Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Broren til samboeren har fått samboer og hun har to barn på 2 og 5 år, jeg har hilst på dem to ganger. Vi har (selvsagt) kjøpt gave til barna, dette gjorde vi i går. Vi endte opp med å kjøpe to gaver på tilsammen 800,-, jeg syns det var altfor mye. Dels fordi vi ikke har så god råd, og fordi vi kjenner dem ikke. Samboeren min mener det er helt innafor da..Og jeg blir overrasket om de kjøper noe til min datter i det hele tatt..Broren er en sånn som alltid kun tenker på seg selv, låner penger og betaler ikke tilbake, og går til foreldrene og får penger av dem. Gjerne fordi han har brukt penger som egentlig var hans stebarn sine. Er jeg smålig som syns vi kunne brukt litt mindre penger på gaver til dem? Vi har også kjøpt gave til broren for 900,- og må kjøpe noe til henne også, så da blir det enda mere🙄 Anonymous poster hash: b5c5d...91d
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Gaveprisen er gjerne forskjellig fra familie til familie. Jeg kommer fra en familie hvor vi har lagt oss på ca 300 kr til tantebarn. Vi har bare et bonustantebarn (mannen til søsteren min har en sønn fra før) og han får for omtrent samme sum. Vi gir for det samme til alle vi, foreldre, søsken, tantebarn osv, alle får for ca 300 kr. Men jeg vet jo at noen synes det er veldig lite, venninnen min f.eks kommer fra en familie hvor det er utenkelig å gi en gave under 500 kr. Som regel handler de for mellom 500 og 800 kr pr tantebarn. Så familier er forskjellig. Anonymous poster hash: d0c60...f06
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Absolut ikke smålig. Det blir store summer slik dere holder på. Hvis broren er på kjip som du sier, ville jeg ikke kjøpt så dyr gave til han. Anonymous poster hash: c1fe8...fe4
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Nei, med mindre du synes barna fortjener det. Ja, hvis du synes penger er mere verdt enn barna. Anonymous poster hash: 7c362...b1c
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Jeg syns det var mye. Unger jeg så vidt hadde truffet hadde nok ikke fått noen gave i år og for ca.200 kr neste år om de fortsatt var der. Han hadde jeg ikke kjøpt til om han ikke hadde kjøpt til dere også. både store og små og i alle fall ikke for 900 kr. Det hadde da blirr noe felles til han og kjæresten for ca. 4-500 kr. Anonymous poster hash: 8d0b8...80d
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Unger jeg nettopp har møtt får ikke noe av meg. De har en familie fra før, du er ikke tanta deres. Hadde levert gavene tilbake og kjøpt til noen folk jeg faktisk har et forhold til. Og brorens gave også. De 900 kronene er mer enn jeg kjøper gaver til mamma for. Kjøp noe til hele familien heller, og stopp på 400 kr. Anonymous poster hash: 08401...1a5
Kathrine. Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Alt for mye. Hadde brukt toppen 500,- tilsammen på alle, så sant ikkje dei legger seg på meir enn det til dokke. Da hadde eg prøvd å legge meg på samme pris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå