Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #1 Skrevet 14. desember 2016 Kjenner jeg liker desember mindre og mindre. Jobber i butikk der det er utvidet åpningstider, søndagsåpent, nattåpent, åpne 07 osv. Den mnd du kunne tenkte å hatt det kjekt med ungene har jeg nesten flyttet inn på jobb. Gleder meg til januar. Men julen er kos da. Hva med dere andre? Anonymous poster hash: 23e6c...a92
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #2 Skrevet 14. desember 2016 Skjønner deg godt. Jeg holder meg unna butikker så mye som mulig i desember, i alle fall kjøpesenter, det er bare stress. Må jo være enda verre å jobbe der. Anonymous poster hash: 5b7d1...c4d
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #3 Skrevet 14. desember 2016 Skjønner deg. Ifjor kom ungene på jobb og besøkte meg de verste dagene, ellers hadde jeg knapt sett dem. Sa opp etter den sesongen, for det blir jo verre og verre for hvert år. Nekter å ofre alt for at andre skal få handle til alle døgnets tider lenger. Anonymous poster hash: 8feb0...745
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #4 Skrevet 14. desember 2016 Jeg skjønner deg så inderlig godt, det er helt sykt med disse åpningstidene. Det skulle absolutt ikke vært sånn. Anonymous poster hash: 333d8...abe
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #5 Skrevet 14. desember 2016 Jeg skjønner deg godt! Men fos oss som handler er det jo supert! Uten søndagsåpent hadde jeg ikke fått kjøpt gaver i fjor. Og i går kunne jeg ta meg en rolig runde kl 21-22 uten barn! Har dere ikke ansatt ekstra folk i julen? Anonymous poster hash: 89d0e...aae
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #6 Skrevet 14. desember 2016 Jeg skjønner hva du mener, men butikken jeg jobber i, har åpent ifra kl seks hele året. De er også åpne hver dag hele året. Sjefen blir skikkelig forbannet hver gang noen er syk, på det nivået at hun sier at vi ødelegger livet hennes. Det hjelper ikke at mitt barn ligger hjemme med feber nå.. Det hjelper ikke med at kunder blir sure, hvis jeg ikke kan hjelpe dem med en gang, særlig når jeg allerede hjelper noen andre. Gleder meg til januar. Men innimellom så har jeg verdens søteste kunde. Ei herlig dame i 80-årene. Anonymous poster hash: 15f4e...9b0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #7 Skrevet 14. desember 2016 Jeg jobber også i butikk, full stilling. Jeg jobber jo ikke mer enn full stilling selv om det er jul... Jeg digger jula jeg, masse som skjer hele tiden og veldig handleglade kunder. De pengene vi tjener i desember er jo de vi lever av i de stille månedene på nyåret (jeg jobber i en typisk gavebutikk på et kjøpesenter) Vi har studenter og ekstrahjelper som jobber mye i desember, og går ikke kabalen opp ansetter vi en julehjelp. Jeg jobber selvfølgelig en annen turnus i desember, lenger utover kvelden, søndag osv, men det gir jo høyere ub-tillegg og fri en annen dag isteden. Jobber jeg søndag får jeg kanskje fri på tirsdag, og høyere lønn pga tilleggene. De kan vel ikke pålegge deg en masse overtid og at du jobber 150% stilling selv om det er jul? Studentene som søker julejobb vil jo jobbe så mye som mulig for å tjene penger og de er billigere å ha på jobb enn meg som har full ansiennitet. Anonymous poster hash: 0e748...f85
Evablaum Skrevet 14. desember 2016 #8 Skrevet 14. desember 2016 Eksker lange åpningstider i des. Deilig å handle etter at barna er lagt
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #9 Skrevet 14. desember 2016 Nattåpent og søndagsåpent er meningsløst, klart noen handler da men det er fordi de kan. De hadde klart seg fint om det var stengt da. Vi klarte oss jo uten nattåpent og søndagsåpent før. Jeg har aldri jobbet i butikk men har jobbet turnus innenfor helse i jula og det var greit så lenge jeg ikke hadde barn. Nå har jeg barn og vil aldri jobbe turnus igjen. Anonymous poster hash: 5e59d...bc2
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #10 Skrevet 14. desember 2016 Skjønner deg godt. Jeg holder meg unna butikker så mye som mulig i desember, i alle fall kjøpesenter, det er bare stress. Må jo være enda verre å jobbe der. Anonymous poster hash: 5b7d1...c4d Samme her. Får kløe bare av å se folk handle. Det er uten vett og forstand. Anonymous poster hash: b438b...62a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #11 Skrevet 14. desember 2016 Jeg jobber også i butikk, full stilling. Jeg jobber jo ikke mer enn full stilling selv om det er jul... Jeg digger jula jeg, masse som skjer hele tiden og veldig handleglade kunder. De pengene vi tjener i desember er jo de vi lever av i de stille månedene på nyåret (jeg jobber i en typisk gavebutikk på et kjøpesenter) Vi har studenter og ekstrahjelper som jobber mye i desember, og går ikke kabalen opp ansetter vi en julehjelp. Jeg jobber selvfølgelig en annen turnus i desember, lenger utover kvelden, søndag osv, men det gir jo høyere ub-tillegg og fri en annen dag isteden. Jobber jeg søndag får jeg kanskje fri på tirsdag, og høyere lønn pga tilleggene. De kan vel ikke pålegge deg en masse overtid og at du jobber 150% stilling selv om det er jul? Studentene som søker julejobb vil jo jobbe så mye som mulig for å tjene penger og de er billigere å ha på jobb enn meg som har full ansiennitet. Anonymous poster hash: 0e748...f85 Du jobber kanskje ikke mer, men det er det mange som gjør. Selv jobba jeg ca 150-200% desember ifjor. Som butikkleder kan man ikke alltid gå når vaktliste sier det. Går på fastlønn og fikk ikke et øre ekstra. Slik er det å drive butikk selv. Opplæringen tar så lang tid at julehjelp hos meg er umulig. Da må jeg bare jobbe selv ved sykdom eller ekstra stor trafikk. Hadde vært greit hadde jeg i det minste hatt fri søndager. Anonymous poster hash: 8feb0...745
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #12 Skrevet 14. desember 2016 Gnål gnål gnål......Jobber i helse og jobber jammen baken av meg pga late kollegaer som sykemelder seg i julemnd. Anonymous poster hash: 81a3c...1ce
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #13 Skrevet 14. desember 2016 Du jobber kanskje ikke mer, men det er det mange som gjør. Selv jobba jeg ca 150-200% desember ifjor. Som butikkleder kan man ikke alltid gå når vaktliste sier det. Går på fastlønn og fikk ikke et øre ekstra. Slik er det å drive butikk selv. Opplæringen tar så lang tid at julehjelp hos meg er umulig. Da må jeg bare jobbe selv ved sykdom eller ekstra stor trafikk. Hadde vært greit hadde jeg i det minste hatt fri søndager. Anonymous poster hash: 8feb0...745 Det er ulovlig å ha fastlønn som butikksjef. De kan ikke defineres som særlig uavhengig stilling lengre. Sjekk med HK. Mange som har fått nye kontrakter og rett til overtidsbetaling! 🖒 Anonymous poster hash: 02845...832
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2016 #14 Skrevet 14. desember 2016 Nattåpent og søndagsåpent er meningsløst, klart noen handler da men det er fordi de kan. De hadde klart seg fint om det var stengt da. Vi klarte oss jo uten nattåpent og søndagsåpent før. Anonymous poster hash: 5e59d...bc2 Det stemmer ikke nødvendigvis. Jeg måtte ha benyttet netthandel til alle gavene hvis det ikke hadde vært utvidet åpningstider før jul. Anonymous poster hash: 3f682...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå