Gå til innhold

Tar sykehus imot morsmelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, kan man pumpe seg for salg?

Anonymous poster hash: 46637...d8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, kan man pumpe seg for salg?

Mener det kun er frivillig. Tror ikke sykehuset betaler.

Sjekk på sykehuset sine nettsider. Ofte står det slikt der.

Anonymous poster hash: 2e3fd...6cd

Skrevet

Ja, de tar i mot! Mange sykehus har stort behov. Flott at du vil hjelpe :)

Ang betaling så får man en liten sum, ment som kompensasjon for arbeid, frakt osv. Tror jeg endte med ca 2000 kr etter 6 mnd.

Men igjen. Denne melka er superviktig for mange står små!

Anonymous poster hash: 6e3e4...182

Skrevet

Premature babyer trenger morsmelk, de kan ikke få mme. Så det er supert å donere morsmelk til sykehus hvis man kan! Men det er jo ikke noe man blir rik på, det er ment som en donasjon, på lik linje med å gi blod.

Skrevet

Det kommer jo tydlig frem i innlegget til HI at hun kun gjør det for pengene! Motbydelig!

Anonymous poster hash: 3bb81...795

Skrevet

Det kommer jo tydlig frem i innlegget til HI at hun kun gjør det for pengene! Motbydelig!

Hva så?!!

Tror du virkelig babyene bryr seg? Eller vi mødre som hadde barn som måtte ha det? Hvis noen kan ha biinntekt av å hjelpe babyer som trenger mm er det veldig bra!

For å bli morsmelkdonor må du først ta blodprøve. De minste barna må få melk uten cytolomega-viruset som de fleste av oss har. Som regel har melkebanken mye melk til litt eldre babyer.

Kontakt sykehus og spør om de trenger melk.

Skrevet

Vil også påstå at å donere melk i månedsvis hver dag er MYE mer krevende enn å donere blod 4 ganger i året.

Pumping, sterilsering av flasker og utstyr, levering til sykehuset... Dette tar tid.

Skrevet

Du, jeg er 45 år, ammer ikke lenger, og har aldri donert en dråpe noe sted. Kan ikke donere heller, ettersom jeg ikke får ut melk ved å pumpe. Mine tre barn har fått melka rett fra puppen, eneste som funket.

Men vet du hva? Min niese er 24 og har en treåring pluss en liten baby. Hun produserer nok melk til minst tre spedbarn. Det kunne ha kommet mange til gode, men i hennes livssituasjon måtte det i så fall ha blitt godtgjort på et skikkelig vis. Sykehuset er 50 min unna huset hennes, og med to små barn sier det seg selv at hun ikke kan levere verken daglig eller ukentlig bare for å være snill og ofre seg for andre. Men hvis hun visste at dette ga noen penger i kassen, ville det vært et veldig kjærkomment tilskudd til en familie som skal leve på samboerens lønn.

I går satt vi og snakket om den fantastiske melkeproduksjonen hennes og hvordan den kunne ha blitt brukt, hvis det var en mulighet. Derfor spurte jeg her. Og jeg kan virkelig ikke se noe motbydelig i at man får kompensasjon for å påføre seg selv en belastning.

Skrevet

Vil også påstå at å donere melk i månedsvis hver dag er MYE mer krevende enn å donere blod 4 ganger i året.

Pumping, sterilsering av flasker og utstyr, levering til sykehuset... Dette tar tid.

Du får vel også kostholdsrestriksjoner når du skal gi melk, ikke spise sterk mat, løk og slike ting som babyen kan reagere på?

Anonymous poster hash: a1c7a...9f4

Skrevet

Du får vel også kostholdsrestriksjoner når du skal gi melk, ikke spise sterk mat, løk og slike ting som babyen kan reagere på?

Anonymous poster hash: a1c7a...9f4

Sto ikke noe om det i de linkene over.

At babyer reagerer på sånne banale ting er visst en myte. På samme måte som at man ikke kan drikke brus, for da får babyen luft i magen. Kroppen frakter jo ikke kullsyre fra din egen mage opp i puppen og ut i melka.

Men røyk/snus må man kutte.

Skrevet

Tull på deg. Selvfølgelig skal man ha kompensasjon for jobben man gjør, for reisevei og alt. Det er ikke noe man gjør fordi det er lettjente penger. Eneste motbydelige her er at du anklager en som ønsker å gjøre noe hyggelig og hjelpsomt og unikt (ikke mange er i stand til å donere bort morsmelk i en travel spedbarnstid) for å være grådig. Skam deg.

Skrevet

Du, jeg er 45 år, ammer ikke lenger, og har aldri donert en dråpe noe sted. Kan ikke donere heller, ettersom jeg ikke får ut melk ved å pumpe. Mine tre barn har fått melka rett fra puppen, eneste som funket.

Men vet du hva? Min niese er 24 og har en treåring pluss en liten baby. Hun produserer nok melk til minst tre spedbarn. Det kunne ha kommet mange til gode, men i hennes livssituasjon måtte det i så fall ha blitt godtgjort på et skikkelig vis. Sykehuset er 50 min unna huset hennes, og med to små barn sier det seg selv at hun ikke kan levere verken daglig eller ukentlig bare for å være snill og ofre seg for andre. Men hvis hun visste at dette ga noen penger i kassen, ville det vært et veldig kjærkomment tilskudd til en familie som skal leve på samboerens lønn.

I går satt vi og snakket om den fantastiske melkeproduksjonen hennes og hvordan den kunne ha blitt brukt, hvis det var en mulighet. Derfor spurte jeg her. Og jeg kan virkelig ikke se noe motbydelig i at man får kompensasjon for å påføre seg selv en belastning.

Melka fryses ned etter pumping, så kan egentlig levere store kvanta av gangen.

Første skritt er å kontakte melkebanken og be om blodprøverekvisisjon. Dere vil få mye informasjon fra dem.

Ingen matvarer er forbudt, men ikke alkohol eller sigaretter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...