sagt at jeg slipper å levere varen tilbake. HI

Skrevet

Returkvittering må alltid signeres med navn og telefonnummer. Så ja, du må nok tilbake. Og ja, det må gjennom kassen for å kunne dokumenteres.

Anonymous poster hash: 2e5c6...c96

Skrevet

Returkvittering må alltid signeres med navn og telefonnummer. Så ja, du må nok tilbake. Og ja, det må gjennom kassen for å kunne dokumenteres.

Anonymous poster hash: 2e5c6...c96

Ok, trodde det var enkelt å dokumentere slikt uansett. Da får jeg ta turen likevel da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...