Gå til innhold

Billedkunst/malerkunst! Veien videre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har malerkunst som hobby og bruker mye tid på det. Synes det er utrolig fantastisk å få tankene overført på kanvas. Dette har jeg lært ved hjelp av noen youtubevideoer og litt fantasi. Tenker mye på å ta bachelor på billedkunstner faget.

Spørsmålet blir da: HVA kan jeg jobbe med etter fullført studie? Kan man evnt. bli lærer i kunst og håndverk, eller må man ha studert pedagogikk ved siden av? Er det verdt det? Jeg behøver ikke å bli rik av det, bare det at lønnen er tilfreds! Noen med litt erfaring?

Takk for svar!

Anonymous poster hash: 454b7...710
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen svar å få :( 

HI

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om kunststudier, men for å være lærer i kunst og håndverk må du kunne mye mer enn å male. Du kan jo lese læreplanen. Den ligger på www.udir.no. I tillegg tror jeg det skal godt gjøres å få en full stilling med bare kunst og håndverk, så du må nok regne med å undervise i noen andre fag i tillegg.

Skrevet

Du kan sikkert få noe som lærer om du også har ped. Men det er nok lurt å ha også andre undervisningsfag

Skrevet

Om du tar kunst og håndverk med pedagogikk (finnes som bachelor og master på uia) kan du jobbe på kulturskole, kunstfag vgs osv

Anonymous poster hash: 3725a...4a8

Skrevet

Takker for gode svar!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...