Gå til innhold

P-sprøyte og kunne bli gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er over et år siden jeg tok siste p-sprøyte (tok faktisk kun en gang) og det tok lang tid før jeg fikk stabil syklus igjen, fikk ca mensen tilbake i vår og siden det har jeg hatt regelmessig syklus på nøyaktig 28 dager. Har ikke tatt el tester men merket feks el slim (tror jeg)..

Men vi har ikke blitt gravid enda :( tar det så  lang tid?

Anonymous poster hash: d3fad...eb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt at det kan ta inntil ett år uten at noe er galt.

Anonymous poster hash: 7e04d...c04

Skrevet

Her tok det også lang tid etter jeg sluttet med p-sprøyte. Faktisk over et år... Jeg ga opp etter jeg var blitt utredet og gubben sendte inn sædprøve. Før vi i det hele tatt fikk svar på hans prøve, var jeg blitt gravid likevel. Så mitt råd er: slutt å stresse med det.

Vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv ihvertfall. Ikke la sex bli en "må bli gravid-plikt".

Anonymous poster hash: 43e41...113

Skrevet

Vi har et veldig bra sex liv , og kan ha sex opptil 3 ganger dagen.. begge har barn fra før av og det burde ikke være et problem :)

Anonymous poster hash: 36fab...41b

Skrevet

Dere burde ikke ha sex så ofte.

Han må få sjansen til å få produsere sædceller

Anonymous poster hash: 86505...79b

Skrevet

Hvor ofte burde vi ha sex da :o

Skrevet

Hvor ofte burde vi ha sex da :o

Er ikke det anbefalte å ha sex annenhver dag i prøveperioden da?

Anonymous poster hash: 635eb...ad1

Skrevet

Er ikke det anbefalte å ha sex annenhver dag i prøveperioden da?

Anonymous poster hash: 635eb...ad1

Man kan da ikke ha sex FOR ofte da!! Annenhver dag sies vel å være et minimum for å treffe eggløsning. Ikke maks! 😜

Anonymous poster hash: 3294b...819

Skrevet

Man kan da ikke ha sex FOR ofte da!! Annenhver dag sies vel å være et minimum for å treffe eggløsning. Ikke maks! 😜

Anonymous poster hash: 3294b...819

Jo, det er maks. For at sædproduksjonen skal være på topp. Sædcellene kan leve i opp mot 5 døgn, så om man har sex 2 eller 3 dager før egget ramler ned, har sånn sett ingen betydning sålenge han ikke har dårlig sædkvalitet. Har man sex "for sent" ift eggløsning, vil ikke siden nå opp tidsnok.

Anonymous poster hash: 43e41...113

Skrevet

Ahh dumt det e da hvor ofte vi har sex til vanlig men skal prøve å gjøre det annenhver dag neste måned :) om det ikke har klaffet nå da ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...