Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Lang historie men prøver å gjøre den kort... Nå har jeg barn med en mann som er psykopat eller det er jeg veldig sikker på og min psykolog også.. Han vant foreldreretten (i utlandet) og har datteren min etter jeg ble mishandlet av ham. Jeg prøvde å flykte fra han med min datter men ble arrestert og straffet for det, selv om jeg hadde vært innlagt på sykehuset etter å ha blitt knivstukket og fått store hodeskader. Nå får jeg snakke med hun avogtil, på skype. Og hun savner meg noe enormt men hun virker til å ha det bra siden han har fått seg en ny dame og hun tar seg av henne. Jeg spurte han pent i dag om adressen jeg skulle sende julegavene til. Da fikk jeg i svar at han er lei av at datteren spør om meg hele tiden og det er på tide at hun får vite sannheten (hun er 5 år) hva slags mor jeg er og hvorfor hun kan aldri se meg igjen. Det ble bestemt i retten at hun skulle bli med han til hun er 16 år, og etter det kan hun bestemme selv. Og at jeg skulle ha kontakt med henne og familien hennes i Norge. Dette skjer desverre ikke. Jeg sa at hvis han skulle fortelle sannheten så burde han gjøre det på en riktig måte med hjelp av en proffesjonell eller en kundig i å hjelpe barn med sånne ting. Da klikket det helt for han og han sa at han skulle vente noen måneder til men etter det må jeg forvente meg at hun vil hate meg for livet. Jeg sa bare at jeg ikke ville diskutere med han om dette og at det må bli gjort på riktig måte med tanken på at hun er så ung. Så han er nå klar til å få henne til å hate meg Dette er helt jævlig å leve med. Men jeg tenker at han må ha en forstyrret personlighet? Han nyter av at jeg har "Tapt" ... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: c97f4...44e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Jeg tenker at dette høres helt sykt ut og at jeg ikke skjønner hvordan han kan ha fått foreldrerett. Så hvordan skjedde DET?! Anonymous poster hash: 3fe37...b01
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Jeg tenker at dette høres helt sykt ut og at jeg ikke skjønner hvordan han kan ha fått foreldrerett. Så hvordan skjedde DET?! Anonymous poster hash: 3fe37...b01 Psykopater er jo ekspert på å psyke ut motparten, fremstille seg selv som offer/uskyldig, vri og vrenge på alt.. det eneste som står i hue på sånne mennesker er å vinne.. de eier ikke moral og lyver så de tror det selv Anonymous poster hash: 8a5d0...cd2
Evablaum Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Hva er det å tenke? Hva lurer du på? Er du etnisk norsk??
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Jeg er etnisk norsk ja, jeg skjønner ikke det selv at ingen har innsett at han er en psykopat enda.... Han kommer seg unna ALT. ;( Anonymous poster hash: c97f4...44e
Evablaum Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Hvis han kommer unna med ALT, da er det ikke mer å gjøre. Vil han at datteren din skal hate deg, så kommer hun til å gjøre det. Stakkars barn som må forholde seg til dette livet
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Jeg kjemper enda med advokater osv og tar vare på alle meldinger. Jeg forholder meg til at vi prater sammen om barnet på en voksen måte men det går ikke. Han prøver å provosere meg hele tiden. Jeg synes synd på henne og jeg vet hun ikke har det bra.. Anonymous poster hash: c97f4...44e
Evablaum Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Du kommer ingen vei så lenge han har vunnet i hjemlandet og barnet befinner seg hos sin egen pappa
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #9 Skrevet 14. desember 2016 Jeg var ikke med i rettsaken, og det står at jeg kan ta opp saken igjen når som helst. Anonymous poster hash: c97f4...44e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 Jeg var ikke med i rettsaken, og det står at jeg kan ta opp saken igjen når som helst. Anonymous poster hash: c97f4...44e Men hvorfor gjør du ikke det? Jeg vet at det kan bli dyrt, men hadde det vært mitt barn ville jeg starta kronerulling, tatt opp lån, solgt huset..hva som helst egentlig! Anonymous poster hash: cb48c...a76
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har alt gjort det, det ble holdt en rettsak uten meg tilstede fordi jeg fikk ikke være med da. Jeg synes det var dårlig gjort, og har flere advokater og kjemper hver eneste dag! Anonymous poster hash: c97f4...44e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #12 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har ikke noen veldig gode råd å komme med, tror jeg. Det er vel ingen tvil om at den mannen må være psykopat. Han er jo totalt blottet for samvittighet og nyter å få andre til å lide, ikke bare deg, men også datteren. Alternativt tror han på de historiene han dikter opp, om at du liksom er så vond og at det er bedre for datteren din å vite det. Uansett er mannen syk. Kan jo håpe at andre begynner å se tegn hos ham. Slike som han greier aldri holde fasaden 100 %. En dag sprekker den. Forhåpentligvis sprekker den da overfor personer som har mer bevis og som går videre med alt (det kan være barnehage-/skolepersonell, helsepersonell, ny partner eller andre). Godt du har advokater på din side. Det er sikkert lurt å samle mest mulig du kan legge frem i en ny rettssak, så ta vare på all kommunikasjon du kan. Har du mulighet til å gjøre noe slik at du kan ta opp alle samtaler med ham også? Noe du kan koble på telefonen din? Jeg tror det ville vært gull verdt i en ev. rettssak. Bare sjekk lovverket i det landet, at slikt kan legges frem som bevis og ikke minst at det er lov å ta opp på den måten uten at han vet om det. Her i landet er det jo lov å ta opp en samtale du selv er en del av. Sjekk det. Når han truer deg slik han gjør med at han skal få datteren din til å hate deg, da viser han jo veldig tydelig at han ikke er skikket som omsorgsperson for barn. Om du har hatt tråd her inne tidligere så mener jeg å huske det. Jeg håper med hele mitt hjerte at du får tilbake datteren din, og at det ikke tar altfor lang tid! <3 Håper du har familie og venner som støtter deg i prosessen! Du tapte kanskje en kamp, men fokuser på at du skal vinne krigen han har lagt opp til. Se om du kan skrive en form for dagbok som du skriver i noenlunde jevnlig. Skriv den til datteren din. Skriv ned hvor mye du savner henne, at du kjemper for henne, at du aldri slutter å være glad i henne. Skriv på en ok måte at du kjemper med advokater for å få henne tilbake, at du ikke fikke være med i den første rettssaken. Skriv ned slike ting som når far har sagt at han skal få jenta til å hate far. Om det tar flere år før du får datteren din, eller om du må vente til hun blir mer voksen så kan en slik dagbok være en brobygger om hun er blitt veldig hjernevasket av faren. Det kan få henne til å se at det du skriver sammenfaller i tid med løgner faren hennes har fortalt henne. Hvis han hindrer deg fra å se datteren din så kan det f.eks. være at han sier at du ikke vil ha noe mer med henne å gjøre. Da kan det være veldig verdifullt for deg å ha en slik dagbok for å vise datteren din når hun er voksen nok til å takle det. Ikke sikkert at det blir riktig å vise henne en slik dagbok, men det kan hende den kan være viktig for både deg og datteren din. Men ikke skriv bare om dette vanskelige, skriv om livet ditt ellers, i boken gi datteren din følelsen av at hun er en del av livet ditt selv om dere ikke har vært sammen. F.eks. nå før jul kan du skrive hva dere gjorde sammen i førjulstiden før faren fikk omsorgen for henne, hva hun likte, hva som er dine tradisjoner hjemmefra. Skriv at du gjør sånn og sånn nå før jul og at du tenker på henne mens du gjør det og gleder deg til dere kan gjøre slike ting sammen. Fortell henne hva du ville sagt og gjort om dere var sammen. Fortell om det første snøfallet, at dere da kunne vært ute og laget snømann, laget snøengler, vært i akebakken. Skriv ting som kan gjøre at hun i ettertid kan føle at hun får litt følelse av å ha vært med deg i disse årene. Følg årstidene, skriv når spesielle ting har skjedd, eller små hverdagsting. Marker det som ville vært hennes første skoledag, at du markerer bursdagene hennes selv om hun ikke er hos deg. Får du ikke sende gaver til bursdag eller jul, gjem gavene, og skriv det i boken, at du i hvert fall forsøkte. Om du sender gaver, skriv hva du sendte og når i tilfelle faren konfiskerer gavene før jenta får dem. Om du med tid og stunder skulle møte en god mann, skriv om livet ditt, at du forteller ham om henne, at hun fremdeles er en del av familien din, at han gleder seg til å møte henne en dag. Mest av alt - ikke gi opp! Og ta godt vare på deg selv! <3 Anonymous poster hash: 7ce8e...9a5
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #13 Skrevet 14. desember 2016 Noe forsvant. I en slik dagbok, skriv også at du har tanker rundt det livet hun lever nå, hvordan hun har det, når hun begynner på skolen, at du håper hun har gode venner, at du lurer på hva hun liker å gjøre, hva som er favorittleken, favorittboken, hva hun liker best å spise osv. Om faren forteller henne mye løgner og ev. greier å hjernevaske henne så vil en slik dagbok ført over lang tid kunne overbevise henne om at ting ikke var slik hun ble fortalt av faren. Jeg tror hun vil føle kjærligheten din i en slik dagbok, når hun en gang blir gammel nok til å lese den. Jeg håper du en dag kan oppdatere oss her og fortelle at du har fått datteren din hjem til Norge Anonymous poster hash: 7ce8e...9a5
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 Jeg har alt gjort det, det ble holdt en rettsak uten meg tilstede fordi jeg fikk ikke være med da. Jeg synes det var dårlig gjort, og har flere advokater og kjemper hver eneste dag! Anonymous poster hash: c97f4...44e Hvilket land? Anonymous poster hash: 85f1c...956
Merdee Skrevet 14. desember 2016 #15 Skrevet 14. desember 2016 Lang historie men prøver å gjøre den kort... Nå har jeg barn med en mann som er psykopat eller det er jeg veldig sikker på og min psykolog også.. Han vant foreldreretten (i utlandet) og har datteren min etter jeg ble mishandlet av ham. Jeg prøvde å flykte fra han med min datter men ble arrestert og straffet for det, selv om jeg hadde vært innlagt på sykehuset etter å ha blitt knivstukket og fått store hodeskader. Nå får jeg snakke med hun avogtil, på skype. Og hun savner meg noe enormt men hun virker til å ha det bra siden han har fått seg en ny dame og hun tar seg av henne. Jeg spurte han pent i dag om adressen jeg skulle sende julegavene til. Da fikk jeg i svar at han er lei av at datteren spør om meg hele tiden og det er på tide at hun får vite sannheten (hun er 5 år) hva slags mor jeg er og hvorfor hun kan aldri se meg igjen. Det ble bestemt i retten at hun skulle bli med han til hun er 16 år, og etter det kan hun bestemme selv. Og at jeg skulle ha kontakt med henne og familien hennes i Norge. Dette skjer desverre ikke. Jeg sa at hvis han skulle fortelle sannheten så burde han gjøre det på en riktig måte med hjelp av en proffesjonell eller en kundig i å hjelpe barn med sånne ting. Da klikket det helt for han og han sa at han skulle vente noen måneder til men etter det må jeg forvente meg at hun vil hate meg for livet. Jeg sa bare at jeg ikke ville diskutere med han om dette og at det må bli gjort på riktig måte med tanken på at hun er så ung. Så han er nå klar til å få henne til å hate meg Dette er helt jævlig å leve med. Men jeg tenker at han må ha en forstyrret personlighet? Han nyter av at jeg har "Tapt" ... Hva tenker dere? Anonymous poster hash: c97f4...44e Herregud, stakkars deg og datteren din, får helt vondt her !
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #16 Skrevet 14. desember 2016 Far hadde aldri fått foreldreretten for felles barn når han har knivstukket mor. Skjer bare ikke. Troll Anonymous poster hash: 35206...2ff
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #17 Skrevet 14. desember 2016 Far hadde aldri fått foreldreretten for felles barn når han har knivstukket mor. Skjer bare ikke. Troll Anonymous poster hash: 35206...2ff I midtøstenlandene jo, damer er jo ikke verdt fem sure sild slike steder. Anonymous poster hash: cfe7e...71b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #18 Skrevet 14. desember 2016 Far hadde aldri fått foreldreretten for felles barn når han har knivstukket mor. Skjer bare ikke. Troll Anonymous poster hash: 35206...2ff Om ikke jeg blander med en annen så har Hi skrevet om dette tidligere og historien er dessverre troverdig. Jeg håper inderlig at hvis du plutselig en dag står i en bisarr livskrise ikke blir beskyldt for å være troll! Det finnes dessverre en god del land hvor kvinner har langt dårligere rettigheter enn menn. Det finnes også land som vi ser på som like sivilierte som våre egne som har langt dårligere sikkerhet for kvinner og barn i rettssystemet. I flere land vi sammenligner oss med er også korrupsjon mer utbredt. Om du visste nok om psykopater så burde du også visst at disse gjerne er mestere til å vri sannheten til det ugjenkjennelige og til egen fordel. Vær så snill, hent frem litt av godheten i deg selv og slutt å kalle noen for troll bare fordi du ikke evner å forstå at slike urimeligheter faktisk kan skje. Anonymous poster hash: 7ce8e...9a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå